Zabawa

Wpisy zawierające słowo kluczowe zabawa.


« najpopularniejsze słowa kluczowe

Skąd dochodzi dźwięk? Przedszkole w Kisielicach

Skąd dochodzi dźwięk?     1. „Skąd dochodzi dźwięk?”. 2. „Ile razy zagram?” – rozpoznawanie instrumentów, ilustrowanie i odtwarzanie rytmów.  3. Rozwijanie inteligencji wielorakich u dzieci.   1. „Skąd dochodzi dźwięk?”. Wskazywanie kierunku, z którego dochodzi dźwięk. Dzieci siedzą w kole z zamkniętymi oczami. N. gra na bębenku, tamburynie, talerzach i trójkącie. Dzieci wskazują ręką kierunek, z którego dochodzi dźwięk.   2. „Ile razy zagram?” – rozpoznawanie instrumentów, ilustrowanie i odtwarzanie rytmów.  Rodzic ukrywa się za parawanem/drzwiami i prosi dziecko, aby uważnie słuchało, na jakim instrumencie/przedmiocie będzie grał i ile razy w niego uderzy. Dziecko poda (...)

Zobacz cały wpis na blogu »
Zabawa z kodowaniem Przedszkole w Kisielicach

Zabawa z kodowaniem   Aby poznać język programowania nie musicie mieć drogich pomocy edukacyjnych, robotów, komputerów. Prostym sposobem na to jest nauka kodowania. Takie wsp&oac (...)

Zobacz cały wpis na blogu »
Fałsz Przedszkole w Kisielicach

Fałsz   1. „Po kratkach” – zabawa ćwicząca umiejętności grafomotoryczne, odtwarzanie wzorów, szlaczków, obrazków, figur w kratkach zeszytowych. 2. „Fałsz” – zabawa rozwijająca logiczne myślenie. 3. Porządkowanie.   1. „Po kratkach” – zabawa ćwicząca umiejętności grafomotoryczne. Zadanie polega na odtwarzaniu wzorów, szlaczków, obrazków, figur w kratkach zeszytowych. Rodzic pokazuje różne wzory w zeszycie, a dziecko je kopiuje. Wzory zaczynamy od tych prostszych, a kończymy na trudniejszych.   2. „Fałsz” – zabawa rozwijająca logiczne myślenie. Rodzic opowiada dziecku jedną ze znanych bajek, ale wprowadza do opowieści jakiś błąd –gdy dziecko go zauważy musi powiedzieć Fał (...)

Zobacz cały wpis na blogu »
Pamięć Przedszkole w Kisielicach

Pamięć   Propozycja na dziś: 1. Czytanie prostych książek złożonych z piktogramów i pojedynczych wyrazów.  2. „Pamięć” – zabawa doskonaląca pamięć.  3. „Rymy” – zabawa językowa z wykorzystaniem W.44.   1. Czytanie prostych książek złożonych z piktogramów i pojedynczych wyrazów. Dziecko próbuje czytać proste książki z piktogramami. Ewentualnie rodzic może stworzyć wspólnie z dzieckiem taką książeczkę wg własnego pomysłu. 2. „Pamięć” – zabawa doskonaląca pamięć. Dziecko siedzą i zamyka oczy, a czołem dotyka do podłogi, by nie podglądać. Na środku leżą różne rodzaje książek (np. album, kucharska, słownik, przewodnik, bajka, powieść). Rodzic zakrywa kawałkiem materiału jedną z książ (...)

Zobacz cały wpis na blogu »
Magiczna maszynka Przedszkole w Kisielicach

Magiczna maszynka   Propozycje na dzisiaj: 1. „Bingo z literami: p, b, d, t, ł, m, n, w, u” . 2. „Magiczna maszynka” – zabawa matematyczna z wykorzystaniem maszynki z W.45–47, dodawanie. 3. Układanie liter z kredek lub patyczków.    1. „Bingo z literami: p, b, d, t, ł, m, n, w, u” – zabawa z wykorzystaniem W.49b, rozróżnianie grafemów podobnych liter. Zasada gry w bingo, z tym że litery się powtarzają, a dziecko decyduje, którą zakryje. Wygrywa ta osoba, która jako pierwsza zakryje cztery pola w pionie, poziomie albo na skos. 2. „Magiczna maszynka” – zabawa matematyczna z wykorzystaniem maszynki z W.45–47, dodawanie. Rodzic prosi dziecko o wybranie takich okienek na suwakach, by łącz (...)

