25 czerwca 2021, 20:31
Psy aktywne - wyrywacze smyczy

Psy aktywne - wyrywacze smyczy

Zdjęcie pochodzi z serwisu Pixbay.com
Dzisiaj opowiem wam o psach, które nie zawahają się przed żadną aktywnością. To urodzeni sportowcy. Nie wy będziecie je wyprowadząć, ale one was. Dodatkowo, chciałam wam coś wyjaśnić. Po pierwsze, zapomniałam o gończym polskim. A po drugie nie mogłam jakoś przyporządkować akity do żadnej z tych grup. Napiszę, więc o niej osobny artykuł. To tyle. Nie przedłużając: Zaczynajmy!

 

Jack Russel Terier

To mały, ale za to długo żyjący pies. Jest pełen energii. Można powiedzieć, że ona go wręcz rozsadza. Uwielbia zabawę, ale i czułości. Mimo to nie liczcie, że kiedykolwiek bedzie spokojny. Jest barzdo inteligentny, ale też niezależny. Wszysto zrozumie, ale jeśli nie będzie czegoś chciał zrobić to nie zrobi. Miłośnicy ciszy; ostrzegam! On stale szczeka! Nie liczcie, że zaprzyjaźni się z waszymi psami! Dodatkowo, nie odpowiada mu życie w mieście. Wymieniłam wszystkie jego wady, a cała reszta to zalety. Muszę wam wyznac, ze kocham tę rasę. Jego cena wynosi ok. 3000 złotych. 

 

Corgi

To piękne, średniej wielkości pies. Jest mega czuły. Tak jak jack russel terier jest bardzo inteligentny, ale w przeciwieństwie do niego łatwo się uczy. Jest ogrooooomnym łakomczuchem, ale nie ma skłonności do tycia, ponieważ przez swoją niespożytą energię szybko spala posiłki. Coorgi jest dość nieufny wobec obcych i trzeba go do nich przyzwyczajać. Nie zostawiajcie go na długo samego. Dlaczego? Dla bezpieczeństwa waszych mebli i jego zdrowia psychicznego. Teraz taka anegdotka. Kiedy byłam mniejsza ktoś spytał mnie jak wygląda corgi. Ja odpowiedziałam : "Jak grubsza wersja jamnika".  Mimo, że bardzo lubię psy tej rasy, nadal śmieszy mnie ich wygląd. Ich cena wynosi ok. 4500 złotych.

 

 

Husky

To jeden z moich ulubionych psów pod względem wyglądu. Zwłaszcza jego oczy. Mają w sobie ten czar... Ale, ale co ja plotę. Nie czas tu na romantyzm! Przecież was interesują też fakty! Husky żyją około 11 lat. Uwielbiają zabawę i sport, więc wymagają sporo uwagi. Może warto zainwestować w sanie? 😉  Tak najłatwiej. No, bo przecież, jeśli potrafi pociągnąć sanie to co z człowiekiem na spacerze? No, cóż marny jego los jeśli husky dojrzy zająca.  Myślę, że w sumie lepiej miec drugiego takiego psa. Tylko nie przowadzić ich a jednej rozdwojonej smyczy. Niezbyt nadaje się dla dzieci. Nie lubi przytulania, a zdenerwowany reaguje agresją. Ma dość ciężki charakter. Jego cena wynosi około 5000.

Dalmatyńczyk

Oglądaliście kiedyś "Psi patrol?"? Tam występował taki fajny dalmatyńczyk, Marshal. Nie był moim ulubieńcem, ale zawsze dzięki niemu śmiałam sie do łez. Prawdziwe dalmatyńczyki nie są niezdarne. Ale oczywiście można śmiać się dzięki nim do łez. Żyją dość krótko, czyli około 10 lat.  Uwielbiają zabawę i ruch.  Sa inteligentne, ale trudno je czegokolwiek nauczyć. Nadają się na stróża, bo nie ufają obcym i są bardzo szczekliwe. Dalmatyńczyki absolutnie NIE MOGĄ żyć z innymi psami. Te poczciwe, cętkowane "słodziaki" wolą towarzystwo człowieka. Kosztują około 3000 złotych.

Chart

Żyje około 12 lat.  Nie lubi pieszczot ani zabawy. Rekompensuje to jego inteligencja. Nie potrzebuje zbyt dużo towarzystwa człlowieka. Jest nieufnie nastawiony do obcych, a niektóre osobniki mogą być w stosunku do nich agresywne. Prawdopodobnie ucieknie wiele razy. Niezbyt pozytywnie go opisuję, prawda? Ale jego zaleta jest piękność. Wygląda obłędnie.

