Dieta

Wpisy zawierające słowo kluczowe dieta.


« najpopularniejsze słowa kluczowe

Jak skutecznie liczyć kalorie? Finanse codzienne

Każda potrawa zawiera określoną ilość kalorii. Pewna ich zawartość jest dla nas dobra, ale nadmiar może znacznie szkodzić. Warto więc czasem skorzystać z pomocy takich jak kalkulator kalorii i sprawdzić, czy konkretne danie będzie dla nas odpowiednie. Dieta pomocna w zachowaniu zdrowia i pięknego wyglądu Jeśli pragniemy czuć się lepiej i dobrze wyglądać, powinniśmy na co dzień spożywać jedynie zdrowe potrawy pozbawione szkodliwych dla zdrowia substancji. Oznacza to, że należy pozbyć się nawyku stołowania w restauracjach szybkiej obsługi i częściej gotować w domu, a także umiejętnie dobierać spożywane przez nas produkty. Jeśli sami nie potrafimy o to zadbać, warto zgłosić się do dietetyka, który ustali dla nas odpowiedni plan żywienia. Jest to pomocne nie tylko podczas odchudzania, ale także wtedy, gdy zależy nam na naszym zdrowiu oraz poprawie jakości codziennego życia. Tabela kalorii wykorzystywana jest przez trener&o (...)

Zobacz cały wpis na blogu »
Jak prawidłowo komponować posiłki? Finanse codzienne

Współczesny świat prezentuje nam szereg różnego typu diet. Nierzadko wydaje się wręcz, iż społeczeństwo prześciga się w tym jaką dietę wybiorą. Z jednej strony bardzo modna jest zdrowa dieta – a więc taka, która ma bardzo dobry wpływ na nasze ciało. To bardzo dobrze, że ludzie stosują tego typu dietę, bo dzięki temu mają lepsze zdrowie oraz mogą się nim cieszyć przez długi czas. Na drugim biegunie pseudo diety – te, które mają niekorzystny wpływ na zdrowie i które odradziłby każdy dietetyk. Dwie sytuacje mają miejsce jeśli dyskutujemy o dietach: pierwsza to taka, gdy ludzie stosują diety, gdyż po prostu maja taki kaprys, potrzebę, zamierzają się odchudzić lub mają jakieś swoje inne cele. Druga – warto wiedzieć, że dla niektórych osób musi być dostosowana jak najlepsza dieta ze względu na zdrowie. Popularna ostatnio jest przykładowo dieta bezglutenowa, lecz nie jest to kwestia mody, a zdrowia – p (...)

Zobacz cały wpis na blogu »
Zdrowie w zimie

Zima to bez wątpienia czas, w którym najbardziej narażeni jesteśmy na różnego rodzaju choroby i dolegliwości zdrowotne. Najczęstszym powodem takiego stanu rzeczy jest przede wszystkim niska temperatura oraz niekorzystna aura pogodowa panująca na zewnątrz. Z tego właśnie powodu powinniśmy zrobić wszystko, by w jak największym stopniu zagwarantować sobie odpowiednie warunki podczas tego okresu. Pozwoli nam to nam wzmocnienie swojej odporności, dzięki czemu szanse na pojawienie się chorób znacząco zmaleją. Odżywianie Wiele osób może jednak nie mieć pojęcia na temat tego, co może wpływać na naszą odporność. Jednym z przykładów jest tutaj chociażby odżywianie, które jest bardzo istotną kwestią. To co jemy może mieć bowiem bezpośredni wpływ na nasze zdrowie, więc nie powinniśmy tego bagatelizować. Zdrowe (...)

