Nauka przez zabawę

Wpisy zawierające słowo kluczowe nauka przez zabawę.


« najpopularniejsze słowa kluczowe

Rozkwitające kwiatki Przedszkole w Kisielicach

Rozkwitające kwiatki Mam dla Was eksperyment, który jest szybki do przygotowania. Dzieci z łatwością później same go zrobią i się trochę zajmą, a My w tym czasie przygotujemy obiad :)… Do realizacji eksperymentu potrzebowaliśmy: kolorowy papier, nożyczki, miska z wodą, ołówek, kredki, flamastry Najpierw wycinaliśmy kwiatki z papieru. (Prościej można wyciąć koło, złożyć na cztery i narysować płatka. Wycinamy i mamy kształtnego kwiatka.)Nasze kwiatki były różnie przygotowywane. Następny etap to złożenie płatków. Później do dużej miski wlaliśmy wodę i  położyliśmy na nią nasze złożone kwiatki. Należy delikatnie to zrobić, tak aby woda nie zamoczyła płatków, gdy jednak tak się stanie płatki się skleją i niestety kwiat nie rozkwitnie lub zatonie. Teraz obserwujemy jak kwiaty rozkwitają…. Tak się spodobało, że Wojtek zrobił to jeszcze raz i jeszcze raz… Dla urozmaicenia można w (...)

Zobacz cały wpis na blogu »
Rozdmuchane wiatraki Przedszkole w Kisielicach

Rozdmuchane wiatraki Plan na dzisiaj: 1. Zabawy oddechowe z wykorzystaniem wiatraczków.  2. „Kółko i krzyżyk”. 3. Zabawy dowolne dzieci.   1. Zabawy oddechowe z wykorzystaniem wiatraczków. Dzieci kładą się na podłodze, podnoszą wiatraczki na wysokość głowy i dmuchają tak długo, jak długo rodzic wystukuje rytm bądź puszcza spokojną muzykę. Ćwiczenie ma na celu wydłużenie wydechu.  2. „Kółko i krzyżyk” Potrzebujemy nakręeki w dwóch kolorach. Dziecko rysuje planszę wg wskazówek rodzica, który wyjaśnia zasady gry: gracze na zmianę u (...)

Zobacz cały wpis na blogu »
Wycinanie po śladzie Przedszkole w Kisielicach

Wycinanie po śladzie   Każda okazja jest warta tego by doskonalić umiejętność wycinania. Aby trochę uatrakcyjnić zabawę zrobiłam szablony z małymi zwierzątkami. Na pewno nauka cięcia po linii będzie bardziej interesująca dla dziecka jeśli narysujemy mu drogę do robaczków.   Wycinanie i cięcie to trudne umiejętności, które początkowo rodzą mnóstwo frustracji. Nabycie umiejętności wycinania ważne jest nie tylko samo w sobie, ale jest też ważnym ćwiczeniem wzmacniającym mięśnie ręki, które pracują później przy pisaniu. Dzięki ćwiczeniom w formie zabawy maluch szybko nabierze wprawy, a wycinanie nie będzie już trudnością.   Na szablonie z kreskami dziecko może również rysować linie łącząc ze sobą kreski. Nie jest to konieczne, ale dzięki temu mamy przy okazji ćwiczenie grafomotoryczne. Polecam Wam ró (...)

Zobacz cały wpis na blogu »
Śmieci Przedszkole w Kisielicach

Śmieci   1. „Bingo – liczby i symbole” – zabawa z W.19a.  2. „Coś z niczego” – konstruowanie zabawek z surowców wtórnych. 3. Zabawa samodzielnie wykonanymi zabawkami.    1. „Bingo – liczby i symbole” – zabawa z W.19a. Rodzic rzuca kostką, a dziecko wybiera, które pola z wyrzuconą liczbą zakryją. Dziecko wygrywa wtedy, kiedy zakryje pięć pól w pionie, w poziomie lub na skos. (Zabawę można przeprowadzić w języku angielskim – utrwalenie liczb od 1 do 6).   2. „Coś z niczego” – konstruowanie zabawek z surowców wtórnych (pudełek, butelek, kartonów, opakowań, sznurków itd.). Inspiracje można znaleźć na:  (...)

