Nauka przez zabawę

Wpisy zawierające słowo kluczowe nauka przez zabawę.


« najpopularniejsze słowa kluczowe

Mały architekt Przedszkole w Kisielicach

Mały architekt Do tej zabawy wystarczy odrobina fantazji i produkty, które każdy z pewnością posiada. Potrzebujemy makaronu spaghetti i ciastolinę -na naszych zdjęciach widzicie tą samą, którą robiliśmy z jakiś miesiąc temu, nadal mięciutka;) (Przepis na nią znajdziecie na naszym blogu przedszkolnym).  Najpierw było przypomnienie figur geometrycznych, a później fantazja poszła w ruch… ). Poszczególne elementy łączymy za pomocą ciastoliny i tworzymy rozmaite budowle. Dzieci chętnie same nazywają swoje konstrukcyjne zabawki, opisują ich mechanizm i opowiadają do czego służą… Były także słabsze momenty, w których konstrukcje chwiały się, a czasami trzeba było budować od nowa. W ten prosty sposób gwarantujemy dziecku zarówno twórczą i kreatywną zabawę, jak i rozwijamy jego umiejętności sensomotoryczne! Udanej zabawy! (...)

Zobacz cały wpis na blogu »
Smutny i wesoły Przedszkole w Kisielicach

Smutny i wesoły   1. „Smutny i wesoły” – zabawa w parach z użyciem tangramu z W.48.  2. „Trząść się ze strachu jak galareta” – doświadczenie, próba wyjaśnienia powiedzenia.  3. Zabawy konstrukcyjne z drewnianych klocków.   1. „Smutny i wesoły” – zabawa w parach z użyciem tangramu z W.48. Jedna osoba układa smutnego ludzika, druga – wesołego. Później następuje zmiana zadań.  2. „Trząść się ze strachu jak galareta” – doświadczenie, próba wyjaśnienia powiedzenia. Dziecko wraz z rodzicem przygotowują galaretki, po ostygnięciu kroją je na mniejsze kawałki. Następnie obserwują, co dzieje się z galaretką, gdy się nią poruszy. Rodzic wyjaśnia, że często strachowi towarzyszy drżenie rąk lub całego ciała (a także napięcie mięśni, uniesie (...)

Zobacz cały wpis na blogu »
Ilustrujemy ruchem Przedszkole w Kisielicach

Ilustrujemy ruchem     Proponuję Wam zabawę muzyczno-ruchową, do której użyjemy kolorowego rekwizytu- wstążki do tańca. Do wykonania takich wstążek wykorzystaliśmy kółek od karniszy. Równie dobrze możecie użyć patyków. Przywiązujecie kolorowe bibuły lub wstążki, które można kupić w kwiaciarni czy pasmanterii. Wstążki do tańca to zabawka niezwykle łatwa w przygotowaniu, a zachwyt dzieci jest gwarantowany. Zachęcam do poruszania się  podczas słuchania utworu P. Czajkowskiego „Walc kwiatów” Link: https://www.youtube.com/watch?v=ClB8n3PT7UA     Zagadki o  instrumentach   Błyszczy pięknie cała, gustuje w hejnałach. Na koncertach gra: tra ta ta ta ta.(trąbka)   Ma trzy nogi, czarne skrzydło, białe zęby w rzędzie. Gdy pianista przy nim siądzie (...)

Zobacz cały wpis na blogu »
Teatr uczuć Przedszkole w Kisielicach

  Teatr uczuć   1. „Teatr uczuć” – zabawa w uzewnętrznianie uczuć. 2. „Lustro” – zabawa w parach. 3. Zabawy manipulacyjne.   1. „Teatr uczuć” – zabawa w uzewnętrznianie uczuć. Zabawa w uzewnętrznianie uczuć (strach, gniew, zdenerwowanie, czułość, obojętność, smutek, wesołość) w sposób pantomimiczny. Dziecko przedstawia uczucie, a rodzic zgaduje. 2. „Lustro” – zabawa w parach. Dziecko jest lustrem i jego zadaniem jest wierne kopiowanie każdego ruchu partnera (rodzica). Po kilku minutach następuje zamiana ról. 3. Zabawy manipulacyjne. Przewlekanki lub nawlekanie koralików na sznureczki. Doskonalenie motoryki małej. (...)

Zobacz cały wpis na blogu »
Zabawa z matematyką Przedszkole w Kisielicach

  Zabawa z matematyką   1. Gra w dobble – zabawa z W.50–52.  2. Zabawa z matematyką.  3. Oglądanie czasopism dziecięcych lub książek z ilustracjami.    1. Gra w dobble – zabawa z W.50–52. Wersja 1: Zabawa w parach lub w małych grupach. Dwie osoby rozdają między siebie wszystkie karty z jednej wyprawki. Jedną kartę należy położyć na środku stolika. Na sygnał rodzica każdy z graczy patrzy na swoją pierwszą kartę i szuka wspólnej litery z kartą, która leży na środku. Głośno podaje nazwę litery i szybko kładzie kartę na stole, przykrywając tę, która już na nim leży. Teraz każdy z graczy musi znaleźć wspólną literę z nową kartą. Wygrywa ten, kto pierwszy pozbędzie się kart.  Wersja 2: Gra w parach na zasadzie gry w wojnę. Wszystkie karty należy rozdać d (...)