Zobacz cały wpis na blogu »
historia :) Nieprzetworzone zdrowie

 Na blogu chciałbym się podzielić moim doświadczeniem ze zdrową kuchnią której podstawą są produkty nieprzetworzone. Dużą uwagę przywiązuje też do niskiego indeksu glikemicznego produktów z których korzystam. Wszystko zaczęło się od zdiagnozowania u mojej dziewczyny insulinooporności, co za tym idzie musieliśmy całkowicie zmienić nasze nawyki żywieniowe... I po 3 miesiącach cud, moja druga polówka czuje się znacznie lepiej a ja? ważę niecałe 100kg, to ogromny sukces bo zdarzało się że waga już pokazywała ponad 120! Zasady są proste:  1. punkt pierwszy jak w tytule, korzystamy tylko z produktów nieprzetworzonych. 2. produkty powinny mieć niski indeks glikemiczny, najlepiej poniżej 50. 3. z diety całkowicie wyrzucamy słodycze i fast foody  4. CZYTAMY ETYKIETY i staramy sie wybierac produkty w których nie ma cukru i jego pochodnych: syropu glukozowo-fruktozowego, fruktozy itd. (...)

Zobacz cały wpis na blogu »
Istota zmiany nawyków żywieniowych Zdrowo do celu

W dzisiejszych czasach bardzo duża część naszego społeczeństwa nie zwraca całkowicie uwagi na to, co je. W wielu przypadkach jest to jednak coś niezwykle niebezpiecznego, ponieważ spożywanie tak zwanego śmieciowego jedzenia w nadmiernych ilościach może prowadzić do bardzo poważnych problemów zdrowotnych. Jest to coś, czego pod żadnym pozorem nie powinniśmy bagatelizować, bowiem w przeciwnym razie może okazać się tak, że z czasem będziemy mieć do czynienia z bardzo poważnymi problemami zdrowotnymi. Poprawa stanu zdrowia Jeśli więc głównym składnikiem nasze diety są przede wszystkim różnorakie fast foody, powinniśmy jak najszybciej pomyśleć nad zmianą swoich nawyków żywieniowych. Jeśli to bowiem zrobimy to możemy mieć pewność, że wraz z czasem nasz stan zdrowia oraz samopoczucie ulegną znaczącej poprawie. Wiele os& (...)

Zobacz cały wpis na blogu »
Rygorystyczna dieta gwarancją sukcesu Culturysta

  p { margin-bottom: 0.25cm; line-height: 120%; }   Sportowcy muszą zwracać naprawdę ogromną uwagę na to, co właściwie jedzą. Jest to istotne z tego powodu, że w trakcie budowania masy mięśniowej niezwykle ważną rzeczą jest po prostu rozbudowa masy ciała. Bez tego nie będziemy w stanie nad wszystkim zapanować i doprowadzić do pożądanych przez nas rezultatów. Jest to dla nas dość poważnym problemem i dlatego trzeba skupić się na elemencie diety. ważną rzeczą będzie przede wszystkim ułożenie dla siebie takiej diety, która będzie zbalansowana i zapewni nam wszystkie składniki odżywcze (...)

Zobacz cały wpis na blogu »
Śródziemnomorskie potrawy bez glutenu Na słodko...

Kuchnia śródziemnomorska jest powszechnie uważana za jedną z najzdrowszych na świecie. W końcu bardziej niż inne obfituje ona w świeże warzywa, owoce, ryby, czy zdrowe tłuszcze. Jeśli jednak zależy nam na spotęgowaniu wartości odżywczej tych potraw, warto zwracać uwagę nie tylko na składniki pożądane, takie jak witaminy, czy kwasy tłuszczowe omega, ale także na substancje potencjalnie szkodliwe.     Coraz popularniejszy staje się ostatnio styl żywienia bez glutenu, dlatego też wyzwanie eliminowania pewnych składników z diety warto rozpocząć od usunięcia glutaminianu sodu, skrobi, czy słodu jęczmiennego. I tak na przykład, kupując, czy samodzielnie piekąc aromatyczne pieczywo śródziemnomorskie, jakim jest Foccacia warto najpierw dokładnie przeanalizować jego skład.     Innym produktem, z którego słynie kuchnia śródziemnomorska jest ser feta. (...)

