Reklama

Wpisy zawierające słowo kluczowe reklama.


« najpopularniejsze słowa kluczowe

Fleet Media – nowa forma reklamy wykorzystująca geolokalizację Blog reklamowy- Z pasją o reklamie...

 Czy słyszeliście kiedykolwiek o Fleet Media ? Jeśli nie, dzisiaj postaram się Wam opowiedzieć o tej formie reklamy, która pojawiła się stosunkowo niedawno na rynku i wywołała naprawdę spore zamieszanie.  Pierwszą firmą, która zdecydowała się na zastosowanie tego typu reklamy w swojej kampanii był Samsung. Kampania promocyjna Samsunga został doceniona. Firma zdobyła bowiem aż siedem nagród podczas Cannes Lions 2015, pięć statuetek Clio oraz wyróżnienie magazynu „Timie” za jedną z dwudziestu pięciu najlepszych innowacji w 2015 roku. Z drugiej strony innowacyjny pomysł Samsunga spotkał się też falą ogromnej krytyki ze strony niektórych osób. Zarzucano firmie, że ich projekt „ The Safety Truck” nie jest zbyt bezpieczny. Główny założeniem projektu było bowiem wyświetlanie reklam na tyłach jadących ciężarówek, tak aby inni użytkownicy drogi mogli oglądać je podczas jazdy. Zdaniem przeciw (...)

Zobacz cały wpis na blogu »
Szyld jako forma reklamy. Historia szyldu Blog reklamowy- Z pasją o reklamie...

 Obecnie szyld jest podstawową formą reklamy każdego sklepu, punktu usługowego, firmy. Może on występować jako element wolnostojący lub wiszący na elewacji budynku. Przyjrzyjmy się teraz krótkiej historii tej formy reklamy. Za prototyp szyldu uznaje się odkryte w ruinach Pompei pochodzące z I wieku p.n.e.  tablice z terakoty z płaskorzeźbami przedstawiającymi szynki (wyroby wędliniarskie) – symbol masarni, rzeźbę kozy – symbol sprzedawcy mleka oraz napisy namalowane czarną i czerwoną farbą. Za prawzór dzisiejszych szyldów uważa się jednak godła rzemieślników powstałe w okresie średniowiecza. Były one tworzone na potrzeby tamtych czasów, kiedy większość społeczeństwa nie potrafiła ani czytać, ani pisać. Rzemieślnicy wywieszali na zewnątrz swojego zakładu jakiś swój wyrób np. garnek (oznaczał on garncarza), koło (oznaczało kołodzieja). Z czasem zacz (...)

Zobacz cały wpis na blogu »
Email marketing – na czym polega i jak go poprawnie stosować? Blog reklamowy- Z pasją o reklamie...

 Email marketing to jedna z form marketingu internetowego, która wykorzystuje do komunikacji pocztę elektroniczną.  Polega ona na wysyłaniu bezpośrednio do odbiorców, którzy być może byliby zainteresowani daną ofertą, odpowiednich wiadomości. Jej niewątpliwą zaletą jest możliwość bezpośredniego dotarcia do określonej grupy docelowej klientów. Do głównych celów email marketingu należy zaliczyć tworzenie relacji z klientami, podtrzymywanie ich oraz sprzedaż usług bądź produktów. Kolejnym plusem tej metody reklamy jest możliwość wysokiej personalizacji przekazu. To znaczy, że np. dzięki obecnym na rynku narzędziom możesz dodawać na początku każdej wiadomości imię odbiorcy. Ten zabieg spowoduje, że klient poczuje się wyróżniony, pomyśli, że ta wiadomość została przygotowana specjalnie dla niego i chętnie zapozna się z jej treścią. Inne zalety email marketingu to: niskie koszty, (...)

Zobacz cały wpis na blogu »
Seksizm w reklamie Blog reklamowy- Z pasją o reklamie...