Zobacz cały wpis na blogu »
Kolorowa sól Przedszkole w Kisielicach

KOLOROWA SÓL Barwienie soli to jedna z bardziej lubianych zabaw przez dzieci.  Wykonanie kolorowej soli spodoba się dzieciom. Jest banalnie proste. Wystarczy sól kuchenna, talerzyk i kolorowa kreda. Dziecko pociera kredą, kulając ją i przesuwając w różne strony po rozsypanej soli, aż się zabarwi. Będzie to dobry trening dla dziecięcych rączek. Ćwiczymy motorykę małą  a przy okazji dostarczamy wielu wrażeń dotykowych no i radości… Postanowiliśmy z naszej soli zrobić prace plastyczną kolorową i przestrzenną. W związku ze zbliżającym się Dniem Ziemi wydrukowaliśmy naszą planetę. Następnie smarowaliśmy klejem - tu jednak najlepiej sprawdził się klej typu magic, wtedy praca uzyskała efekt wypukły. W miejsca posmarowane sypaliśmy kolorową solą. Zabarwioną sól można warstwami wsypać do butelki. Dzieci z przyjemnością przygotują w ten sposób piękną dekorację. Przy zabawie polecam do posłuchania piosen (...)

Zobacz cały wpis na blogu »
Kreatywne zabawy z patyczkami Przedszkole w Kisielicach

Kreatywne zabawy z patyczkami   Na dziś zabawa z patyczkami!  Kolorowe patyczki kupicie w sklepach papierniczych, w PEPCO, czy w Internecie. Szablony do układania kolorowych patyczków możecie zrobić dla Waszych dzieci sami. Na czym to polega? Tworzysz karty pracy – wzory, według których maluch ma poukładać patyczki. Zabawa ta wymaga od dziecka odrobiny skupienia uwagi, obserwacji i odpowiedniego manipulowania kolorowymi patyczkami. Początkowo mogą być to super łatwe wzory. Później możecie tworzyć wzory bardziej skomplikowane, pozwalające ćwiczyć również wyobraźnię przestrzenną. Staraj się układać na planszach patyczki tak, by dziecko musiało rozpoznać, który patyczek kreatywny należy położyć jako pierwszy, jaki jest jego stosunek do kolejnego patyczka, czy ma być nad nim czy pod nim. Patyczki wykorzystaliśmy również do geometrii oraz do nauki liczenia czy porównywania licze (...)

Zobacz cały wpis na blogu »
Co to za zwierz Przedszkole w Kisielicach

Co to za zwierz?   1. Co to za zwierz?  2. „Magiczna maszynka” – zabawa z W.45–47, ćwiczenie słuchu fonemowego, wyróżnianie głosek.  3.  „Co było na obrazku?” – praca z obrazkiem.    1. Co to za zwierz? Rodzic wydaje odgłos jakiegoś zwierzęcia. Dziecko próbują odgadnąć, co to za zwierzę. Następnie zmiana - dziecko naśladuje, rodzic zgaduje. Oto garść propozycji: baran beczy (beczenie): bee, bee! (...)

