Nauka przez zabawę

Wpisy zawierające słowo kluczowe nauka przez zabawę.


« najpopularniejsze słowa kluczowe

Pamięć Przedszkole w Kisielicach

Pamięć   Propozycja na dziś: 1. Czytanie prostych książek złożonych z piktogramów i pojedynczych wyrazów.  2. „Pamięć” – zabawa doskonaląca pamięć.  3. „Rymy” – zabawa językowa z wykorzystaniem W.44.   1. Czytanie prostych książek złożonych z piktogramów i pojedynczych wyrazów. Dziecko próbuje czytać proste książki z piktogramami. Ewentualnie rodzic może stworzyć wspólnie z dzieckiem taką książeczkę wg własnego pomysłu. 2. „Pamięć” – zabawa doskonaląca pamięć. Dziecko siedzą i zamyka oczy, a czołem dotyka do podłogi, by nie podglądać. Na środku leżą różne rodzaje książek (np. album, kucharska, słownik, przewodnik, bajka, powieść). Rodzic zakrywa kawałkiem materiału jedną z książ (...)

Zobacz cały wpis na blogu »
Kolorowa symetria Przedszkole w Kisielicach

Kolorowa symetria   Gdy Waszym dzieciom znudzi się malowanie farbami tradycyjnych obrazków z życia wziętych np. domków, kotka, słonka, traktorów itp…, możecie im zaproponować zabawę w odbijanie kleksów.  Zginamy kartkę na pół. Następnie otwieramy ją i na jedną połowę kartki nanosimy różnymi kolorami różnej wielkości plamki. Przykrywamy kleksy czystą połową kartki. Teraz ulubiona czynność  dzieci w tej zabawie – przyciskanie kartki tak mocno by na czystej części odbiły się plamki. Otwieramy kartkę i tu wyobraźnia dziecka zaczyna działać na maksymalnych obrotach:) Nie ma mowy o pracy nieudanej i nie jesteśmy w stanie uzyskać takiego samego efektu dwa razy.  Później robiliśmy kolorowe motyle, czyli lustrzane odbicie - dziecko uczy się symetrii przez zabawę.  (...)

Zobacz cały wpis na blogu »
Magiczna maszynka Przedszkole w Kisielicach

Magiczna maszynka   Propozycje na dzisiaj: 1. „Bingo z literami: p, b, d, t, ł, m, n, w, u” . 2. „Magiczna maszynka” – zabawa matematyczna z wykorzystaniem maszynki z W.45–47, dodawanie. 3. Układanie liter z kredek lub patyczków.    1. „Bingo z literami: p, b, d, t, ł, m, n, w, u” – zabawa z wykorzystaniem W.49b, rozróżnianie grafemów podobnych liter. Zasada gry w bingo, z tym że litery się powtarzają, a dziecko decyduje, którą zakryje. Wygrywa ta osoba, która jako pierwsza zakryje cztery pola w pionie, poziomie albo na skos. 2. „Magiczna maszynka” – zabawa matematyczna z wykorzystaniem maszynki z W.45–47, dodawanie. Rodzic prosi dziecko o wybranie takich okienek na suwakach, by łącz (...)

Zobacz cały wpis na blogu »
Bawimy się w sklep Przedszkole w Kisielicach

Bawimy się w sklep   Zabawa w sklep jest uwielbiana przez dzieci. Poprzez taką zabawę przygotowują się między innymi do życia w społeczeństwie. Mogą dowiedzieć się między innymi na czym polegają ceny, czemu kupujemy za pieniądze, jak operować konkretnymi kwotami, w tym również nauczyć się cyfr, a także wykonywania prostych działań matematycznych, Zorganizujcie wspólnie kącik sklepowy w domu. U nas jednego dnia był odzieżowy później zabawkowy i spożywczy :)  Do naszego sklepiku wykorzystaliśmy do kopiowania monet technikę frotażu. Pod kartkę kładliśmy monety, a następnie rysowaliśmy ołówkiem, tak aby uzyskać odbicie faktury danej monety. Kolejnym naszym zadaniem było wycinanie i ułożenie monet w odpowiednie miejsca oraz łączenie ich w zbiory.   Możecie również z dziećmi wykonać zadanie tekstowe i  swoje obliczenia zapisać na kartce.   Ala k (...)

