Zdjęcia produktowe do sklepu internetowego

kategoria: Technologia   dodane: 08/05/2023
Zdjęcia produktowe to dziedzina fotografii, mająca na celu pokazanie przedmiotów w sposób możliwie najbardziej atrakcyjny oraz czytelny dla klienta. Znaczna ilość fotografii produktów tworzona jest z myślą o e-commerce. Innymi popularnymi miejscami użycia zdjęć produktowych są katalogi oraz portale aukcyjne.

Zdjęcia produktowe mogą zostać wykonane na wiele sposobów w zależności od przedmiotu, który znajdzie się przed obiektywem. Mogą to być typowe fotografie produktu na białym tle (packshot) a także zdjęcia produktowe w aranżacji. Ponadto odzież często fotografuje się w technice duch - niewidzialnego manekina.

Niezależnie od rodzaju i pomysłu na wykonanie, zdjęcia produktowe są niezwykle ważne jeśli chcemy skutecznie zwrócić uwagę przyszłych klientów. Ponadto fotografia produktowa wysokiej jakości rozwiewa wątpliwości i odpowiada na pytania związane z ofertą.

Zdjęcia produktowe do sklepu internetowego - jakie powinny być

Jak wspominaliśmy, spora część zdjęć produktowych trafia do sklepów internetowych. Powód jest bardzo prosty - z roku na rok widzimy coraz większe znaczenie e-commerce. Powstaje coraz więcej nowych e-sklepów jak również firmy działające do tej pory tylko tradycyjnie, decydują się na otwarcie sprzedaży internetowej. Zdjęcia produktowe w sklepie internetowym w dzisiejszych czasach to coś więcej niż jeden z punktów do odhaczenia. Fotografia produktowa pełni szczególną rolę w prezentacji oferty. Packshoty (bo to najczęściej wybierana forma prezentacji) są bardzo lubiane przez klientów. Przede wszystkim dlatego, że w przystępny i szybki sposób przekazują wszelkie niezbędne informacje o produkcie. Kolor, wielkość, materiał oraz funkcje to tylko część informacji, które bez trudu, w mgnieniu oka uzyskamy z dobrej jakości zdjęcia produktowego. W tym miejscu pojawia się pytanie czym powinno cechować się profesjonalne zdjęcie produktu.

Tło dopasowane do tematu zdjęcia produktowego

Tło, poza samym produktem zajmuje pozostałą część każdej fotografii produktowej. Z tego powodu warto na nie zwrócić szczególną uwagę. Powinno być ono dobrane do produktu, jego rodzaju czy też materiału z jakiego jest wykonany. Jeśli decydujemy się na aranżację, pamiętajmy aby nie zdominowała ona kompozycji. W końcu to produkt jest tutaj głównym bohaterem. Chociaż znakomita większość packshotów ma białe tło, nie znaczy to, że nie należy na nie zwracać uwagi. Zadbajmy o to aby było idealnie białe, odcienie szarości nie wchodzą tutaj w grę. Niedopuszczalne są również zabrudzenia widoczne w kadrze. Dobrym sposobem na ożywienie kompozycji packshotu na białym tle jest dodanie lekkiego cienia lub odbicia produktu.

Ostrość i wysoka rozdzielczość - zadbaj o zdjęcia produktowe wysokiej jakości

W dobie coraz lepszych wyświetlaczy zarówno w komputerach, laptopach czy nawet smartfonach coraz większe znaczenie ma jakość zdjęć produktowych. Chodzi tu zarówno o idealną ostrość całego przedmiotu na fotografii jak i brak szumów degradujących obraz. Nie zapominajmy też o odpowiedniej rozdzielczości. Tak zwane rozpikselowanie obrazu może zepsuć nawet najciekawsze zdjęcie produktu.

Poprawne oświetlenie produktu

Światło ma tutaj szczególnie duże znaczenie. To dzięki odpowiedniemu oświetleniu fotografowanej sceny otrzymamy idealnie białe tło, a także co najważniejsze poprawne kolory oraz detale przedmiotu. To właśnie za pomocą światła możemy pokazać cechy produktu takie jak materiał, z którego jest wykonany. Będzie to bardzo pomocne na przykład dla zdjęć produktów wykonanych z metalu lub szkła.