Trening

Wpisy zawierające słowo kluczowe trening.


« najpopularniejsze słowa kluczowe

Trening domatora na siłę! Trening mistrza!

Trening siłowy bez sprzętu należy zacząć od 10-minutowej rozgrzewki (może to być skakanie na skakance lub bieg w miejscu). Następnie należy przejść do max. 40-minutowego treningu właściwego, który polega na wykonywaniu serii ćwiczeń, jednego po drugim (tzw. trening obwodowy). Tradycyjny trening siłowy składa się z 10-12 ćwiczeń na poszczególne grupy mięśniowe. W każdej serii należy wykonać po 10-15 powtórzeń, pamiętając o przerwie między kolejnymi ćwiczeniami. W miarę wzrostu siły i wytrzymałości należy zwiększyć liczbę powtórzeń i wykonywać ich w serii tyle, na ile starcza sił. Po wykonanym obwodzie należy zrobić 2-3 min. przerwę, a następnie powtórzyć całość jeszcze 1-3 razy. Po zakończeniu treningu, należy poświęcić ok. 20 minut na tzw. cool down, czyli ćwiczenia, których celem jest rozciągnięcie mięśni. Trening siłowy bez sprzętu - jak często ćwiczyć? Aby"wyrzeźbić" sylwetkę, należy trenować 3 razy w tygodn (...)

Zobacz cały wpis na blogu »
Trening domatora na masę! Trening mistrza!

Sprawdzony przez moją osobę trening budujący masę mięśniową. Duże efekty niski koszt treningu. Polecam zaawansowanym oraz początkującym sportowcom! Zaczynamy od rozgrzewki Rozgrzewka to niezbędny etap każdego treningu. Dobre rozgrzanie mięśni zmniejszy ryzyko wystąpienia kontuzji oraz zwiększy efekt ćwiczeń. Zaczynamy od:     pobudzenia układu krwionośnego - np. bieg w miejscu, skakanka     przygotowanie stawów - krążenia ramionami, nadgarstkami, skłony tułowia     rozciąganie - rozciąganie mięśni przeprowadzamy stopniowo do momentu powstania oporu, przytrzymujemy w tej pozycji i powracamy Ćwiczenia Zaplanujmy 3 dni w tygodniu (co drugi dzień) na trening. Ilość serii dla danego ćwiczenia od 3 do 5. W każdej serii w zależności od indywidualnych możliwości wykonujemy 12 - 20 powtórzeń. Pomiędzy seriami zaplanujmy ok. 30 s. odpoczynku natomiast pomiędzy k (...)

Zobacz cały wpis na blogu »
Utrzymywanie formy kulturystycznej Culturysta

Jednym z największych problemów wśród kulturystów jest utrzymanie swojej formy. Wymaga to przede wszystkim ogromnego wysiłku oraz regularnych treningów – i tak przez wiele miesięcy, a nawet lat. Początkowo może wydawać się to niezwykle dużym poświęceniem, ale im dalej w las tym jest lepiej. Ludzie odnajdują radość w takich treningach i możliwość potrenowania na siłowni staje się dla nich pewną odskocznią od problemów życia codziennego. Warto jest trenować w taki sposób, aby nie narażać się niepotrzebnie na dodatkowe problemy. Dzięki temu takie osoby są w stanie trenować i znajdywać w tym przyjemność. Gdyby tak nie było to bardzo ciężko byłoby kogokolwiek namówić na to, aby trenował taką dyscyplinę sportu – są przecież takie, w których można więcej zarobić i stać się sławniej (...)

