Zdrowie

Wpisy zawierające słowo kluczowe zdrowie.


« najpopularniejsze słowa kluczowe

Zdrowe śniadanie – 5 przepisów z pomysłem Zdrowe życie

Dobry pomysł na śniadanie nie jest skomplikowany, a dodatkowo pomaga odczarować śniadaniową rutynę i sprawia, że z niecierpliwością oczekujemy kolejnego poranka. Zobacz przepisy na łatwe, pożywne i zdrowe śniadania!   1. Jajecznica (...)

Zobacz cały wpis na blogu »
Co jeść by żyć dłużej? Zdrowe życie

Kto z nas nie marzy o długim i zdrowym życiu? Przy każdej okazji życzymy sobie 100 lat, ale czy długowieczność jest na wyciągnięcie ręki? Okazuje się, że zdrowa dieta może okazać się receptą na długie życie. Jakie produkty jeść? Warto spożywać warzywa i owoce, nasiona strączkowe i orzechy. Jedzmy też więcej ryb, które są źródłem  (...)

Zobacz cały wpis na blogu »
2 część koktajli Fightforhealth

dorzucam dwa pomysły na koktajle... :) 1. 1 kiwi 1 jabłko garść mięty 70-100ml soku pomarańczowe (możesz dodać mniej soku a zamiast niego wodę) sposób przygotowania: zblenduj wszystkie skłaniki ,na zdrowie :) 2. 1 banan  pół mango  garść mięty  70 -100ml woda (według gustu) łyżeczka moringi opcjonalnie sok z granatu sposób przygotowania: połącz składniki i zblenduj

Zobacz cały wpis na blogu »
przyśpiesz swój metabolizm Fightforhealth

Produkty przyśpieszające metabolizm:   herbaty: zielona herbata - mięta - rumianek - produkty zawierące kwasy omega 3 i 6: - siemię lniane  - jajka  - ryby  przyprawy:  - cynamon - imbir - papryka chili - pieprz cayenne - kurkuma produkty zbożowe-zawierają witaminy z grupy B: - chleb pełnoziarnisty - płatki owsiane owoce i warzywa bogate w witaminę C: jabłka - źródło pektyn i błonnika - cytryna - grejpfrut - suszone śliwki  -nabiał: biały ser - pozostawia na dłużej uczucie sytości,ze względu na dużą ilość białka woda,a także produkty zawierające dużą ilość wody: -arbuz - seler naciowy   Napoój (przed śniadaniem) p (...)

Zobacz cały wpis na blogu »
Laktoza jeść czy nie jeść?? Dawacz Uśmiechu Kamila Horczak

          Jesteśmy aktualnie w czasach kiedy posiadanie jakieś nietolerancji pokarmowej lub nie jedzenie jakiejś grupy pokarmów jest modne czy mówimy o glutenie czy o laktozie.       Pytanie czy warto podążać za modą, czy może warto poznać fakty.       Na początek trochę z innej beczki:   czy słyszałeś o pamięci genetycznej/dziedziczenie pamięci ??   jeśli nie to już tłumac (...)

Zobacz cały wpis na blogu »
Najważniejsze zasady zdrowego odżywiania Smaczna Kuchnia

1. Odżywiaj się regularnie Oznacza to, że najlepiej jadać od 3 do 5 posiłków dziennie. Jeśli są one bardziej obfite, to wystarczy śniadanie, obiad, kolacja. Gdy preferuje się mniejsze posiłki, należy w ciągu dnia dołożyć 1 lub 2 przekąski. 2. Wybieraj produkty jak najmniej przetworzone Im wyższy stopień przetworzenia żywności, im dalej od natury, tym gorzej dla zdrowia. Wszelka żywność w proszku, fast food, dania gotowe i produkty z długą listą składników nie powinny pojawiać się w zdrowej diecie. (...)