Zobacz cały wpis na blogu »
Na lewo, na prawo Przedszkole w Kisielicach

 Na lewo, na prawo     Dzisiaj zapraszam do wspólnej zabawy w: 1. „Sekwencje” – zabawa dydaktyczna z wykorzystaniem W.53–54. 2. „Szymon mówi” – zabawa ruchowa usprawniająca lateralizację.  3. Zachęcanie do sięgania po gry planszowe.      1. "Sekwencje" - zabawa dydaktyczna z wykorzystaniem W.53-54.  Dziecko układa przed sobą elementy, segregując je wg koloru. Następnie rodzic układa różne sekwencje kolorów (np. na stole  lub dywanie, tak by lewa strona rodzica była też lewą stroną dziecka), a dziecko ma za zadanie je odwzorować. Dla utrudnienia rodzic może podawać kolejność jedynie słownie lub ułożyć kawałek i poprosić dzieci o samodzielne kontynuowanie rytmu. Zabawę można przeprowadzić w języku angielskim – utrw (...)

Zobacz cały wpis na blogu »
Sudoku z figurami geometrycznymi Przedszkole w Kisielicach

SUDOKU z figurami geometrycznymi   Pomysłem na aktywność z dzieckiem w czasie kwarantanny jest dziś SUDOKU. Sudoku to niezła gimnastyka dla mózgu. Dla tych z Was, którzy nie orientują się czym jest ten rodzaj łamigłówki wyjaśnię: to metoda uzupełnienia diagramu. Należy umieścić odpowiednie symbole (u nas dziś były figury geometryczne) w taki sposób by nie powtórzyły się w wierszach lub kolumnach (które zawsze są w takich samych ilościach).   Powycinałam figury geometryczne z kolorowych kartek i zrobiłam diagram do gry logicznej. Najpierw spróbowałam zrobić prostszy, składający się z 9 pól. To dość rudne zadanie do wytłumaczenia dziecku dlatego ułożyłam trzy różne elementy w poziomie, resztę miał dołożyć sam. Zadanie poszło gładko i bardzo mu się spodobało. Postanowiłam zatem zwiększyć trudność i narysowałam diagram 4&t (...)

Zobacz cały wpis na blogu »
Pieczemy chleb Przedszkole w Kisielicach

Pieczemy chleb   Dzisiejszego dnia proponuję: 1. Zabawa logopedyczna z kawałkiem chleba 2. Przygotowanie chleba 3. "Zbieranie ziaren" - zabawa manualna   1. Zabawa logopedyczna z kawałkiem chleba Zabawa logopedyczna z kawałkiem chleba odpowiada za usprawnianie aparatu mowy. Dziecko dostaje kawałek chleba ze skórką. Następnie przeżuwa, mlaska, gryzie skórkę, oblizuje się itp.    2. Przygotowanie chleba Zadanie polega na wspólnym przygototwaniu chleba. Dziecko pomaga w przygotowaniach oraz w procesie wyrabiania chleba. Składniki na 1 bochenek:   (...)

Zobacz cały wpis na blogu »
Rysowanie oburącz Przedszkole w Kisielicach

RYSOWANIE OBURĄCZ   Dziś polecamy Wam ćwiczenie grafomotoryczne, którego zadaniem jest pomoc w nauce i usprawnienie samego pisania czy rysowania. Użycie obu rąk jednocześnie znakomicie pobudza nasz umysł. Pracują wówczas obie półkule mózgowe .Takie działanie przekłada się również na lepszą pamięć i koncentrację.   Możecie zrobić karty pracy dla waszych dzieci sami. Potrzebujemy dwóch takich samych wzorów narysowanych na kartce. Przy wykonywaniu tego ćwiczenia należy pamiętać, że w trakcie przesuwania paluszków wykonujemy to obiema rękami JEDNOCZEŚNIE! To wcale nie jest takie proste, jak mogłoby się wydawać.   Najlepiej zacząć od najprostszych figur geometrycznych, np. koła czy kwadratu. Później można już przejść do bardziej skomplikowanych wzorów. (...)