Zobacz cały wpis na blogu »
Dieta i ćwiczenia - jak przestrzegać i nie odpuszczać? Hardworkbody - wszystko o treningu

Mogłoby się wydawać, że zawody kulturystyczne należą do bardzo łatwych – wystarczy w odpowiednim momencie wyjść na scenę i zaprezentować swoje ciało. Nie wymaga to żadnych specjalnych umiejętności i w sumie niewiele można zepsuć. Prawda okazuje się jednak zupełnie inna – zawody to zacięta rywalizacja, do której trzeba się przygotowywać miesiącami. W innych sportach liczy się przede wszystkim dniowa dyspozycja zawodnika. Jeżeli ten będzie wypoczęty to będzie mógł zaprezentować się lepiej. dużą kwestię odgrywa też szczęście czy motywacja całego zespołu (w przypadku sportów drużynowych). W przypadku kulturystyki zawody są tylko efektem i podsumowaniem prac. Osiągnięcie kulturystycznej sylwetki jest wielkim wyzwaniem, znacznie trudniejszym od treningów piłkarskich czy jakichkolwiek innych.   (...)

Zobacz cały wpis na blogu »
Ćwiczenia z trenerem personalnym KULTURYSTYCZNY BLOG

Zapisując się na siłownię warto mieć dostęp do osoby, która będzie w stanie pokazać nam jak wszystkim się zajmować. Wykonywanie nawet podstawowych ćwiczeń nie jest takie proste jak się wydaje. zależeć będzie nam nie tylko na tym, aby powtórzyć dane ćwiczenie, ale również na tym, aby było ono wykonane poprawnie. Musimy uważać na to, które mięśnie w tym czasie pracują, które odcinki ciała są zablokowane. Takie rzeczy są niezwykle ważne i musimy je mieć na uwadze. W innym razie będzie mogło okazać się, że dojdzie do poważnych problemów, które mogą doprowadzić do ogromnych trudności. Jedną z najważniejszych rzeczy będzie zajęcie się wszystkimi rzeczami w odpowiedni sposób, aby niepotrzebnie nie narażać się na możliwość wystąpienia kontuzji lub urazu. Niekiedy po prostu lepiej odpuścić sobie (...)

Zobacz cały wpis na blogu »
Kulturystyka - coraz popularniejsza Jak grecki bóg

Kulturystyka jest jednym z najpopularniejszych sportów na świecie. Każdego roku cieszy się coraz większym zainteresowaniem. Głównie wśród młodych mężczyzn, którzy zaczynają trenować. Nie wszyscy marzą o wielkiej karierze kulturysty i wygrywaniu zawodów. Dla większości takich ludzi jest to sposób na życie oraz zmianę swojego przeciętnego życia. Dzięki ćwiczeniom można nie tylko zmienić swoje ciało, ale również swój charakter. Wystarczy spojrzeć na wieloletnich zawodników, którzy są wyjątkowo zmotywowani do osiągania coraz to nowszych osiągnięć. Zaczynając trenować ten sport trzeba właściwie wszystko zmienić w swoim życiu. Nie można trenować na pół gwizdka, ponieważ takie starania nie przyniosą żadnych pozytywnych efektów. Warto jest o takich rze (...)

Zobacz cały wpis na blogu »
Niebezpieczeństwo podnoszenia ciężarów Po sile do celu!

Podnoszenie wielkich ciężarów jest bardzo niebezpieczne. Jest to jedna z takich dyscyplin, która wymaga naprawdę dobrego przygotowania. Wyciskanie sztangi ważącej kilkaset kilogramów może być zagrożeniem dla życia jeżeli coś pójdzie nie tak. Negatywnych scenariuszy nie brakuje, a najgorszym wśród nich jest jest omdlenie w czasie trzymania sztangi ponad sobą. Nie jest to tak abstrakcyjny scenariusz jak mogłoby się wydawać. W trakcie dużego wysiłku krew może szybko odpłynąć z głowy, co spowoduje właśnie taki stan. Można tego doświadczyć nawet nie trenując np. w czasie szybkiego zerwania się z siedzenia. Każdy z nas tego doświadczył i wie, że można się zachwiać w takim stanie. W trakcie trzymania ciężkiej sztangi ponad sobą jest to już znacznie bardziej niebezpieczne. Uraz (...)