Zobacz cały wpis na blogu »
Sezon bikini za pasem - jesteś gotowy? Porady Dietetyczne

Odchudzanie jest przedmiotem zainteresowania coraz większej liczby osób. Ludzie chcą zrzucić niepotrzebne kilogramy na kilka różnych sposobów. Skuteczne diety odchudzające to, wydawałoby się, rzadkość. Dlaczego tak się dzieje? Zacząć trzeba od tego, iż skuteczne odchudzanie musi być zaplanowane, poprzedzone wnikliwą analizą naszych możliwości oraz indywidualnych możliwości. Nie wszyscy mogą odchudzać się w ten właśnie sposób, każdy ma inny organizm, inne preferencje dotyczące odżywiania i po prostu różną wagę. Odchudzanie musi to uwzględniać, powinno ponadto zawierać informacje na temat uprawianych przez daną osobę sportów. Sama dieta bowiem nie wystarczy. Idealny plan treningowy i rozwoju fizycznego spowoduje, że skuteczne odchudzanie będzie faktem. Mamy więc dietę oraz aktywność fizyczną. To dwa filary prawidłowego odchudzania. W niniejszym artykule omówimy jeden, a także drugi aspekt, przytoczymy różne przykłady, a także podamy inform (...)

Zobacz cały wpis na blogu »
Pilot Motywacja kazdego dnia - O wszystkim i o niczym

Witam serdecznie !   Mam na imię Łukasz , mam 26 lat i od dziś będę prowadził dla was ten o to blog :-)   Jest to coś nowego w moim życiu , nigdy nie przypuszczałem,że kiedykolwiek będę chciał wg takie coś robić. No ale ... wszystkiego w życiu trzeba spróbować :)   Będzię to blog o wszystkim i o niczym. Co to znaczy ? Tematy jakie tutaj porusze to : -Motywacja (do ćwiczeń, do diety,do treningu, do rozwoju, do nauki) -Rozwój osobisty ( co należy robić by lepiej się rozwijać) -Treningi (jakie treningi dają efekty, co należy robić,jeśli chcesz zacząć swoją przygode ze sportem ) -Diety ( zarówno przepisy na fit dania ,jak i różne tematy związane z dietetyką )     Pozdrawiam i do usłyszenia !

Zobacz cały wpis na blogu »
Dieta - od czego zacząć? Ona tu była

Zmotywowałam się. BARDZO się zmotywowałam. Do diety. Do odchudzania. Może to dzięki tej pięknej pogodzie, która wczoraj zaprosiła mnie na długi, szybki spacer, a może dzięki śpiewającym ptakom albo pachnącym kwiatom, których wszędzie coraz więcej. Nie ważne. Najważniejsze, że mam chęci do działania. Zamówiłam sobie trampolinę –jeszcze wczoraj. Jest szansa, że jutro do mnie dotrze. W sadzie tyle miejsca, że mogę ją tam postawić. Poza tym – zawsze mi się marzyła. A jak sobie pomyślę, że może niedługo zostaniemy rodzicami  - zapewne będzie to dziecko przynajmniej kilkuletnie – to nie tylko dla mnie się ta trampolina przyda. Więc jest.. będzie. I będę ćwiczyć, żeby to nie tylko dieta była. Ale zrobiłam coś jeszcze. Jak zacząć dietę? (...)

Zobacz cały wpis na blogu »
Przykładowy jadłospis na przytycie II Gdzie jest moja pupa? - Czyli jak przybrać na wadze?

Śniadanie: sałatka przygotowana z jajka, żółtego sera, wędliny drobiowej, majonezu, ogórka kiszonego, dwie kromki jasnego pieczywa z masłem i pomidorem, szklanka soku jabłkowego.   II Śniadanie dwie kromki białego chleba z tłustym twarogiem i pomidorem, szklanka mleka 3,2%.   Obiad rosół z makaronem, łosoś smażony na patelni z pieczarkami plus porcja frytek (200g) i sałata z dodatkiem oliwy.     Podwieczorek: dwie bułki pełnoziarniste z masłem, wędliną drobiową, szczypiorkiem i majonezem. (...)

Zobacz cały wpis na blogu »
Jak więc powinna wyglądać dieta „na przytycie”? Gdzie jest moja pupa? - Czyli jak przybrać na wadze?