 Seksizm oznacza dyskryminację ze względu na płeć i zazwyczaj dotyczy głównie kobiet. Wciąż jest on obecny na polskim rynku medialnym. Kobieta w większości reklam pojawia się w roli gospodyni domowej. Zajmującej się pieczeniem ciast, gotowaniem obiadów, praniem i opieką nad dziećmi. Jej zadaniem jest zadowolenie męża i innych członków rodziny. To do płci żeńskiej są skierowane reklamy proszków do prania i produktów kulinarnych. Tak jakby jedynie na barkach kobiet spoczywało zajmowanie się domem. Kobieta szczęśliwa to taka, która spełnia się jako żona i matka. Tego rodzaju materiały reklamowe, które przedstawiają kobietę jako gospodynię domową pokornie służącą mężowi i dzieciom przyczyniają się do utrwalania stereotypów na temat ról płciowych, a także do ich wzmocnienia. Istnieje także drugi rodzaj reklam, w których to kobieta jest przedstawiana jedynie jako obiekt seksualny. Taki jej wizerunek czę (...)

Zobacz cały wpis na blogu »
Reklama natywna Blog reklamowy- Z pasją o reklamie...

 Obecnie zewsząd otaczają nas reklamy. Zawód specjalisty do spraw marketingu internetowego i reklamy, którego zadaniem jest m. in.  planowanie i nadzór nad kampaniami reklamowymi, staje się coraz bardziej popularny. Wiele osób odbiera więc reklamy jako nachalny sposób promocji usługi lub produktu. Irytują nas osoby rozdające ulotki na ulicy, w nerwowy nastrój wprawiają nas też wyskakujące nagle reklamy internetowe zamieszczane na stronach www. Według badań zauważamy tylko połowę z treści reklamowych, które znajdą się w zasięgu naszego wzroku. Specjaliści ds. marketingu internetowego opracowują więc cały czas nowe formy reklamy, które okażą się o wiele bardziej skuteczne od tych już dobrze znanych i w nienachalny sposób trafią do klienta. Jednym z najnowszych pomysłów na pozyskanie klientów i zainteresowanie ich nowym pro (...)

Zobacz cały wpis na blogu »
Czy reklama ma płeć ? Blog reklamowy- Z pasją o reklamie...

 Głównym celem reklamy jest przyciągnięcie uwagi potencjalnego konsumenta i zainteresowanie go prezentowanym produktem lub oferowaną usługą. Pisałam już o tym, że barwy zastosowane w reklamie mają ogromny wpływ na nasze emocje, zmysły. Mogą one podnieść sprzedaż produktu i zainteresowanie nim jak również w znaczny sposób przyczynić się do obniżenia jego sprzedaży. W dzisiejszym artykule skupię się na tym w jaki sposób ludzie odbierają reklamy. Jak się okazuje nie wszyscy robimy to tak samo, a różnice w odbiorze wynikają z naszej płci. Swoje rozważania dotyczące różnic w odbiorze reklam zdeterminowanych przez płeć poprzedzę krótkim omówieniem mechanizmów działania reklamy. Naukowcy z Uniwersytetu Kalifornijskiego i Uniwersytetu Jerzego Waszyngtona wyróżnili dwa główne typy reklam. Pierwszy z nich to reklama typu LP, określana też jako „logiczna perswazja”, opisuje ona sposó (...)

Zobacz cały wpis na blogu »
Tanie strony www Ciekawa Pasi

w dzisiejszych czasach strona internetowa to podstawa każdego biznesu niezależnie od branży. Wcale nie trzeba posiadać strony za kilka tysięcy, która jest jedyna w swoim rodzaju. wystarczy dobrze wypozycjonowana strona, która pozwoli użytkownikom wyszukiwarki trafić do Państwa. tagi: tanie strony www, tanie pozycjonowanie stron, tanie pozycjonowanie, (...)

Zobacz cały wpis na blogu »
Social media jako narzędzie marketingowe Blog reklamowy- Z pasją o reklamie...

 Dla wielu przedsiębiorców media społecznościowe nadal są czymś nowym i nie do końca zrozumiałym. Nie wiedzą oni w jaki sposób wykorzystywać je jako narzędzie promocji swojej firmy i jak duża jest ich skuteczność. W dzisiejszym artykule postaram się wyjaśnić Wam co tak naprawdę kryje się pod tym terminem. Odpowiem też na pytanie: w jaki sposób wykorzystywać social media do promocji firmy? Wielu początkujących przedsiębiorców jest zdania, że social media to jedynie chwilowa moda, której nie warto ulegać. Uważają oni, że posiadają stałe grono klientów i nie potrzebują zdobywać nowych, zwłaszcza poprzez wykorzystywanie do tego celu serwisów społecznościowych. Prawda jest jednak taka, że obecnie większość firm działa aktywnie na Facebooku i Twitterze i w ten sposób pozyskuje nowych klientów. Media społecznościowe dają możliwość dzielenia się doświadczeni (...)

