Warzywa

Wpisy zawierające słowo kluczowe warzywa.


« najpopularniejsze słowa kluczowe

fiński cud biologia i ochrona przyrody

Są dowody na to, że tłuszcze zwierzęce są szkodliwe, nie tylko świadcząo tym niebieskie strefy, ale jest przykład z Karelii Północnej z Finlandii. Zimny klimat na północy Europy, ludzie żyli tam długo, jedli owoce, części roślin,grzyby, byli zdrowi. W sezonie zbierano maliny, borówki, brusznice, morożki, jeżyny (obecnie uprawia się je masowo i robi się przetwory), na południu dzikie porzeczki i poziomki, pąki i męskie kwiatostany sosny i świerku, pito sok z brzozy, zbierano grzyby. Jak mięso to chudą dziczyznę. Wtedy ludzie byli zdrowi, żyli ok. 100 lat. (...)

Zobacz cały wpis na blogu »
Jesień biologia i ochrona przyrody

Astronomiczna jesień zaczyna się wtedy,gdy dzień, czyli okres między wschodem a zachodem słońca staje się krótszy od nocy, czyli okresu między zachodem, a wschodem oraz kiedy go ubywa. Kończy się, kiedy następuje przesilenie zimowe, czyli najkrótszy dzień w roku, potem dnia zaczyna przybywać, wydłuża się, ale dalej jest krótszy od nocy. Kalendarzowa jesień trwa od września do grudnia, klimatyczna kiedy temperatura dobowa powietrza wynosi od 5 do 15 stopni Celsjusza i zależy od frontów atmosferycznych nawiedzających dane miejsce. Jesień fenologiczna dzieli się na wczesną i późną.  (...)

Zobacz cały wpis na blogu »
Taka WIOSNA Z mojego życia. ETERYCZNAKARINA

   U mnie taka wiosna! Posadziłam zioła , pędy sosny zasypałam cukrem i po zakupach pełne patery owoców i warzyw.     Staram się , żeby dzieci codziennie jadły owoce i warzywa. Na szczęście rozszerzając dietę robiłam posiłki sama, więc do drugiego roku życia moje dzieci były jak odkurzacze jadły praktycznie wszystko co wolną było wg zaleceń mądrych książek. Jak  AlaAntkowe BLW  mówią,  od 2 do 5 lat jest sporo rzeczy na ble , i jednego dnia dziecie nie ruszy , a  drugiego  będzie kochać. A po 5 roku już są preferencje jedzeniowe ukierunkowane.     Najważniejsze jest pierwsze 1000 dni kiedy organizm dziecka rozwija się najbardziej dynamicznie. (...)

Zobacz cały wpis na blogu »
Owoce i warzywa Zawsze zdrowo!

Warzywa i owoce to ważne elementy zdrowej, zrównoważonej diety. Wszyscy, zarówno dzieci jak i dorośli, są zachęcani do włączania ich do swojego codziennego jadłospisu. Nie tylko ich ilość, ale i różnorodność ma znaczenie. Żaden owoc czy warzywo nie dostarcza kompleksowego zestawu wszystkich wartościowych składników odżywczych. Stąd zalecenie, aby jeść możliwie często różnorodne warzywa i owoce. Z pewnością wyjdzie nam to na zdrowie. Szczególnie wartościowe okazuje się spożywanie warzyw i owoców o różnych kolorach. W profilaktyce dolegliwości układu krążenia zaleca się zielone rośliny liściaste, takie jak sałata, szpinak czy boćwina.  (...)

Zobacz cały wpis na blogu »
dyńka lego-chatka

To moja kolejna halloweenowa ozdoba z klocków lego. Dynia to ikona haloween. Ma białe zęby, a do jej budowy użyte zostały dwa odcienie pomarańczowego.

Zobacz cały wpis na blogu »
Co chomik lubi najbardziej Chomik - Lexy

(...)

Zobacz cały wpis na blogu »
SAJGONKI WARZYWNE EKO KUCHNIA VIOLI

    SKŁADNIKI : 2 marchewki  2 cebule czerwone  1 papryka czerwona i żółta  1 batat  1 cukinia  1/2 op makaronu ryżowego lub z manioku  2 ziela angielskie  1 liść laurowy  1 łyżka czosnku granulowanego  1 łyżeczka - imbiru,kurkumy,pieprzu ziołowego,kolendry mielonej,kuminu,soli kłodawskiej (...)

Zobacz cały wpis na blogu »
SPAGHETTI WARZYWNE EKO KUCHNIA VIOLI

    SKŁADNIKI :  8 pieczarek  1 papryka  1 cebula  4-5 ząbków czosnku  przecier pomidorowy  makaron spaghetti  oliwa z oliwek do smażenia  PRZYPRAWY : sól kłodawska, pieprz ziołowy, kurkuma, zioła prowansalskie, sproszkowana pestka awokado   WYKONANIE      Warzywa kroimy w małą kosteczkę (...)