Zobacz cały wpis na blogu »
Ziarnko do ziarnka Przedszkole w Kisielicach

Ziarnko do ziarnka     Dziesiejszego dnia zaproponuję: 1. Zabawa manipulacyjna - oddzielanie ziaren kukurydzy od ziaren fasoli. 2. Kukurydziane mozaiki - zabawa plastyczna. 3. Zabawy kostkami.   1. Zabawa manipulacyjna - oddzielenie ziaren kukurydzy od ziaren fasoli. Usypujemy dziecku kopczyk pomieszanych ze sobą ziaren kukurydzy i fasoli. Dobrze sprawdzą się też ziarna grochu czy kawy. Zadaniem dziecka jest jak najszybsze rozdzielenie ziarenek na dwie osobne kopczyki.   2. Kukurydziane mozaiki Rodzic zabarwia kolorowymi barwnikami w płynie ziarna kukurydzy. Do barwienia (...)

Zobacz cały wpis na blogu »
Gniotek Przedszkole w Kisielicach

Gniotek, sposób na rozładowanie nadmiaru energii i nie tylko….   Jeżeli macie w domu balony to mam dla Was propozycje na zrobienie Gniotka. Taką zabawką można naprawdę twórczo się bawić… Właśnie będziemy tworzyć rodzinę gniotkową do wspólnej zabawy. Każdego można inaczej ucharakteryzować za pomocą włóczki, flamastra, naklejek. Gniotki mogą być świetną pomocą nie tylko w ćwiczeniu ręki. Mogą posłużyć także do robienia teatrzyków, rozmowy o emocjach gdy namalujemy gniotkom różne minki. Czasem ciężko zacząć rozmowę o uczuciach, trudnych wydarzeniach i emocjach z nimi związanych. Gniotki z pewnością ułatwią to zadanie.   Jak zrobić gniotka?? To bardzo proste…Wojtek wsypał mąkę przez lejek do butelki. Nadmuchał balon i z moją pomocą nałożyliśmy go na butelkę. Odwrócił butelkę i ruchami kolist (...)

Zobacz cały wpis na blogu »
Czy stopa to dobra miara? Przedszkole w Kisielicach

 Czy stopa to dobra miara?   Dzisiejszego dnia zaproponuję Państwu: 1. Domowy tor sensoryczny 2. Zabawa matematyczna "Zabawy długością" 3. Praca plastyczna "Pejzaż wiejski"   1. Domowy tor sensoryczny Tor sensoryczny można zbudować z różnego rodzaju elementów fakturowych, po których dzieci mogą chodzić stopami, a także na czworaka, turlać się czy pełzać. Są nimi: *poduszki, poduchy o różnych wypełnieniach i fakturach, *woreczki materiałowe wypełnione różnymi produktami sypkimi, *dywaniki łazienkowe, podkładki prysznicowe, wycieraczki pod drzwi, *kuchenne podkładki pod stół, *plastikowe pojemniki wypełnione różnymi materiałami (do pojemników można wrzucić praktycznie wszystko). Przydadzą się także inne elementy, kt (...)

Zobacz cały wpis na blogu »
Czytanie z klockami Przedszkole w Kisielicach

Czytanie z klockami   Dziś chciałabym Wam pokazać jeszcze jeden ze sposobów nauki czytania sylabowego. Naszym dzieciom musimy dużo urozmaicać, aby ćwiczenia nie były zbyt monotonne. Uwielbiamy wszelkiego rodzaju klocki, bo według mnie to najbardziej kreatywna zabawka świata. Przydały nam się do zabawy sylabowej. Wydrukowałam sylaby(można też samemu napisać na kartce) i przykleiłam za pomocą kleju szkolnego. Na początku zadaniem dziecka było odnalezienie dwóch takich samych sylab. Później dziecko odwzorowywało utworzony przeze mnie wyraz. Bawiliśmy się w układanie wyrazów i ich czytanie. Tworzyliśmy z klocków węża- każda kolejna dołożona sylaba musi z poprzednią tworzyć wyraz. Wydaje mi się, że ta zabawa zdecydowanie zachęci każde dziecko do czytania. (...)

Zobacz cały wpis na blogu »