Zobacz cały wpis na blogu »
Jak promować małe firmy na rynku lokalnym ? Blog reklamowy- Z pasją o reklamie...

 W dzisiejszym artykule opowiem Wam o tym w jaki sposób promować małe firmy na rynku lokalnym. Firmy działające na rynku lokalnym to zazwyczaj małe biznesy, punkty świadczące jakieś usługi, sklepy. Opracowując strategię marketingową swojej firmy należy pamiętać przede wszystkim o tym, że każdy rynek lokalny jest inny. Różnice te dotyczą między innymi liczby ludności, stopnia zamożności mieszkańców, oczekiwań i potrzeb konsumentów, rodzaju konkurencji. Jeśli zakładasz biznes w dużym mieście plusem jest duża ilość potencjalnych klientów. Minusem zaś ogromna i silna konkurencja. Istotne jest więc dostosowanie strategii marketingowej do specyfiki rynku. Zanim podejmiesz jakiekolwiek działania promocyjne musisz przede wszystkim poznać rynek lokalny, potencjalnych klientów. A wszystko po to, aby dowiedzieć się czy np. w Twojej miejscowości są już firmy specjalizujące się w tej samej branży co Ty, oferujące podobne produkty? Czy będziesz mieć jakąś konkurencję? Cz (...)

Zobacz cały wpis na blogu »
Firmowa strona www – konieczność czy moda ? Blog reklamowy- Z pasją o reklamie...

 W dzisiejszych czasach większość przedsiębiorców decyduje się na założenie strony internetowej swojej firmy. Starają się oni w ten sposób wychodzić naprzeciw swoim klientom i ich potrzebom. Jak się okazuje obecnie, coraz więcej osób zainteresowanych zakupem jakiegoś produktu lub skorzystaniem z jakiegoś rodzaju usługi, swoje poszukiwania zaczyna właśnie od Internetu. W dzisiejszym artykule postaram się powiedzieć Wam czy warto, aby Wasza firma miała własną stronę www, czy też może lepiej zainwestować w inne formy reklamy, takie jak np. ulotki ? Udzielę także odpowiedzi na pytanie: Jakie są korzyści płynące z posiadania własnej strony internetowej. Według badań prowadzonych na polskim rynku, jedna trzecia firm w naszym kraju nie ma strony www. Dotyczy to przede wszystkim małych  przedsiębiorstw, działających na lokalnym rynku. Właściciele takich firm obawiają się k (...)

Zobacz cały wpis na blogu »
Jak zdobyć pierwszych klientów ? Blog reklamowy- Z pasją o reklamie...

 Z pewnością każdy przedsiębiorca zakładający swoją firmę zastanawia się co zrobić, aby zareklamować ją i pozyskać pierwszych klientów. W tym artykule postaram się wyjaśnić Wam jakie działania należy podjąć, aby zapewnić sobie dobry start na rynku. Przede wszystkim zacznij od poinformowania o tym, że zakładasz własną działalność swoich znajomych. Możesz uczynić to nie tylko w formie tradycyjnej – ustnej ale także poprzez np. umieszczenie odpowiedniego wpisu na Facebooku lub innych mediach społecznościowych. Pamiętaj o tym, że Twoi znajomi mogą nawet całkiem przypadkowo wspomnieć o tym czym się zajmujesz i tym samym zareklamować Twoją firmę. Staraj się stale poszerzać i uaktualniać swoją wiedzę. W tym celu bierz udział w szkoleniach z Twojej branży. Nawiązuj nowe kontakty, być może ktoś poleci Ciebie komuś innemu. Jeżeli nie posiadasz zbyt dużych funduszy na działania marketingowe skorzystaj na samym początku z opcji darm (...)

Zobacz cały wpis na blogu »
Każdy może zostać grafikiem, czyli o zasadach projektowania grafiki reklamowej Blog reklamowy- Z pasją o reklamie...