Zobacz cały wpis na blogu »
Sandacz z warzywami Jak zarządzać domem - blof

Składniki:   1,6 kg sandacza 10 dag masła 6 sztuk suszonych grzybów 5 dag selera 2 marchwewki 2 pietruszki 1 cebula 3 łyżki kaparów 1 puszka pomidorów bez skórki 1 cytryna 1 liść laurowy kolendra sól, pieprz   Sposób przyrządzania:   Cebulę należy obrać i posiekać. Grzyby namoczyć i ugotować, następnie wyciągnąć z wywaru, posiekać i razem z cebulą podsmażyć na 2 łyżkach masła. Sandacza oczyść, opłukać, osuszyć i pokroić. Zalać w garnku wodą, dodać przyprawy i gotować na małym ogniu około 15 minut. Warzywa najlepiej pokroić w słupki, podsmażyć na pozostałym maśle i następnie połączyć z cebulą oraz grzybami. D (...)

Zobacz cały wpis na blogu »
Mrożenie warzyw Warzywa

Mrożenie warzyw to jeden z najlepszych sposobów na przechowywanie żywności wraz z zachowaniem ich cennych właściwości odżywczych i walorów smakowych. Przed przystąpieniem do mrożenia  warto pamiętać o 3 zasadach: warzywa przed zamrożeniem zblanszuj, czyli zanurz we wrzątku, a potem ostudź. Dzięki temu zniszczysz bakterie i będziesz mogła przez kilka miesięcy spokojnie przechowywać warzywa w swojej zamrażalce. zamrażaj w jak najniższej temperaturze, gdyż wtedy proces zamrażania trwa krócej, a kryształki lodu, które wytwarzają się wewnątrz warzyw są małe. Szybciej je więc rozmrozisz i nie stracisz cennych witamin z warzyw. nigdy nie rozmrażaj warzyw w temperaturze pokojowej, gdyż wtedy bakterie zaczynają się szybko namnażać. Nigdy też nie zamrażaj ich ponownie. Najlepiej jes (...)

Zobacz cały wpis na blogu »
Kurczak z warzywami Warzywa

Pieczony kurczak z warzywami w rękawie jest bardzo zdrowy, bo wypływa z niego cały tłuszcz, a dusi się we własnym sosie i sokach z warzyw. Składniki: ćwiartki kurczaka czerwona i żółta papryka marchew pieczarki cukinia szalotka świeżo mielone pieprz i sól morska czosnek sos sojowy zioła do smaku oliwa z oliwek

Zobacz cały wpis na blogu »
Grillowane warzywa Warzywa

Ostatnio coraz modniejsze staje się grillowanie warzyw i owoców. Kiedy mięso jest już gotowe, a żar mniejszy, wtedy można je położyć na ruszcie. Miękkie (np. pomidory) wymagają podłożenia folii aluminiowej, natomiast te z twardszą skórką (bakłażany, ogórki, czosnek czy papryka) można układać bezpośrednio na ruszcie. Takie potrawy z grilla to wielki przysmak kuchni śródziemnomorskiej. Smakują znakomicie, jeszcze lepiej pachną,

Zobacz cały wpis na blogu »
Sałatki z warzyw Warzywa

Warzywa zamknięte w słoikach smakują inaczej, niż te świeże. Zaostrza się ich smak. Sałatki z warzyw stają się przez to świetnym dodatkiem do obiadów, jak również smaczną i zdrową przekąską w ciągu dnia.

Zobacz cały wpis na blogu »
Zdrowy seler Warzywa

Seler jest dobrym źródłem potasu, wapnia, fosforu, magnezu. Zawiera też sporo witaminy C. Jest nisko kaloryczny (korzeniowy ma 21 kcal, naciowy 13 kcal), dlatego jest zalecany w dietach odchudzających. Ze względu na dużą zawartość potasu, pomaga w utrzymaniu prawidłowego ciśnienia krwi. Osobom z ciśnieniem podwyższonym, pomoże go obniżyć. Jest też moczopędny, przez co wspomaga pracę nerek, przyspieszając w ten sposób oczyszczanie organizmu. Seler korzeniowy w stanie surowym zawiera sporo witaminy C oraz błonnika rozpuszczalnego, który obniża poziom cholesterolu we krwi.

Zobacz cały wpis na blogu »
Papryka Warzywa

Papryka jest warzywem o jadalnych owocach, należącym do rodziny psiankowatych. Papryka słodka (Capsicum annum) jest rośliną jednoroczną, osiągającą około 75 cm wysokości. Papryka ostra (Capsicum frutescens) może być uprawiana jako wieloletnia i osiąga do 1,5 m wysokości.Ze względu na dużą wrażliwość papryki na wiatr, do jej uprawy powinniśmy wybrać miejsce zaciszne, o wystawie południowej. Papryki wymagają gleb żyznych, przepuszczalnych, o średniej zawartości azotu. Uprawiamy je z rozsady. Wysiew wiosną w szklarni w kuwetach z ziemią kompostową o pH 5,5 do 7. Siewki pikuje się do 6 - 9 cm doniczek. Do gruntu wysadzamy po około 10 do 12 tygodniach, gdy jest pewne, że nie grożą już przymrozki. Aby poprawić warunki cieplne gleby warto ją wyściółkować.

Zobacz cały wpis na blogu »