Zobacz cały wpis na blogu »
Moja ulubiona książka Przedszkole w Kisielicach

  Moja ulubiona książka   Propozycje na dzisiaj: 1. Czytanie wybranej przez dziecko książki. 2. „Imię” – zabawa z wykorzystaniem W.20a. 3. Zachęcanie do korzystania z kącika plastycznego.   1. Czytanie wybranej przez dziecko książki. Rodzic czyta dziecku wybraną książkę, a następnie zadaje pytania nawiązujące do przeczytanego tekstu. Można zachęcić dziecko do narysowania obrazka z wybraną sceną z książki.   2. „Imię” – zabawa z wykorzystaniem W.20a. Zadaniem dziecka jest odnalezienie i przykrycie, np. kawałkami kolorowego papieru / klockami / kamykami, wszystkich liter swojego imienia.    3. Zachęcanie do korzystania z kącika plastycznego. Zadaniem dziecka jest odrysowywanie ró (...)

Zobacz cały wpis na blogu »
Biało-czerwoni Przedszkole w Kisielicach

  BIAŁO-CZERWONI   Na dziś propozycja zrobienia flagi polskiej. Bardzo prosty sposób do wykonania a dzieci naprawdę cieszy efekt końcowy. Nasze flagi już są rozdane… musimy zrobić nowe:) Przygotuj białą i czerwoną kartkę oraz wykałaczkę do szaszłyków. Podzieliłam kartki na równe części.(wyszły 4 flagi ) Dziecko wycięło po narysowanej linii.  Skleiło wycięty pasek biały z czerwonym a następnie także przy pomocy kleju umocowało swoją flagę na patyczku.   Później uwrażliwialiśmy nasze receptory:)Malowanie, odbijanie rękami spodoba się także dzieciom, które nie lubią malować tradycyjnie. Polecam. Zabawa gwarantowana i flaga wykonana…   Zachęcam do odwiedzenia strony gdzie znajdziecie patriotyczne kodowanki, quiz wiedzy o Polsce oraz dwie gry do wydruku – planszowa i typu doble, link: https:/ (...)

Zobacz cały wpis na blogu »
Polska, mój kraj Przedszkole w Kisielicach

Polska, mój kraj   Dzisiejsze propozycje: 1. „Polskie rzeki” – zabawa ruchowa. 2. „Krakowiaczek” – wspólne śpiewanie i tańczenie. 3. Kokarda narodowa z papieru.   1. „Polskie rzeki” – zabawa ruchowa. Rodzic układa tor (naszą rzekę). Na torze mogą być ułożone różne przedmioty, tak by dziecko wykonywało slalom. Dziecko jest stakiem, który musi jak najszybciej przepłynąć rzekę i dostać się do morza. Tor można modyfikować, zmieniać poziom trudności.   2. „Krakowiaczek” – wspólne śpiewanie i tańczenie. https://www.youtube.com/watch?v=dlAFVAKEHro   3. Kokarda narodowa z papieru. (...)

Zobacz cały wpis na blogu »
Legenda o powstaniu państwa polskiego Przedszkole w Kisielicach