 

 

 

Gończy polski

Moi dziadkowie mieli kiedyś gończego. Nazywał się Debet. Pamiętam doskonale, że był arogancki, szczekliwy, zlośliwy, a przy tym kochany jedyny, najmilszy, najcudowniejszy i najpiękniejszy na świecie. To zdjecie, które wysyłam jest jego zdjęciem. Uwielbiał biegać za piłką, mógł tak godzinami. Nigdy sie nie męczył. Ale ręka rzucającego, tak. W końcu kupiono specjalne uchwyt. To załatwiło sprawę. Pływał idealnie. Za piłka oczywiście. Piłka dla niego była jak relikwia. Był typowym samcem alfa. Zawsze cciał wdac się w bitki z innymi psami. Na starość tolerował właściwie tylko Rudą. Pochłaniał jedzenie w mgnienu oka. Dla niego mógł zrobic wszystko (oprócz pozbycia się piłki). To tylko skrót, ale taki opis właściwie charakteryzuje całą rasę. Mam do niej sentyment.

I jak? Podobał wam się artykuł? Mam nadzieję. Cekam na komentarze od was. A może macie jakąs sugestię co do kolejnych tematów. Piszcie śmiało. 

Pa

Akari

Dodaj swój komentarz

Zobacz także

- wpisy o podobnej tematyce

Na tropie ignorowanych zwierząt w Azji Środkowej
15 stycznia 2022, 17:55
Zdjęcie pochodzi z serwisu Pixbay.com
Jest to roboczy artykuł poświęcony wyprawom naukowym oraz potrzebom badawczym na rzecz ssaczej fauny środkowoazjatyckiej.
Pierwsze dni psa w nowym domu
15 grudnia 2021, 08:41
Zdjęcie pochodzi z serwisu Pixbay.com
Pierwszy dzień psa w nowym domu to ogromne emocje. Z jednej strony wyczekiwany psiak w końcu z nami zamieszka, ale z drugiej zawsze są obawy. Jak pies sobie poradzi? Czy jesteśmy gotowi? Mam nadzieję, że ten wpis pomoże. Jestem pewien, że każdy sobie poradzi, ale poczytanie tego typu artykułów może pomóc zmniejszyć stres :)
Podróż i pierwsze dni  świnki w nowym domku.
18 czerwca 2021, 08:33
Zdjęcie pochodzi z serwisu Pixbay.com
Miałam wam dzisiaj opowiedzieć o pierwszych dniu świnki w nowym domku. To bardzo ważne. Nie można zbytnio wystraszyc świnek. Pamiętacie pewnie, że wszystkie gryzonie (oprócz chomików) potrzebują towarzysza. No, więc będziecie mieć na głowie 2 (lub więcej) świnki morskie. Cóż, to trochę zobowiązuje prawda? Ale ja wam pomogę! Do dzieła!
Psy dla osób starszych - urocze kanapowce
17 czerwca 2021, 09:42
Zdjęcie pochodzi z serwisu Pixbay.com
Dzisiaj chciałabym wam opowiedzieć o tych rasach psów, które przydieliłam do kategorii "Dla osób starszych". I teraz muszę wam coś wyjaśnić. Po pierwsze, to, że jesteś osoba starszą nie znaczy, że nie możesz posiadać Mastifa. Tak samo, jeśli nie jesteś osobą starszą, a chcesz mieć mopsika, to wcale nie znaczy, że jesteś gorszy. Po drugie, kanapowce nie są gorsze. Są po prostu bardziej przytulaśne, słodsze i troszkę bardziej leniwe.
Borsuki - informacje podstawowe
15 czerwca 2021, 14:23
Zdjęcie pochodzi z serwisu Pixbay.com
Kawka...i nauka nasza...
4 czerwca 2021, 15:24
Zdjęcie pochodzi z serwisu Pixbay.com
Kawka...i nauka nasza....   Nieznośny ptasi jazgot , warkot skrzydeł i coraz agresywniejsze loty w naszą stronę. Pierwszy raz poczułem się jak intruz , obcy, zły , niechciany i nie proszony…. Stałem i patrzyłem jak matuszka natura ratuje i chce być zrozumiana. Tuman cz
BIESZCZADZKIE DRAPIEŻNIKI
29 maja 2021, 11:53
Zdjęcie pochodzi z serwisu Pixbay.com
Mało kto wie że w latach  50-siątych ubiegłego wieku wilki opanowały Bieszczady i zaczęły zagrażać populacji jelenia podkarpackiego, saren , dzików i innej zwierzyny płowej.
Jakie są podstawowe korzyści z zakupu legowiska dla czworonoga?
26 maja 2021, 11:53
Zdjęcie pochodzi z serwisu Pixbay.com
Posłanie dla psa jest niezbędnym elementem każdej wyprawki dla zwierzęcia. W dalszym ciągu jednak wiele osób nie zdaje sobie sprawy, jak istotne w życiu zwierzęcia jest legowisko. Właściwe dobrane posłanie znacznie wpływa na kondycję oraz aklimatyzację zwierzęcia w nowym domu.
Świnka morska- w co ją wyposażyć?
14 maja 2021, 10:22
Zdjęcie pochodzi z serwisu Pixbay.com
Jeśli chcecie mieć świnkę morską po przeczytaniu moich dwóch artykułów to gratulacje!