Zobacz cały wpis na blogu »
Moja ulubiona książka Przedszkole w Kisielicach

  Moja ulubiona książka   Propozycje na dzisiaj: 1. Czytanie wybranej przez dziecko książki. 2. „Imię” – zabawa z wykorzystaniem W.20a. 3. Zachęcanie do korzystania z kącika plastycznego.   1. Czytanie wybranej przez dziecko książki. Rodzic czyta dziecku wybraną książkę, a następnie zadaje pytania nawiązujące do przeczytanego tekstu. Można zachęcić dziecko do narysowania obrazka z wybraną sceną z książki.   2. „Imię” – zabawa z wykorzystaniem W.20a. Zadaniem dziecka jest odnalezienie i przykrycie, np. kawałkami kolorowego papieru / klockami / kamykami, wszystkich liter swojego imienia.    3. Zachęcanie do korzystania z kącika plastycznego. Zadaniem dziecka jest odrysowywanie ró (...)

Zobacz cały wpis na blogu »
Polska, mój kraj Przedszkole w Kisielicach

Polska, mój kraj   Dzisiejsze propozycje: 1. „Polskie rzeki” – zabawa ruchowa. 2. „Krakowiaczek” – wspólne śpiewanie i tańczenie. 3. Kokarda narodowa z papieru.   1. „Polskie rzeki” – zabawa ruchowa. Rodzic układa tor (naszą rzekę). Na torze mogą być ułożone różne przedmioty, tak by dziecko wykonywało slalom. Dziecko jest stakiem, który musi jak najszybciej przepłynąć rzekę i dostać się do morza. Tor można modyfikować, zmieniać poziom trudności.   2. „Krakowiaczek” – wspólne śpiewanie i tańczenie. https://www.youtube.com/watch?v=dlAFVAKEHro   3. Kokarda narodowa z papieru. (...)

Zobacz cały wpis na blogu »
Łamańce Przedszkole w Kisielicach

Łamańce Propozycja na dziś: 1. „Łamańce” – ćwiczenie sprawności językowej.  2. „Czytam!” – układanie logicznych zdań obrazkowo–wyrazowych przy użyciu W.45–47.  3. Zachęcanie do układanie puzzli, gry w memory.   1. „Łamańce” – ćwiczenie sprawności językowej. Dzieci powtarzają znane rymowanki, np.: 1. Leży Jerzy na wieży i nie wierzy, że na drugiej wieży leży drugi Jerzy. (...)

Zobacz cały wpis na blogu »
Szaszłyk z balona Przedszkole w Kisielicach

Szaszłyk z balona   Do tego doświadczenia wystarczy jeden uniwersalny składnik, a mianowicie OLEJ, aby nasz balon nie pękł. W internecie są przepisy na zanurzenie w wodzie ale z doświadczenia wiem iż nie zawsze to wychodziło dzieciom… Potrzebne jest: -balon - olej - patyczek do szaszłyków Nadmuchujemy balon ( ale nie za dużo) wiążemy go. Moczymy patyczek w oleju. Wkładamy patyczek tuż przy zawiązanej części, gdzie jest najmniejsze naprężenie i wychodzimy z drugiej strony. Balon został przekłuty wykałaczką w miejscu najmniejszego naprężenia gumy ale nie pękł, ponieważ w tych miejscach działa największa siła spójności cząsteczek, z których zbudowany jest balon. Gdy balon jest nadmuchany mocno, to pęknie gdy spróbujemy wbić wykałaczkę. We wnętrzu balona jest powietrze pod ciśnieniem, które go maksymalnie rozszerza. (...)

Zobacz cały wpis na blogu »
Biało-czerwoni Przedszkole w Kisielicach

Biało-czerwoni    Dzisiejsze propozycje: 1. „Orły” – zabawa ruchowa ćwicząca reagowanie na sygnał. 2. „Magiczna maszynka” – zabawa z wykorzystaniem W.45–47, doskonaląca przeliczanie i znajomość liczb. 3. Flaga Polski - wypełnianie konturu flagi klkami z bibuły.   1. „Orły” – zabawa ruchowa ćwicząca reagowanie na sygnał. Dziecko biega przy dowolnej muzyce, naśladując lecące ptaki. Gdy rodzic wyłącza muzykę, orły lądują, czyli kucają na podłodze i opuszczają ręce.     2. „Magiczna maszynka” – zabawa z wykorzystaniem W.45–47 doskonaląca przeliczanie i znajomość liczb. Rodzic wydaje polecenie: Ułóż suwaki tak, by otrzymać liczbę 5 / 9 / 2 itd. Dodawanie: kreski i liczby, a w okienku odpo (...)