Zobacz cały wpis na blogu »
Jak utrzymać prawidłową dietę? Na sportowo

Utrzymanie odpowiedniej diety nie należy do rzeczy prostych. Z pewnością przez ten okres będziemy mieli duże problemy z tym, aby dostarczyć organizmowi odpowiedniej ilości składników odżywczych, które odpowiedzialne są za jego rozwój. Musimy dobrze podejść do tematu odżywiania, ponieważ dzięki niem jesteśmy w stanie osiągnąć zamierzony efekt. Jeżeli zaczniemy treningi, ale nie będziemy jedli jak należy to efekt będą jedynie minimalne. Staniemy później w miejscu i nie będziemy w stanie niczego zmienić. Dlatego też wiele osób po prostu zniechęca się do takich ćwiczeń. Jeszcze przed rozpoczęciem treningów warto jest „wejść” w swoją dietę. Na przykład poprzez dwutygodniowe przyzwyczajenie organizmu do takiego sposobu odżywiania. Dzięki temu już w czasie pierwszego treningu organizm będzie mia (...)

Zobacz cały wpis na blogu »
Młodzi ludzie a treningi na siłowni Hardworkbody - wszystko o treningu

Na siłowniach zauważyć można bardzo wiele młodych osób, które chcą poprawić swoją sylwetkę. Część z nich to osoby mające problemy z nadwagą i chcące zredukować ją do znacznie mniejszego poziomu. Spotykamy się również z osobami bardzo szczupłymi, które chcą coś zmienić w swoim wyglądzie i zyskać bardziej męską sylwetkę. Musimy pamiętać o takich rzeczach, ponieważ mają one naprawdę duży wpływ na to jak będziemy się czuli. W ten sposób będziemy mogli uniknąć większości stresujących sytuacji i doprowadzić do tego, że będziemy wyglądać na prawdę zdecydowanie lepiej niż miało to miejsce wcześniej. Przekonanie się do takiej formy spędzania swojego wolnego czasu wymaga dużej motywacji – bez niej nie będziemy w stanie trenować odpowiednio ciężko i długo. (...)

Zobacz cały wpis na blogu »
Siłownia, czyli miejsce gdzie ćwiczymy umysł i ciało Po sile do celu!

  p { margin-bottom: 0.25cm; line-height: 120%; }     Siłownia jest miejscem, gdzie możemy pracować nie tylko nad swoimi mięśniami, ale też charakterem. Sport potrafi ukształtować człowieka i pokazać, że rzeczy niemożliwe tak naprawdę nie istnieją. Mimo, ze ćwiczenia mogą powodować dość spore problemy i powodować ból i zmęczenie to opłaca się trenować. Dzięki temu jesteśmy w stanie przesuwać swoje ograniczenia i stawać się coraz lepszym człowiekiem. Trenowanie uczy nas tego, ze do wszystkiego jesteśmy w stanie dojść jeżeli będziemy robili to odpowiednio długo. Systematyczność w tym przypadku jest sprawą kluczową – nie da się osiągnąć niczego w kultury (...)

Zobacz cały wpis na blogu »
10 efektywnych porad odchudzania Porady Dietetyczne

Aby poprawić sylwetkę ludzie interesują się wszelakiego rodzaju ćwiczeniami. Kilka czynników ma na to wpływ. Nadwaga, otyłość, czy potrzeba zrzucenia paru kilogramów, których przybyło – to parę z przyczyn. Kolejna przyczyna tego stanu rzeczy jest oczywista i każdy powinien mieć ją na uwadze: sport to po prostu zdrowie i ludzie o tym pamiętają.  Następny powód to po prostu moda. Jazda na rowerze, bieganie są w szczególności popularne w dużych mistach. Wszystkie te wymienione czynniki sprawiają, iż ćwiczenia fizyczne są coraz bardziej popularne. Treningi planują starsi, a także młodsi, osoby na wsiach i w miastach, kobiety i mężczyźni. Lekarze podkreślają, że to bardzo dobrze. Idealnie jest jeżeli jesteśmy wysportowani, bo sport ma wpływ nie tylko na ludzkie zdrowie, lecz również na ogólne samopoczucie. Trening warto skonsultować właśnie z doktorem. To on poinformuje, co należy robić, jakiego typu ćwiczenia wykonywać, (...)