Legenda o powstaniu państwa polskiego   Pora na legendę. Niech dziecko posłucha czytanej przez Ciebie legendy, a później może odpowiedzieć na pytania.   "Dawno, dawno temu żyli trzej bracia: Lech, Czech i Rus. Było im dobrze razem, ale pewnego dnia postanowili znaleźć nowe miejsca i tam wybudować domki. Zabrali swoje rodziny i wyruszyli w drogę. Postanowili się rozdzielić, aby żyć jako sąsiedzi. Rus znalazł miejsce, gdzie było dużo gór i lasów. Spodobało mu się to miejsce, więc tam został. Czecha zachwyciła szeroka rzeka - tam postanowił zamieszkać. A Lech? - zapytacie. Cóż, on rozglądał się, bo chciał znaleźć wyjątkowe miejsce. Nagle zobaczył pięknego orła, który siedział na wysokim dębie. - Tu zostaniemy! - powiedział Lech - miejsce, gdzie mieszka taki piękny ptak musi być wspaniałe. Nam też będzie tu dobrze. Naszym godłem zostanie biały orzeł na czerwonym tle. I tak się stało. A kra (...)

Zobacz cały wpis na blogu »
Łamańce Przedszkole w Kisielicach

Łamańce Propozycja na dziś: 1. „Łamańce” – ćwiczenie sprawności językowej.  2. „Czytam!” – układanie logicznych zdań obrazkowo–wyrazowych przy użyciu W.45–47.  3. Zachęcanie do układanie puzzli, gry w memory.   1. „Łamańce” – ćwiczenie sprawności językowej. Dzieci powtarzają znane rymowanki, np.: 1. Leży Jerzy na wieży i nie wierzy, że na drugiej wieży leży drugi Jerzy. (...)

Zobacz cały wpis na blogu »
Szaszłyk z balona Przedszkole w Kisielicach

Szaszłyk z balona   Do tego doświadczenia wystarczy jeden uniwersalny składnik, a mianowicie OLEJ, aby nasz balon nie pękł. W internecie są przepisy na zanurzenie w wodzie ale z doświadczenia wiem iż nie zawsze to wychodziło dzieciom… Potrzebne jest: -balon - olej - patyczek do szaszłyków Nadmuchujemy balon ( ale nie za dużo) wiążemy go. Moczymy patyczek w oleju. Wkładamy patyczek tuż przy zawiązanej części, gdzie jest najmniejsze naprężenie i wychodzimy z drugiej strony. Balon został przekłuty wykałaczką w miejscu najmniejszego naprężenia gumy ale nie pękł, ponieważ w tych miejscach działa największa siła spójności cząsteczek, z których zbudowany jest balon. Gdy balon jest nadmuchany mocno, to pęknie gdy spróbujemy wbić wykałaczkę. We wnętrzu balona jest powietrze pod ciśnieniem, które go maksymalnie rozszerza. (...)

Zobacz cały wpis na blogu »
Biało-czerwoni Przedszkole w Kisielicach

Biało-czerwoni    Dzisiejsze propozycje: 1. „Orły” – zabawa ruchowa ćwicząca reagowanie na sygnał. 2. „Magiczna maszynka” – zabawa z wykorzystaniem W.45–47, doskonaląca przeliczanie i znajomość liczb. 3. Flaga Polski - wypełnianie konturu flagi klkami z bibuły.   1. „Orły” – zabawa ruchowa ćwicząca reagowanie na sygnał. Dziecko biega przy dowolnej muzyce, naśladując lecące ptaki. Gdy rodzic wyłącza muzykę, orły lądują, czyli kucają na podłodze i opuszczają ręce.     2. „Magiczna maszynka” – zabawa z wykorzystaniem W.45–47 doskonaląca przeliczanie i znajomość liczb. Rodzic wydaje polecenie: Ułóż suwaki tak, by otrzymać liczbę 5 / 9 / 2 itd. Dodawanie: kreski i liczby, a w okienku odpo (...)