ZWIĘKSZ ENERGETYCZNOŚĆ SWOICH POSIŁKÓW Podobnie jak korzystny dla odchudzających okazuje się stopniowy ubytek masy, tak i w przypadku pacjentów chcący przytyć to przybieranie powinno odbywać się w wolnym tempie. Opcjonalnie – 0,5-1,0 kilograma tygodniowo co w przeliczeniu na kilokalorie daje ok. 3500-7000 kcal więcej na tydzień, czyli jakieś 500-1000 kcal na dzień. Takie tempo jest w zupełności bezpieczne i nie spowoduje niekorzystnego, nagłego skoku wagi. Najlepiej gdyby wzrost tej energetyczności następował powoli – aby organizm miał szansę się przyzwyczaić. Przykładowo: w jednym tygodniu spożywamy jeden posiłek więcej, w kolejnym – zwiększamy nieco jego objętość, dokładamy coś nowego… Tak postępujemy aż wartość energetyczna naszego dziennego jadłospisu zwiększy się o 500-1000 kcal w stosunku do ogólnego zapotrzebowania. &nbs (...)

Zobacz cały wpis na blogu »
Sposób odżywiania się a dolegliwości gastryczne Sposób odżywiania się a schorzenia gastryczne

Zdrowe żywienie, na które składają się produkty z pełnego ziarna, warzywa i owoce, nabiał, chude mięso i pozostałe produkty, jak się okazuje nie dla każdego stanowi dietę optymalną. W obecnych czasach bardzo popularnymi chorobami zdrowotnymi są schorzenia dotyczące układu pokarmowego. Co piąty Polak zauważa u siebie takie dolegliwości jak bóle brzucha czy wzdęcia. Nie obce są nam ponadto dolegliwości związane z nadmiernym wydzielaniem kwasu solnego czy nieprawidłowymi wypróżnieniami. Leczenie przy pomocy przepisanych przez lekarza leków nie zawsze jest satysfakcjonujące. W wielu przypadkach odpowiedzialna za zły stan pacjenta jest niewłaściwa dieta, która w wielu przypadkach zawiera w sobie nawet modne i zdrowe produkty, które nic innego jak nie służą choremu. Jedynym dobrym rozwiązaniem w momencie długiego utrzymywania się dokuczających dolegliwości ze strony układu pokarmowego jest zgłoszenie się do poradni dietetycznej. Fachowy dietetyk Katowice jest w stanie (...)

Zobacz cały wpis na blogu »
Kilka porad na początek treningu odchudzającego Porady Dietetyczne

Coraz więcej ludzi jest zainteresowana ćwiczeniami, mającymi wyraźny wpływ na ich sylwetkę. Parę czynników ma na to wpływ. Ludzie po prostu zaplanowali, żeby zrzucić zbędne kilogramy, chcą się odchudzać i są zbyt otyli. Inna przyczyna tego stanu rzeczy jest oczywista i każdy powinien mieć ją na uwadze: sport to po prostu zdrowie i ludzie o tym pamiętają. Następny powód to po p (...)

Zobacz cały wpis na blogu »
O czym i po co? POBUDKA - sport, dieta, motywacja

Cześć! Nazywam się Paweł i poprowadzę dla was tego bloga.   Tak dokładnie ten blog jest dla was,  piszę go po to by wam pomódz poradzić sobie z wami samymo. Z własnego doświadczenia wiem jak wielką moc mają słowa. Niestety w dzisiejszym zabieganym świecie  mało kto z was próbuje zmienić coś  na lepsze. Przeżywając swoje życie w przeciętności brnąc w nie jak baranki na rzeź.  -Dlaczego? Dlatego, że sami robicie sobie pod górkę. Komplikujecie sprawy banalne. Boicie i nie wiecie jak żyć!    Ten blog to Twój  osobisty kopniak do przodu.     Wiele przeczytanych książek, wiele przegadanych nocy miały wpływ na moje, życie... Zmieniłem pogląd na świat, dokonywałem rzeczy, które kiedyś były nie możliwe. Dziś chce się z Tobą tym podzielić i pociągnąć Cię w górę.     Zapraszam Cię w podró (...)

Zobacz cały wpis na blogu »