Przedszkolak

Wpisy zawierające słowo kluczowe przedszkolak.


« najpopularniejsze słowa kluczowe

Biało-czerwoni Przedszkole w Kisielicach

Biało-czerwoni    Dzisiejsze propozycje: 1. „Orły” – zabawa ruchowa ćwicząca reagowanie na sygnał. 2. „Magiczna maszynka” – zabawa z wykorzystaniem W.45–47, doskonaląca przeliczanie i znajomość liczb. 3. Flaga Polski - wypełnianie konturu flagi klkami z bibuły.   1. „Orły” – zabawa ruchowa ćwicząca reagowanie na sygnał. Dziecko biega przy dowolnej muzyce, naśladując lecące ptaki. Gdy rodzic wyłącza muzykę, orły lądują, czyli kucają na podłodze i opuszczają ręce.     2. „Magiczna maszynka” – zabawa z wykorzystaniem W.45–47 doskonaląca przeliczanie i znajomość liczb. Rodzic wydaje polecenie: Ułóż suwaki tak, by otrzymać liczbę 5 / 9 / 2 itd. Dodawanie: kreski i liczby, a w okienku odpo (...)

Zobacz cały wpis na blogu »
Lech, Czech i Rus Przedszkole w Kisielicach

Lech, Czech i Rus   Zadania na dziś: 1. „Ile jest wyrazów w zdaniu” – zabawa doskonaląca percepcję słuchową.  2. „Legenda o Lechu, Czechu i Rusie” – wysłuchanie legendy. 3. Zachęcanie dzieci do samodzielnego wymyślania zabaw.   1. „Ile jest wyrazów w zdaniu” – zabawa doskonaląca percepcję słuchową.  Rodzic wolno czyta wybrane opowiadanie lub wiersz, robi pauzę po każdym zdaniu. Zadaniem dzieci jest liczenie wyrazów w każdym zdaniu.   2. „Legenda o Lechu, Czechu i Rusie” – wysłuchanie legendy. https://www.youtube.com/watch?v=drf1k3LQ1bM&t=27s (...)

Zobacz cały wpis na blogu »
Malarz Przedszkole w Kisielicach

Malarz   Dzisiejszego dnia czeka na Was: 1. Malarz” – utrwalenie nazw kolorów.  2. „Znajdź liczbę” – zabawa z wykorzystaniem W.20b, utrwalenie grafemów liczb. 3. Zachęcanie do korzystania z książeczek dla dzieci.   1. Malarz” – utrwalenie nazw kolorów. Dziecko może mieć zasłonięte oczy i prowadzi dialog z rodzicem. Malarz: Stuk, puk. Rodzic: Kto tam? Malarz: Malarz. Rodzic: Czego potrzebujesz? Malarz: Farby. Rodzic: Jakiego koloru? Malarz: Zielonego (dziecko wymienia wybrany przez siebie kolor) Rodzic: To go poszukaj. Malarz szuka wymienionego koloru na ubraniach rodzica lub w najbliższymotoczeniu. W następnej rundzie zamiana ról.   2. „Znajdź liczbę” – zabawa z wykorzystaniem W.20b, utrwalenie gra (...)

Zobacz cały wpis na blogu »
Rozdmuchane wiatraki Przedszkole w Kisielicach

Rozdmuchane wiatraki Plan na dzisiaj: 1. Zabawy oddechowe z wykorzystaniem wiatraczków.  2. „Kółko i krzyżyk”. 3. Zabawy dowolne dzieci.   1. Zabawy oddechowe z wykorzystaniem wiatraczków. Dzieci kładą się na podłodze, podnoszą wiatraczki na wysokość głowy i dmuchają tak długo, jak długo rodzic wystukuje rytm bądź puszcza spokojną muzykę. Ćwiczenie ma na celu wydłużenie wydechu.  2. „Kółko i krzyżyk” Potrzebujemy nakręeki w dwóch kolorach. Dziecko rysuje planszę wg wskazówek rodzica, który wyjaśnia zasady gry: gracze na zmianę u (...)

Zobacz cały wpis na blogu »
Wycinanie po śladzie Przedszkole w Kisielicach

Wycinanie po śladzie   Każda okazja jest warta tego by doskonalić umiejętność wycinania. Aby trochę uatrakcyjnić zabawę zrobiłam szablony z małymi zwierzątkami. Na pewno nauka cięcia po linii będzie bardziej interesująca dla dziecka jeśli narysujemy mu drogę do robaczków.   Wycinanie i cięcie to trudne umiejętności, które początkowo rodzą mnóstwo frustracji. Nabycie umiejętności wycinania ważne jest nie tylko samo w sobie, ale jest też ważnym ćwiczeniem wzmacniającym mięśnie ręki, które pracują później przy pisaniu. Dzięki ćwiczeniom w formie zabawy maluch szybko nabierze wprawy, a wycinanie nie będzie już trudnością.   Na szablonie z kreskami dziecko może również rysować linie łącząc ze sobą kreski. Nie jest to konieczne, ale dzięki temu mamy przy okazji ćwiczenie grafomotoryczne. Polecam Wam ró (...)