Zobacz cały wpis na blogu »
Lech, Czech i Rus Przedszkole w Kisielicach

Lech, Czech i Rus   Zadania na dziś: 1. „Ile jest wyrazów w zdaniu” – zabawa doskonaląca percepcję słuchową.  2. „Legenda o Lechu, Czechu i Rusie” – wysłuchanie legendy. 3. Zachęcanie dzieci do samodzielnego wymyślania zabaw.   1. „Ile jest wyrazów w zdaniu” – zabawa doskonaląca percepcję słuchową.  Rodzic wolno czyta wybrane opowiadanie lub wiersz, robi pauzę po każdym zdaniu. Zadaniem dzieci jest liczenie wyrazów w każdym zdaniu.   2. „Legenda o Lechu, Czechu i Rusie” – wysłuchanie legendy. https://www.youtube.com/watch?v=drf1k3LQ1bM&t=27s (...)

Zobacz cały wpis na blogu »
Malarz Przedszkole w Kisielicach

Malarz   Dzisiejszego dnia czeka na Was: 1. Malarz” – utrwalenie nazw kolorów.  2. „Znajdź liczbę” – zabawa z wykorzystaniem W.20b, utrwalenie grafemów liczb. 3. Zachęcanie do korzystania z książeczek dla dzieci.   1. Malarz” – utrwalenie nazw kolorów. Dziecko może mieć zasłonięte oczy i prowadzi dialog z rodzicem. Malarz: Stuk, puk. Rodzic: Kto tam? Malarz: Malarz. Rodzic: Czego potrzebujesz? Malarz: Farby. Rodzic: Jakiego koloru? Malarz: Zielonego (dziecko wymienia wybrany przez siebie kolor) Rodzic: To go poszukaj. Malarz szuka wymienionego koloru na ubraniach rodzica lub w najbliższymotoczeniu. W następnej rundzie zamiana ról.   2. „Znajdź liczbę” – zabawa z wykorzystaniem W.20b, utrwalenie gra (...)

Zobacz cały wpis na blogu »
Rozdmuchane wiatraki Przedszkole w Kisielicach

Rozdmuchane wiatraki Plan na dzisiaj: 1. Zabawy oddechowe z wykorzystaniem wiatraczków.  2. „Kółko i krzyżyk”. 3. Zabawy dowolne dzieci.   1. Zabawy oddechowe z wykorzystaniem wiatraczków. Dzieci kładą się na podłodze, podnoszą wiatraczki na wysokość głowy i dmuchają tak długo, jak długo rodzic wystukuje rytm bądź puszcza spokojną muzykę. Ćwiczenie ma na celu wydłużenie wydechu.  2. „Kółko i krzyżyk” Potrzebujemy nakręeki w dwóch kolorach. Dziecko rysuje planszę wg wskazówek rodzica, który wyjaśnia zasady gry: gracze na zmianę u (...)

Zobacz cały wpis na blogu »
Wycinanie po śladzie Przedszkole w Kisielicach

Wycinanie po śladzie   Każda okazja jest warta tego by doskonalić umiejętność wycinania. Aby trochę uatrakcyjnić zabawę zrobiłam szablony z małymi zwierzątkami. Na pewno nauka cięcia po linii będzie bardziej interesująca dla dziecka jeśli narysujemy mu drogę do robaczków.   Wycinanie i cięcie to trudne umiejętności, które początkowo rodzą mnóstwo frustracji. Nabycie umiejętności wycinania ważne jest nie tylko samo w sobie, ale jest też ważnym ćwiczeniem wzmacniającym mięśnie ręki, które pracują później przy pisaniu. Dzięki ćwiczeniom w formie zabawy maluch szybko nabierze wprawy, a wycinanie nie będzie już trudnością.   Na szablonie z kreskami dziecko może również rysować linie łącząc ze sobą kreski. Nie jest to konieczne, ale dzięki temu mamy przy okazji ćwiczenie grafomotoryczne. Polecam Wam ró (...)

Zobacz cały wpis na blogu »
Śmieci Przedszkole w Kisielicach

Śmieci   1. „Bingo – liczby i symbole” – zabawa z W.19a.  2. „Coś z niczego” – konstruowanie zabawek z surowców wtórnych. 3. Zabawa samodzielnie wykonanymi zabawkami.    1. „Bingo – liczby i symbole” – zabawa z W.19a. Rodzic rzuca kostką, a dziecko wybiera, które pola z wyrzuconą liczbą zakryją. Dziecko wygrywa wtedy, kiedy zakryje pięć pól w pionie, w poziomie lub na skos. (Zabawę można przeprowadzić w języku angielskim – utrwalenie liczb od 1 do 6).   2. „Coś z niczego” – konstruowanie zabawek z surowców wtórnych (pudełek, butelek, kartonów, opakowań, sznurków itd.). Inspiracje można znaleźć na:  (...)

Zobacz cały wpis na blogu »