Zobacz cały wpis na blogu »
Recyklingowe zabawki Przedszkole w Kisielicach

Recyklingowe zabawki Pozostałości po rolce papieru toaletowego, nowym sprzęcie RTV/AGD, kartony po meblach zwyczaj szybko lądują w koszu na śmieci. A szkoda, bo można  z nich stworzyć niesamowite zabawki dla dzieci – do tego ekologiczne, bezpieczne i takie, których nie spotkacie w żadnym sklepie. Zabawka taka prawie nic nie kosztuje. W dodatku angażujemy dziecko w tworzenie jej. Jeśli tylko dziecko ma ochotę to może wykazać się plastycznie. Ten patent może spodobać się nawet dzieciom, które na co dzień stronią od pędzli i kredek. Podczas wspólnego wykonania nasze dzieci uczą się współpracy, projektowania i twórczego myślenia. Mali artyści zawsze z dumą i radością obserwują efekty swoich działań. A wszystko to kosztem zużycia starych kartonów. Zabawa i radość dziecka – warta czasu wykonania! A więc urządzamy i malujemy według indywidualnych upodobań.  Nie wyrzucaj! Wykorzystaj!   (...)

Zobacz cały wpis na blogu »
Lech, Czech i Rus Przedszkole w Kisielicach

Lech, Czech i Rus   Zadania na dziś: 1. „Ile jest wyrazów w zdaniu” – zabawa doskonaląca percepcję słuchową.  2. „Legenda o Lechu, Czechu i Rusie” – wysłuchanie legendy. 3. Zachęcanie dzieci do samodzielnego wymyślania zabaw.   1. „Ile jest wyrazów w zdaniu” – zabawa doskonaląca percepcję słuchową.  Rodzic wolno czyta wybrane opowiadanie lub wiersz, robi pauzę po każdym zdaniu. Zadaniem dzieci jest liczenie wyrazów w każdym zdaniu.   2. „Legenda o Lechu, Czechu i Rusie” – wysłuchanie legendy. https://www.youtube.com/watch?v=drf1k3LQ1bM&t=27s (...)

Zobacz cały wpis na blogu »
Zabawy z dominem Przedszkole w Kisielicach

Zabawy z dominem Domino chyba każdy z Was zna. Gra z  dzieciństwa… Te kamienie dają całkiem sporo możliwości do zabawy z dziećmi na różne sposoby. Zasad tradycyjnej gry w domino nie będę opisywać, bo większość z Was zapewne je zna. Dziś pokażę Wam pomysły na zabawy z dziećmi z wykorzystaniem domina szóstkowego. (Domino można zrobić samemu np. z kartek , kamieni, klocków wystarczy na nie przykleić lub narysować kropki) 1.Na kartce piszemy  liczby od 0 do 12. Zadanie polega przeliczeniu oczek na kamieniu domina i dopasowaniu go do poszczególnej liczby. 2.Wypisujemy na kartce kilka działań matematycznych. Następnie dziecko próbuje dopasować do tych działań właściwy kamień domina. Na końcu dziecko dodaje oczka i wpisuje właściwy wynik działania. 3.Znak mniejszości i większości. Po zsumowaniu oczek  dziecko porównuje wyniki (gdzie jest więcej a gdzie mniej) i wpisuje odpowiedni znak. (...)

Zobacz cały wpis na blogu »
Malarz Przedszkole w Kisielicach

Malarz   Dzisiejszego dnia czeka na Was: 1. Malarz” – utrwalenie nazw kolorów.  2. „Znajdź liczbę” – zabawa z wykorzystaniem W.20b, utrwalenie grafemów liczb. 3. Zachęcanie do korzystania z książeczek dla dzieci.   1. Malarz” – utrwalenie nazw kolorów. Dziecko może mieć zasłonięte oczy i prowadzi dialog z rodzicem. Malarz: Stuk, puk. Rodzic: Kto tam? Malarz: Malarz. Rodzic: Czego potrzebujesz? Malarz: Farby. Rodzic: Jakiego koloru? Malarz: Zielonego (dziecko wymienia wybrany przez siebie kolor) Rodzic: To go poszukaj. Malarz szuka wymienionego koloru na ubraniach rodzica lub w najbliższymotoczeniu. W następnej rundzie zamiana ról.   2. „Znajdź liczbę” – zabawa z wykorzystaniem W.20b, utrwalenie gra (...)

Zobacz cały wpis na blogu »