 W dzisiejszym artykule przedstawię Wam kilka zasad projektowania grafiki dzięki, którym Wasze projekty reklam będą wyglądały świetnie i wyróżniały się spośród innych. Istnieje wiele reguł, którymi należałoby się kierować w celu stworzenia skutecznego projektu reklamy. Najważniejszą z nich jest jednak ta, która nakazuje łączenie użyteczności z estetyką. Aby nasze projekty wyglądały naprawdę dobrze powinniśmy stosować także tzw. Zasadę Złotej Proporcji. Zgodnie, z którą każdy projekt musi mieć zachowane odpowiednie proporcje. To znaczy, że stosunek między elementami danego kształtu np. wysokość i szerokość musi wynosić 0.618. Jeśli to założenie jest spełnione w projekcie, jego odbiór jest  o wiele bardziej pozytywny. Jest rzeczą interesującą, że opisywana zasada znajduje także swoje zastosowanie w architekturze i inżynierii. Warto zwrócić także uwagę na to, że oso (...)

Zobacz cały wpis na blogu »
Wizytówki jako forma reklamy Blog reklamowy- Z pasją o reklamie...

 Czy wizytówki można wykorzystywać jako formę reklamy firmy ? Czy też może ich jedyną funkcją, jaką mają do spełnienia jest funkcja informacyjna? Jeśli tak, to w jaki sposób zaprojektować reklamową wizytówkę, która wzbudzi zainteresowanie odbiorców i zachęci ich do podjęcia dalszych działań ? Wizytówki mają za zadanie przede wszystkim dostarczać informacji na temat firmy. Muszą  zawierać imię i nazwisko,  nazwę firmy, adres, dane kontaktowe, logo firmy. Dobrze zaprojektowana wizytówka zazwyczaj posiada niewielkie wymiary, tak aby mogła zmieścić się w portfelu odbiorcy. Aby wspomagać jednak również działania promocyjne firmy powinna ona być elegancka i atrakcyjna pod względem graficznym. Tak aby wyróżniać się spośród innych wizytówek. Należy pamiętać jednak o tym, aby jej projekt nie był „przekombinowany”. Do jej wykonania moż (...)

Zobacz cały wpis na blogu »
Historia reklamy Blog reklamowy- Z pasją o reklamie...

 Obecnie reklama stanowi nieodzowny element naszego życia. Możemy natknąć się na nią niemal wszędzie: w sklepie, w gazetach, w telewizji, w radiu.  Reklamy są obecne także na szybach samochodów, ścianach budynków, na billboardach. Zdarza się, że znajdujemy je również za szybami wycieraczek, w naszych skrzynkach na listy. Zastanawialiście się jednak kiedyś jaka jest historia reklamy ? Kto jako pierwszy wprowadził taki sposób promocji ? Co miało wpływ na jej powstanie i rozwój? Jak się okazuje zjawisko reklamy jest bardzo stare i pojawiło się już w momencie początków rozwoju handlu. Można powiedzieć, że zrodziło się samoistnie. Szybko dostrzeżono bowiem, że jeżeli w odpowiedni sposób opiszemy jakiś produkt spowoduje to zwiększenie jego sprzedaży. Pierwsza reklama jako na opisywane czasy przystało, była więc przekazywana drogą ustną (reklama targowa). Z czasem w starożytności zaczęły pojawiać się też inne (...)

Zobacz cały wpis na blogu »
Ulotki reklamowe jako forma promocji Blog reklamowy- Z pasją o reklamie...

 Ulotki reklamowe to chyba jedne z najbardziej popularnych materiałów promocyjnych. Możemy spotkać się z nimi niemal wszędzie. Znajdujemy je w naszych skrzynkach, na klatkach schodowych, za wycieraczkami  samochodów. Ten rodzaj reklamy wykorzystują do promowania swoich usług i produktów pizzerie, salony kosmetyczne, studia fitness, szkoły językowe. Zdarza się też, że ulotki same trafiają do naszych rąk, za sprawą rozdających je na ulicach miast osób. Nie wszyscy z nas lubią jednak je dostawać. Akcje ulotkowe są często odbierane przez nas jako działania mające nachalny charakter. Dlatego też większość broszur trafia natychmiast do kosza. Co należy więc zrobić, aby godnie reprezentować firmę za pomocą tego rodzaju reklamy ? Przede wszystkim duże znaczenie ma wygląd ulotki, jej rozmiar, kształt, grafika. Powinny one przyciągać uwagę klienta i wzbudzać jego zainteresowanie. Bardzo (...)

Zobacz cały wpis na blogu »