Zobacz cały wpis na blogu »
Śmieci Przedszkole w Kisielicach

Śmieci   1. „Bingo – liczby i symbole” – zabawa z W.19a.  2. „Coś z niczego” – konstruowanie zabawek z surowców wtórnych. 3. Zabawa samodzielnie wykonanymi zabawkami.    1. „Bingo – liczby i symbole” – zabawa z W.19a. Rodzic rzuca kostką, a dziecko wybiera, które pola z wyrzuconą liczbą zakryją. Dziecko wygrywa wtedy, kiedy zakryje pięć pól w pionie, w poziomie lub na skos. (Zabawę można przeprowadzić w języku angielskim – utrwalenie liczb od 1 do 6).   2. „Coś z niczego” – konstruowanie zabawek z surowców wtórnych (pudełek, butelek, kartonów, opakowań, sznurków itd.). Inspiracje można znaleźć na:  (...)

Zobacz cały wpis na blogu »
Co to za zwierz Przedszkole w Kisielicach

Co to za zwierz?   1. Co to za zwierz?  2. „Magiczna maszynka” – zabawa z W.45–47, ćwiczenie słuchu fonemowego, wyróżnianie głosek.  3.  „Co było na obrazku?” – praca z obrazkiem.    1. Co to za zwierz? Rodzic wydaje odgłos jakiegoś zwierzęcia. Dziecko próbują odgadnąć, co to za zwierzę. Następnie zmiana - dziecko naśladuje, rodzic zgaduje. Oto garść propozycji: baran beczy (beczenie): bee, bee! (...)

Zobacz cały wpis na blogu »
Na lewo, na prawo Przedszkole w Kisielicach

 Na lewo, na prawo     Dzisiaj zapraszam do wspólnej zabawy w: 1. „Sekwencje” – zabawa dydaktyczna z wykorzystaniem W.53–54. 2. „Szymon mówi” – zabawa ruchowa usprawniająca lateralizację.  3. Zachęcanie do sięgania po gry planszowe.      1. "Sekwencje" - zabawa dydaktyczna z wykorzystaniem W.53-54.  Dziecko układa przed sobą elementy, segregując je wg koloru. Następnie rodzic układa różne sekwencje kolorów (np. na stole  lub dywanie, tak by lewa strona rodzica była też lewą stroną dziecka), a dziecko ma za zadanie je odwzorować. Dla utrudnienia rodzic może podawać kolejność jedynie słownie lub ułożyć kawałek i poprosić dzieci o samodzielne kontynuowanie rytmu. Zabawę można przeprowadzić w języku angielskim – utrw (...)

Zobacz cały wpis na blogu »
Sudoku z figurami geometrycznymi Przedszkole w Kisielicach

SUDOKU z figurami geometrycznymi   Pomysłem na aktywność z dzieckiem w czasie kwarantanny jest dziś SUDOKU. Sudoku to niezła gimnastyka dla mózgu. Dla tych z Was, którzy nie orientują się czym jest ten rodzaj łamigłówki wyjaśnię: to metoda uzupełnienia diagramu. Należy umieścić odpowiednie symbole (u nas dziś były figury geometryczne) w taki sposób by nie powtórzyły się w wierszach lub kolumnach (które zawsze są w takich samych ilościach).   Powycinałam figury geometryczne z kolorowych kartek i zrobiłam diagram do gry logicznej. Najpierw spróbowałam zrobić prostszy, składający się z 9 pól. To dość rudne zadanie do wytłumaczenia dziecku dlatego ułożyłam trzy różne elementy w poziomie, resztę miał dołożyć sam. Zadanie poszło gładko i bardzo mu się spodobało. Postanowiłam zatem zwiększyć trudność i narysowałam diagram 4&t (...)

Zobacz cały wpis na blogu »
Pieczemy chleb Przedszkole w Kisielicach

Pieczemy chleb   Dzisiejszego dnia proponuję: 1. Zabawa logopedyczna z kawałkiem chleba 2. Przygotowanie chleba 3. "Zbieranie ziaren" - zabawa manualna   1. Zabawa logopedyczna z kawałkiem chleba Zabawa logopedyczna z kawałkiem chleba odpowiada za usprawnianie aparatu mowy. Dziecko dostaje kawałek chleba ze skórką. Następnie przeżuwa, mlaska, gryzie skórkę, oblizuje się itp.    2. Przygotowanie chleba Zadanie polega na wspólnym przygototwaniu chleba. Dziecko pomaga w przygotowaniach oraz w procesie wyrabiania chleba. Składniki na 1 bochenek:   (...)