Zobacz cały wpis na blogu »
Majowa łąka Przedszkole w Kisielicach

Majowa łąka     1.Ćwiczenia oddechowe „Biedronka” –Narysujcie dla w Waszych dzieci dużą biedronkę. Niech one wytną czarne kropki a następnie za pomocą słomki przeniosą je na przygotowany szablon owada.   2.Stemplowana łąka wykonana przy pomocy pogniecionego papieru oraz  patyczków kosmetycznych https://www.youtube.com/watch?v=q85x875FfGc   3. „Bal na łące” – osłuchanie i nauka piosenki, dziecko wysłuchuje piosenki,  następnie powtarza tekst piosenki  wspólnie z rodzicami:   Kiedy świeci słoneczko to na łące nad rzeczką świerszcze stroją skrzypeczki do wiosennej poleczki.   Dylu, dylu już grają grube bąki śpiewają, myszki tańczą poleczkę sapią przy tym troszeczkę.   A trzy małe biedronki nie chcą ta (...)

Zobacz cały wpis na blogu »
Jestem muzykantem Przedszkole w Kisielicach

Jestem muzykantem   1. „Jestem muzykantem” – zabawa tradycyjna. 2. „Rytm” – zabawa matematyczna z wykorzystaniem W.53–54. 3. Zachęcanie dzieci do samodzielnego wymyślania zabaw.   1. „Jestem muzykantem” – zabawa tradycyjna. Jestem muzykantem, konszabelantem. (dzieci wskazują siebie) My – muzykanci, konszabelanci. (rozkładają ręce, wskazując innych) Ja umiem grać, my umiemy grać: (wskazują siebie, a potem innych) A na czym? Na flecie A na flecie, fiju fiju… A na flecie, fiju fiju… A na flecie, fiju fiju… A na flecie bęc. (naśladują granie na flecie) Jestem muzykantem, konszabelantem. (dzieci wskazują siebie) My – muzykanci, konszabelanci. (rozkładają ręce, wskazując innych) (...)

Zobacz cały wpis na blogu »
Rysujemy, tańczymy, malujemy…co zechcemy Przedszkole w Kisielicach

Rysujemy, tańczymy, malujemy…co zechcemy;)     „ Prawo, lewo, góra, dół” – Rysowanie według instrukcji.  Rodzic wręcza dziecku kartkę i ołówek/kredkę i czyta instrukcje. 1. Ułóż kartkę na stole tak, aby jej dłuższa krawędź znajdowała się przy twoim ciele. 2. Narysuj pionową linię, z góry na dół na środku kartki, tak aby podzielić ją na dwie równe części. 3. Narysuj linię poziomą, która będzie przecinać w połowie linię którą narysowałeś wcześniej. 4. W prawym górnym rogu kartki napisz cyferkę 7. 5. W prawym dolnym rogu kartki napisz cyferkę 4. 6. W lewym górnym rogu kartki napisz cyferkę 8 7. W lewym górnym rogu kartki napisz cyferkę 10. 8. W każdym z pól narysuj tyle piłek/domków/kwiatków, aby ilość narysowanych przedmiotów była r&oa (...)

Zobacz cały wpis na blogu »
Mapa skarbów Przedszkole w Kisielicach

  Mapa skarbów   Niejedną zabawę z dzieciństwa wspominamy z sentymentem…w podchody bawili się chyba wszyscy…ze względu na ilość dzieci zrobiliśmy sobie takie mini podchody;) Czy próbowaliście kiedyś szukać czegoś po znakach, które ktoś zostawił? To doskonała zabawa dla naszych pociech. Spróbujcie ją przeprowadzić z Waszymi dziećmi w dowolnym terenie – w lesie, parku. Ta zabawa rozwija spryt, spostrzegawczość, pomysłowość i umiejętność logicznego myślenia. Przede wszystkim daje jednak okazję do wspaniałej zabawy na łonie natury. Zrobiłam dzieciom mapę ze wskazówkami, które zaprowadziły je w wybrane miejsce. Dodatkowo miały drogowskazy w postaci strzałek na ścieżce, w którą stronę miały się udać…w prawo, w lewo, prosto….Żeby uatrakcyjnić zabawę, pierwsza mapa zaprowadziła ich w miejsce ukrycia drugiej mapy…a na końcu czekał na nich ukryty sk (...)