Zobacz cały wpis na blogu »
SZLACHETNE ZDROWIE :) SZCZĘŚLIWE KLIMATY

Szlachetne zdrowie                Temat naszego zdrowia jako jednostki albo w bardziej globalnym ujęciu jako zdrowia całego narodu, jest dziś podstawą niemalże wszystkich naszych rozmów. Dziwne to trochę, bo do tej pory o chorobach rozmawiało się ściśle we własnym gronie, tylko najbliżsi z nasze (...)

Zobacz cały wpis na blogu »
Zn - Zinc - Cynk Dawacz Uśmiechu Kamila Horczak

  Zastanawiam się długo o czym mogę napisać w dobie epidemii i apeli o nie wychodzenie z domu z powodu wirusa który szaleje na całym świecie. Pomyślałam, że jest to doskonały moment, żeby przedstawić wam mikroelementy, które mają bardzo duży wpływ na prawidłowe funkcjonowanie naszego organizmu, a nie są celebrytami tak jak witamina D3,Tłuszcze Omega, witamina C, czy wszystko inne co się widzi na łamach gazet kolorowych czy w reklamach telewizyjnych.   CYNK:   Cynk w organizmie człowieka występuje w ilości od 2 do 4 g. Ma także ważną (...)

Zobacz cały wpis na blogu »
AvPD. Podtyp schizoidii czy głęboka fobia społeczna? No hope, no fear. Nie ma nadziei, nie ma strachu

AvPD. Podtyp schizoidii czy głęboka fobia społeczna?     Tajemnicza przypadłość Unikające zaburzenie osobowości (Avoidant Personality Disorder – AvPD, F60.6 w międzynarodowej klasyfikacji chorób ICD-10)[1] to prawdziwa zagadka dla badaczy i klinicystów. Jak mówi Todd L. Grande, Ph.D (amerykański znawca tematyki psychiatrycznej, profesor nadzwyczajny Wilmington University w północno-wschodnim stanie Delaware, gospodarz edukacyjnego wideobloga YouTube.com/user/RioGrande51), interesująca nas jednostka nozologiczna „zadebiutowała” w 1980 r., kiedy to w Stanach Zjednoczonych ukazał się podręcznik diagnostyczno-statystyczny DSM-III. Z wiedzy dr. Grandego wynika, że kategoria AvPD została utworzona w opozycji do starego pojęcia osobowości schizoidalnej (...)

Zobacz cały wpis na blogu »
MYJ RĘCE Dawacz Uśmiechu Kamila Horczak

  Walka z plagą !!     Cały świat oszalał, w natłoku informacji zaczynamy zapominać co jest naprawę ważne i biegniemy z tumem w szaleńczym pędzie. Stańmy na moment i zastanówmy się! (...)

Zobacz cały wpis na blogu »
Radioterapia Bye rak

Od wtorku zaczęłam radioterapie, bałam się wszystkiego dosłownie. Każda czynność mnie przerażała zaczynając na zrobieniu maski kończąc na naświetlaniu. Jakie to uczucie? Dziwne. Niby nic się nie czuje, ale na cała maszyna która krąży wokoło jest przerażająca. W tamtym tygodniu męczyły mnie mdłości, dziś jest lepiej. Mam na chwile obecną planowane 11 naświetleń na szyje,pachy i śródpiersie, bo tam jeszcze mój zwierzaczek jest aktywny. Czekam na decyzje z Niemiec czy będę mieć jeszcze 5 dodatkowych naświetleń na śródpiersie. Jestem ciekawa co planują ze mną dale, a może to będzie już koniec? Trudno mi cokolwiek więcej powiedzieć.