Zobacz cały wpis na blogu »
Rysowanie oburącz Przedszkole w Kisielicach

RYSOWANIE OBURĄCZ   Dziś polecamy Wam ćwiczenie grafomotoryczne, którego zadaniem jest pomoc w nauce i usprawnienie samego pisania czy rysowania. Użycie obu rąk jednocześnie znakomicie pobudza nasz umysł. Pracują wówczas obie półkule mózgowe .Takie działanie przekłada się również na lepszą pamięć i koncentrację.   Możecie zrobić karty pracy dla waszych dzieci sami. Potrzebujemy dwóch takich samych wzorów narysowanych na kartce. Przy wykonywaniu tego ćwiczenia należy pamiętać, że w trakcie przesuwania paluszków wykonujemy to obiema rękami JEDNOCZEŚNIE! To wcale nie jest takie proste, jak mogłoby się wydawać.   Najlepiej zacząć od najprostszych figur geometrycznych, np. koła czy kwadratu. Później można już przejść do bardziej skomplikowanych wzorów. (...)

Zobacz cały wpis na blogu »
Ziarnko do ziarnka Przedszkole w Kisielicach

Ziarnko do ziarnka     Dziesiejszego dnia zaproponuję: 1. Zabawa manipulacyjna - oddzielanie ziaren kukurydzy od ziaren fasoli. 2. Kukurydziane mozaiki - zabawa plastyczna. 3. Zabawy kostkami.   1. Zabawa manipulacyjna - oddzielenie ziaren kukurydzy od ziaren fasoli. Usypujemy dziecku kopczyk pomieszanych ze sobą ziaren kukurydzy i fasoli. Dobrze sprawdzą się też ziarna grochu czy kawy. Zadaniem dziecka jest jak najszybsze rozdzielenie ziarenek na dwie osobne kopczyki.   2. Kukurydziane mozaiki Rodzic zabarwia kolorowymi barwnikami w płynie ziarna kukurydzy. Do barwienia (...)

Zobacz cały wpis na blogu »
Gniotek Przedszkole w Kisielicach

Gniotek, sposób na rozładowanie nadmiaru energii i nie tylko….   Jeżeli macie w domu balony to mam dla Was propozycje na zrobienie Gniotka. Taką zabawką można naprawdę twórczo się bawić… Właśnie będziemy tworzyć rodzinę gniotkową do wspólnej zabawy. Każdego można inaczej ucharakteryzować za pomocą włóczki, flamastra, naklejek. Gniotki mogą być świetną pomocą nie tylko w ćwiczeniu ręki. Mogą posłużyć także do robienia teatrzyków, rozmowy o emocjach gdy namalujemy gniotkom różne minki. Czasem ciężko zacząć rozmowę o uczuciach, trudnych wydarzeniach i emocjach z nimi związanych. Gniotki z pewnością ułatwią to zadanie.   Jak zrobić gniotka?? To bardzo proste…Wojtek wsypał mąkę przez lejek do butelki. Nadmuchał balon i z moją pomocą nałożyliśmy go na butelkę. Odwrócił butelkę i ruchami kolist (...)

Zobacz cały wpis na blogu »
Czy stopa to dobra miara? Przedszkole w Kisielicach

 Czy stopa to dobra miara?   Dzisiejszego dnia zaproponuję Państwu: 1. Domowy tor sensoryczny 2. Zabawa matematyczna "Zabawy długością" 3. Praca plastyczna "Pejzaż wiejski"   1. Domowy tor sensoryczny Tor sensoryczny można zbudować z różnego rodzaju elementów fakturowych, po których dzieci mogą chodzić stopami, a także na czworaka, turlać się czy pełzać. Są nimi: *poduszki, poduchy o różnych wypełnieniach i fakturach, *woreczki materiałowe wypełnione różnymi produktami sypkimi, *dywaniki łazienkowe, podkładki prysznicowe, wycieraczki pod drzwi, *kuchenne podkładki pod stół, *plastikowe pojemniki wypełnione różnymi materiałami (do pojemników można wrzucić praktycznie wszystko). Przydadzą się także inne elementy, kt (...)

Zobacz cały wpis na blogu »
Czytanie z klockami Przedszkole w Kisielicach

Czytanie z klockami   Dziś chciałabym Wam pokazać jeszcze jeden ze sposobów nauki czytania sylabowego. Naszym dzieciom musimy dużo urozmaicać, aby ćwiczenia nie były zbyt monotonne. Uwielbiamy wszelkiego rodzaju klocki, bo według mnie to najbardziej kreatywna zabawka świata. Przydały nam się do zabawy sylabowej. Wydrukowałam sylaby(można też samemu napisać na kartce) i przykleiłam za pomocą kleju szkolnego. Na początku zadaniem dziecka było odnalezienie dwóch takich samych sylab. Później dziecko odwzorowywało utworzony przeze mnie wyraz. Bawiliśmy się w układanie wyrazów i ich czytanie. Tworzyliśmy z klocków węża- każda kolejna dołożona sylaba musi z poprzednią tworzyć wyraz. Wydaje mi się, że ta zabawa zdecydowanie zachęci każde dziecko do czytania. (...)

Zobacz cały wpis na blogu »