kategoria: Ciekawostki   dodane: 09/03/2020
Spożywanie wartościowych posiłków w ciągu dnia jest dla naszego zdrowia bardzo ważne. Jednak codzienne przygotowywanie dań wymaga poświęcenia dużej ilości czasu i energii. Zabiegane, intensywne życie często uniemożliwia pojęcie tego wyzwania samodzielnie. Wówczas uciekamy się do kupowania szybkich, gotowych posiłków w sklepach, bądź jemy w niezdrowych fast foodach. Niejednokrotnie odbija się to na naszym zdrowiu oraz wadze. Jak zatem zadbać o prawidłowe odżywianie, a jednocześnie zaoszczędzić czas na gotowaniu? Oto 5 pomysłów.
1. Gotuj na kilka dni

Ten sposób nie jest zbyt skomplikowany, a przy okazji nie wymaga dużej zmiany w naszym podejściu do gotowania. Przygotowując posiłki codziennie, poświęcasz na nie o wiele więcej czasu, niż robiąc to raz na 2 lub 3 dni. Wystarczy bowiem, że gotując makaron, przygotujesz go 3 razy więcej. Posłuży on na dwa kolejne dni, a ty nie będziesz musiała powtarzać tych samych czynności codziennie. Wspomniany produkt możesz schować do lodówki lub zamrozić. Wówczas wystarczy, że przygotowane wcześniej składniki dania pogrzejesz oraz połączysz ze sobą i obiad gotowy. Przygotowywanie posiłków na parę dni na pewno zaoszczędzi dużo czasu.

2. Zaplanuj jadłospis na cały tydzień

Ten sposób zaoszczędzi czas, lecz wymaga dobrej organizacji. Robiąc coweekendowe zakupy, sporządź listę produktów, potrzebnych do przygotowania posiłków na cały tydzień. Wcześniej jednak zaplanuj jadłospis. Ułóż go tak, aby produkty, które zostaną ci z pierwszego obiadu, mogły posłużyć również w drugim. Przykładowo, opakowanie buraczków możesz wykorzystać jako surówkę, a z pozostałej reszty przygotować zupę. Planuj tak, aby nic się nie zmarnowało oraz by zaoszczędzić czas na zakupach. Dzięki temu rozwiązaniu unikniesz również nudy.

3. Wielkie, cotygodniowe gotowanie

Dla ludzi szczególnie zabieganych, „wielkie gotowanie” będzie idealnym rozwiązaniem. Polega ono na poświęceniu większej ilości czasu raz w tygodniu, podczas którego przygotowujesz posiłki na cały tydzień. Możesz powkładać je do lunch boxów, a następnie zabrać ze sobą do pracy lub na uczelnię. Dzięki temu będziesz mieć całkowitą kontrolę na tym, aby twoje posiłki były wartościowe i smaczne. Wówczas jedzenie „na mieście” nie przyniesie dodatkowych kilogramów oraz problemów z cholesterolem.

4. Catering

Kolejna opcją, która zupełnie pozbawia cię konieczności poświęcania czasu na gotowanie, jest catering. Na rynku dostępnych wiele różnych opcji: od dietetycznych po wysokobiałkowe czy bezglutenowe. W ramach zamówionego cateringu dostajesz ok. 5 posiłków dziennie, co zwalnia cię z obowiązku przygotowywania obiadów, ale również śniadań oraz kolacji. Dodatkowo, odpowiednio przygotowane dania możesz zabrać ze sobą w dowolne miejsce, ponieważ znajdują się one w specjalnych pojemnikach. Catering to najlepsza opcja dla zapracowanych oraz pragnących utrzymywać zdrową dietę. Jest to jednak niekiedy spory wydatek, przez co tego typu usługi nie przypadną do gustu każdemu.

5. Bar mleczny

Jeżeli mimo wszystko decydujesz się, aby posiłki spożywać na mieście, dobrym rozwiązaniem (zamiast fast foodów) są bary mleczne. Serwują one smaczne oraz domowe obiady, które nie zawierają tyle tłuszczu, jak dania „na szybko”. W dodatku są niedrogie oraz bardzo obfite, przez co jeden, dwudaniowy obiad możesz przeznaczyć na dwa dni. Przykładowo, drugie dania zjadasz na miejscu, a zupę zabierasz ze sobą do domu. Może ona posłużyć jako posiłek na kolejny dzień.