Zobacz cały wpis na blogu »
JAK WZMOCNIĆ ORGANIZM SZCZĘŚLIWE KLIMATY

JAK WZMOCNIĆ ORGANIZM, ABY PRZETRWAĆ ZIMĘ CAŁO I ZDROWO                         Zima w pełni, a katary i zasmarkane nosy nie odpuszczają. Warto jest hartować organizm i wzmacniać się domowymi sposobami, aby nie ulec całkowitej chorobie. Każdy z nas wie, że jeżeli zaradzimy przeziębieniu w porę to mamy dużą szansę  zahamować jej rozwój. Recept na wzmocnienie organizmu jest wiele. Chociażby nasi rodzice … od najmłodszych lat stosowali przeróżne sposoby na walkę z chorobami… teraz my jako dorosłe już o (...)

Zobacz cały wpis na blogu »
Czy mikrofale mogą szkodzić zdrowiu? Twoje zdrowie i sylwetka

Na temat kuchenek mikrofalowych słychać wiele mitów: m.in., że mikrofale szkodzą zdrowiu, pozbawiają żywność substancji odżywczych, a nawet, że interferują z WiFi. Co na to nauka?Jak działa kuchenka mikrofalowa?Mikrofala wykorzystuje do podgrzewania potraw promieniowanie mikrofalowe, a dokładnie fale elektromagnetyczneo długości ok 12 cm. Przechodząc przez jakąś substancję promieniowanie to wywołuje drganie cząsteczek mikrofalówki - dotyczy to przede wszystkim wody, która silnie pochłania fale elektromagnetyczne w dość szerokim zakresie częstotliwości mikrofalowych. Mikrofale, wytwarzane w obrębie magnetronu będącego sercem kuchenki, kierowane są specjalnym przewodem (falowodem) do komory mikrofalówki.Tam podgrzewają w (...)

Zobacz cały wpis na blogu »
Anankastia i anankaści. Czym jest osobowość anankastyczna? No hope, no fear. Nie ma nadziei, nie ma strachu

Anankastia i anankaści. Czym jest osobowość anankastyczna?   „Może wszystko już wiesz Może wszystko już masz Jesteś pewny, że to szczęście Nie masz czasu na sen Nie masz czasu na seks Wciąż od życia chcąc więcej Zachłanna jest ta gwiazda Dla której gubisz radość chwil Liczy się wciąż niepewność Którą przynoszą dni” Bajm – „O Tobie” [z płyty „Szklanka wody”, 2000 r.] Anankastic Personality Disorder [F60.5 w klasyfikacji ICD-10] Temat, który poruszam w niniejszym artykule, jest niezwykle bliski mojemu sercu, ponieważ sama mam zdiagnozowane anankastyczno-unikające zaburzenie osobowości (OCPD + AvPD). O osobowości unikającej wspominałam już w moim poprzednim tekście z (...)

Zobacz cały wpis na blogu »
Zdrowe odżywianie - jak ważne jest to jak się odżywiasz? Twoje zdrowie i sylwetka

W dzisiejszym wpisie opowiem Wam o tym jak ważne jest zdrowe odżywianie.Zacznijmy od tego, że jesteśmy tym, czym się odżywiamy i faszerujemy nasz organizm każdego dnia. W dzisiejszych czasach jesteśmy atakowani śmieciowym jedzeniem - wysoko przetworzonym chemicznie. Nasze nawyki żywieniowe zmieniły wartość na szybko i tanio. Czy pamiętacie jeszcze jak smakuje chlebek zrobiony samodzielnie? Jaki smak ma "swojska" wędlinka? Jak smakuje mleko prosto od krowy? Im zdrowiej będziemy się odżywiać, uprawiać jakiś sport tym jaśniejszy będziemy mieli umysł, będziemy czuć się zdrowo, nie opuszczać nas będzie dobry humor, nie dotykać nas będą żadne choroby. Przede wszystkim chciała bym zaznaczyć, że najważniejszy jest pierwszy posiłek.Bardzo ważne jest, żeby owoce i warzywa jeść zawsze na czczo. Wchodzą one wtedy w reakcję z naszym pustym (...)

Zobacz cały wpis na blogu »