Zobacz cały wpis na blogu »
Czy motywacja jest ważna? Na sportowo

  Motywacja jest jedną z najważniejszych rzeczy, która wpływa na nasze zaangażowanie treningowe. Jeżeli mamy ściśle określony cel to będziemy wykonywali ćwiczenia znacznie chętniej, gdy takiego celu nie uda się nam ustalić. Dla każdego jest to ważna sprawa i niestety indywidualna. Nie można motywować się czymś uniwersalnym. Na szczęście na większość osób działają podobne schematy. Wystarczy, że zobaczymy inne osoby, którym udało się zrealizować swoje marzenia i już zaczynamy być bardziej zmotywowani. Wiemy, że coś jesteśmy w stanie osiągnąć i tak naprawdę jest to jedynie kwestia czasu. Takie podejście do treningów jest o (...)

Zobacz cały wpis na blogu »
Na jakie efekty można liczyć? Jak grecki bóg

  Przed pójściem na siłownie warto zastanowić się jaki efekt treningowy w ogóle chcemy osiągnąć. Wiele osób nie ma w pełni sprecyzowanych planów, co może obrócić się przeciwko nim. W ten sposób nie wiedzą do końca jaką strategię obrać i skutkuje to znacznie gorszymi efektami niż się spodziewamy. Przed przystąpieniem do treningów powinniśmy dokładnie wiedzieć co robić, jakie partie mięśniowe trenować i w jaki sposób to robić. Jeżeli sami nie potrafimy się zdecydować to powinniśmy skorzystać z pomocy innych osób np. trenerów personalnych. Są to osoby, które mają ogromne doświadczenie i są w stanie n (...)

Zobacz cały wpis na blogu »
Słowem wstępu. Go fit or die!

Siemano! Słowem wstępu opiszę trochę siebie, opiszę to co mnie zmotywowało do ruszenia dupska oraz początek drogi jaką do tej port przebyłem. Ok zaczynając na imię mam Bartek, rocznikowo 24 lata. Mieszkam w małej mieścinie pod wałbrzychem, a mianowicie w Czarnym Borze. Początkowo moja waga wynosiła 111 kg, praktycznie tyle samo w pasie, 1h treningu był dla mnie męczarnią. Historia jest raczej na początku taka jak u większości :D Spasiłem się, dopuściłem się stanu, w którym łatwiej byłoby mnie przeskoczyć niż ominąć, do stanu, gdzie taniej wychodzi kupować większe ubrania niż się kupować jedzenie (nie no tutaj przesadzam :D). Aktywność fizyczną jako taką miałem, 2 razy tygodniowo karate oyama, czasem siłownia, czasem bieganie. Jednak to nie było odpowiednim bodźcem do rozpoczęcia zmian. Lekkie zmiany zaszły we mnie zmieniając stanowisko w pracy z pracy na lince produkcyjnej na transport wewnętrzny. W ciągu 1,5 miesiąca zgubiłem ok 7 kg dzięki dużej ilości kilometrów pokonywa (...)

Zobacz cały wpis na blogu »
Czy trening czyni mistrza? Na sportowo

  Mówi się, że trening czyni mistrza. Ile jest w tym wszystkim prawdy? Jest to dość popularne stwierdzenie, które wydaje się trochę na wyrost. Okazuje się jednak, że to w jaki sposób trenujemy oraz jak często się temu poświęcamy ma znaczenie. Szczególnie w przypadku takich sportów, które w każdym przypadku okupione są wielkim nakładem pracy. są też takie dyscypliny, w których niedobory umiejętności można maskować za pomocą sprytu czy też wrodzonego talentu. W przypadku kulturystyki mamy tylko to, na co sami zapracujemy. Nie będziemy w stanie wykorzystać okazji czy też odpowiednio podziałać d (...)

Zobacz cały wpis na blogu »