Zobacz cały wpis na blogu »
Echo na instrumentach Przedszkole w Kisielicach

Echo na instrumentach     1. „Echo na instrumentach” – zabawa muzyczna. 2. „Kostka” – zabawa matematyczna. 3. Czynności porządkowe na koniec dnia.   1. „Echo na instrumentach”. Dziecko siada na dywanie, a rodzic kładzie na środku różne instrumenty. Dziecko odwraca się do nich tyłem. Rodzic wystukuje prosty rytm na wybranym instrumencie, a dziecko stara się odgadnąć, na czym grał, i odtworzyć rytm. Można też wykorzystać przedmioty użytku codziennego. 2.„Kostka”– zabawa matematyczna. Dziecko rzuca dwiema kostkami. Następnie jego zadaniem jest zsumowanie wyrzuconej liczby oczek i podanie wyniku.  3. Czynności porządkowe na koniec dnia. Porządkowanie zabawek, segregowanie zabawe (...)

Zobacz cały wpis na blogu »
Gdzie jest dana głoska? Przedszkole w Kisielicach

Gdzie jest dana głoska?   1. Propozycja ćwiczeń ruchowych. 2. Zabawa dydaktyczna „Gdzie jest dana głoska” ? 3. „Chodzimy po literce”.     1. Propozycja ćwiczeń ruchowych: - „Bajkowe rzeźby” – zabawa orientacyjno-porządkowa. R. gra na patyczkach (np. dwie łyżki drewniane), dz. porusza się w rytm muzyki. Gdy R. mówi: rzeźba, dz. przybiera jakąś pozę bajkowej postaci i się nie rusza. Jeśli dz. się poruszy, zamienia się z R. i teraz to ono gra na patyczkach i mówi hasło: rzeźba. - „Ile zrobię kroków?” – dz (...)

Zobacz cały wpis na blogu »
Skąd dochodzi dźwięk? Przedszkole w Kisielicach

Skąd dochodzi dźwięk?     1. „Skąd dochodzi dźwięk?”. 2. „Ile razy zagram?” – rozpoznawanie instrumentów, ilustrowanie i odtwarzanie rytmów.  3. Rozwijanie inteligencji wielorakich u dzieci.   1. „Skąd dochodzi dźwięk?”. Wskazywanie kierunku, z którego dochodzi dźwięk. Dzieci siedzą w kole z zamkniętymi oczami. N. gra na bębenku, tamburynie, talerzach i trójkącie. Dzieci wskazują ręką kierunek, z którego dochodzi dźwięk.   2. „Ile razy zagram?” – rozpoznawanie instrumentów, ilustrowanie i odtwarzanie rytmów.  Rodzic ukrywa się za parawanem/drzwiami i prosi dziecko, aby uważnie słuchało, na jakim instrumencie/przedmiocie będzie grał i ile razy w niego uderzy. Dziecko poda (...)

Zobacz cały wpis na blogu »
Zabawa z kodowaniem Przedszkole w Kisielicach

Zabawa z kodowaniem   Aby poznać język programowania nie musicie mieć drogich pomocy edukacyjnych, robotów, komputerów. Prostym sposobem na to jest nauka kodowania. Takie wsp&oac (...)

Zobacz cały wpis na blogu »
Fałsz Przedszkole w Kisielicach

Fałsz   1. „Po kratkach” – zabawa ćwicząca umiejętności grafomotoryczne, odtwarzanie wzorów, szlaczków, obrazków, figur w kratkach zeszytowych. 2. „Fałsz” – zabawa rozwijająca logiczne myślenie. 3. Porządkowanie.   1. „Po kratkach” – zabawa ćwicząca umiejętności grafomotoryczne. Zadanie polega na odtwarzaniu wzorów, szlaczków, obrazków, figur w kratkach zeszytowych. Rodzic pokazuje różne wzory w zeszycie, a dziecko je kopiuje. Wzory zaczynamy od tych prostszych, a kończymy na trudniejszych.   2. „Fałsz” – zabawa rozwijająca logiczne myślenie. Rodzic opowiada dziecku jedną ze znanych bajek, ale wprowadza do opowieści jakiś błąd –gdy dziecko go zauważy musi powiedzieć Fał (...)

Zobacz cały wpis na blogu »
Książka Przedszkole w Kisielicach

  Na dziś mam propozycję zabaw muzycznych - „Taniec z chusteczką” – dz. ma chusteczkę (lub kawałek kolorowego materiału). Dz. maszeruje po okręgu w rytm utworu „Bolero” Maurice’a Ravela. W środku koła stoi R. i pokazuje dz., jak ma poruszać chusteczką (np. macha chusteczką nad głową robiąc „kółka”, macha chusteczką z góry na dół, od prawej do lewej itd.). - „Muzyczne wyciszenie” – dz. leży na plecach. Słucha utworu Franza Schuberta Moments musicaux op. 94 nr 3. Wykonuje „paluszkową improwizację” (np. dotykanie po kolei: palcami prawej ręki, palców lewej ręki zaczynając od kciuka; dotykanie jak poprzednio, ale np. po 2 razy każdego palca itd.) Załączniki: - utwór „Bolero” Maurice’a Ravela  https://www.youtube.com/watch?v=mhhkGyJ092E - utwór Franza Schuberta Moments musicaux op. 94 n (...)

Zobacz cały wpis na blogu »