20 ZASAD SAMURAJA - Zasady samurajów, znane również jako "Bushido", stanowią kodeks etyczny i moralny, który przewodniczył postępowaniu japońskich wojowników samurajskich. Bushido kształtowało się na przestrzeni wieków, a różne szkoły myślowe miały nieco różne interpretacje tych zasad.
Mnóstwo zaklęć jest przypisanych do jednej części uzbrojenia, a niektóre pasują do każdego z nich, oto lista przykładowych enchantów:
- Aqua Affinity
Zwiększa efektywnośc kopania pod wodą. Max. poziom 1. - Bane of Arthropods
Zwiększa obrażenia mobom z odnóżami, nie łączy się z sharpness oraz smite. Max. poziom 5. - Blast Protection
Zmniejsza obrażenia od wybuchów. Max. poziom 4. - Channeling
Możliwy tylko na trójzębie. Po trafieniu trójzębem z tym enchantem w moba, porazi go piorun. Działa tylko podczas burzy, i nie łączy się z Riptide. Max. poziom 1. - Curse of Binding
Uniemożliwia pozbycie się elementu zbroi z tym zaklęciem. Max. poziom 1. - Curse of Vanishing
Przedmiot znika po śmierci. Max. poziom 1. - Depth Strider
Szybsze podróznowanie w wodzie (nie łączy się z frost walker). Max. poziom 3. - Efficiency
Szybsze kopanie. Max. poziom 5. - Feather Falling
Odnieś mniej obrażeń od upadku. Max. poziom 4. - Fire Aspect
Podpala moba po uderzeniu. Max. poziom 2. - Fire Protection
Zmniejsza obrażenia od ognia. Max. poziom 4 - Flame
Strzały podpalają trafiony cel. Max. poziom 1. - Fortune
Zdobądź więcej przedmiotów po wykopaniu, nie łączy się z Silk Touch. Max. poziom 3. - Frost Walker
Zamienia wodę pod którą się znajdujesz w lód, nie łączy się z Depth Strider. Max. poziom 2. - Impaling
Zadaj więcej obrażeń mobom podwodnym, tylko na trójząb. Max. poziom 5. - Infinity
Nie marnuj strzał podczas strzelania z łuku (1 strzała jest potrzebna), nie łączy się z Mending. Max. poziom 3.
Link do całej list zaklęć: https://minecraft.fandom.com/pl/wiki/Zaklinanie