Linux

Wpisy zawierające słowo kluczowe linux.


« najpopularniejsze słowa kluczowe

Biała maszynka i SQL Elektronika i inne tematy

Dzień dobry, Dzisiaj opowiem o pewnym genialnym pomyśle, na który wpadłem dzisiaj, nudząc się w pracy. Najpierw kilka faktów. 1. Na białej maszynce jest Linux. 2. Procesor białej maszynki to 32-bitowy ARM. 3. Jeśli napiszemy prosty program z cyklu "Hello World", skompilujemy bezpośrednio przy pomocy kompilatora (tzw. gcc), wrzucimy na białą maszynkę i z konsoli uruchomimy, to na wspomnianej konsoli wypisze się: "Hello World!".   Wniosek: na białą maszynkę można spróbować skompilować dowolny projekt o otwartym źródle, dający się skompilować w środowisku GNU/Linux na PC. I tak o to powstał Chocapic. O bazie danych opartej na SQL w białej maszynce marzyłem od dawna. Raporty różnego typu robiłyby się za pomocą zapytań typu: SELECT * FROM transactions WHERE amount>1000 AND amount<2000 a nie zapytań jakiegoś obleśnego greckiego języka, który w dodatku jest cholernie wolny.   (...)

Zobacz cały wpis na blogu »
Nowy pakiet RPM - flash-plugin-9.0.124.0-release.i386.rpm My Mandriva

Dzisiaj dodałem nowy pakiet do repozytorium, a mianowicie plugin flasha: Serwer 1 www.djenergizer_xt.republika.pl flash-plugin-9.0.124.0-release.i386.rpm

Zobacz cały wpis na blogu »
Nowe repo My Mandriva

Hello! Dawno tu nie zaglądałem, i było ku temu kilka powodów: 1. Nie chciało mi się :-) 2. Nie mam czasu, pracuję ;-P 3. Wkurzył mnie hosting zdjęć, który usunął screeny ;-/ No ale przejdźmy do właściwego tematu. Zaczynam tworzyć własne repozytorium. Nie chce, żeby było one przeznaczone dla konkretnej dystrybucji - chcę, żeby pakiety działały na różnych dystrybucjach. Na razie wsadzam pakiety nie swoje, pobrane ze stron producentów, nie dedykowane dla żadnej dystrybucji. Póki co korzystam z serwerów republiki, których kiedyś sobie narobiłem. Serwery po 30 MB. Jakby ktoś miał, jakieś inne, darmowe, większe to są bradzo mile widziane :-) Server 1 www.djenergizer_xt.republika.pl 1. frostwire-4.17.0.noarch.rpm 2. (...)

Zobacz cały wpis na blogu »
Pidgin & Tlen My Mandriva

Ostatnio pisałem o wtyczce AQQ do Pidgina. Teraz czas na Tlen. Przez tlena może gadać każdy kto ma konto na o2.pl , potrzeba jedynie jakiegos programu obsługującego Tlen. Serwis o2.pl wypuścił odpowiedni komunikator do tego o nazwie Tlen, no ale niestety tylko na platformę Windows. Na szczęście świat open source nie zostaje na to obojętny i mamy kilka aplikacji do obsługi tlena pod Linuksem tj. TleenX2 czy GnuGadu2. Ale po co instalować nowy program jak możemy mieć wszystko w jednym? Pidgin nie ma standardowo obsługi Tlena, ale istnieje plugin, który dodaje nam ten protokół do komunikatora. Instalacja jest tu banalnie prosta dlatego podam tylko link:   RPM dla Mandrivy pidgin-tlen-0.0-0.20070524.2mdv2008.1.i586.rpm   Mój login tlen to Energize (...)

Zobacz cały wpis na blogu »
Brasero - takie Gnome'owe Nero ;-) My Mandriva

Każdy kto ma nagrywarkę i chce jej używać potrzebuje programu do nagrywania. Najczęściej do zakupionej nagrywarki dostarczany jest Nero - niestety, tylko wersja dla Windows. Jest wersja Nero dla Linuksa i nazywa sie NeroLinux, niestety płatna. Kiedyś używałem Trial'a tej wersji i sprawowała się bardzo dobrze, a niestety upłynęło 30 dni i klops, nie ma. Płacić nie zamierzałem więc poszukałem czegoś innego. Ściągnąłem K3B. Programik sprawował się też całkiem nieźle, no ale nie pasował zbytnio do mojego Gnome'a. Teraz używam Brasero. Program, jest lekki, intuicyjny i prosty w obsłudze. Znajduje się w repozytoriach Mandrivy więc ściągnąć Brasero nie jest trudno. Możemu dzięki niej nagrywać płyty AudioCD, CD, DVD, nagrywać obrazy płyt. (...)

Zobacz cały wpis na blogu »
Pidgin & AQQ My Mandriva

We wcześniejszej notce pisałem o komunikatorach. Wśród nich szczególnie polecam Pidgina. Posiada on możliwość obsługi gg, msn, google talk, jabera i jeszcze paru innych sieci. Wśrod nich standardowo nie ma niestety sieci AQQ (nie mylic z QQ). Na szczęście istnieje biblioteka umożliwiająca komunikację w sieci AQQ przez Pidgina. Pod Mandrivą wygląda to tak: Ściągamy bibliotekę stąd: libaqqprotocol.so   Przenosimy plik libaqqprotocol.so do katalogu /usr/lib/purple-2/ Potem uruchamiamy Pidgina i dodajemy nowe konto AQQ. Teraz możemy normalnie już sobie gadać, wapstery będą nabijanę (choć licznik pokazuje cały czas 0), dzwonki i tapetki będa co tydzień nam przychodzić, ranga użytkownika będzie się podnosić i gra gitara :) Niestety nie znajdziemy użytkowników w katalogu, ani nie wyeksportujemy/zimportujemy kontaktów na/z serwer(a), wiec radzę sobie gd (...)

Zobacz cały wpis na blogu »
Audacious - Power Of Music :) My Mandriva

Kto nie lubi sobie czasem posłuchać muzyczki? Chyba mało kto :) Do słuchania muzyczki na kompie przydaje się odtwarzacz. Pod Windowsem chyba od zawsze popularny był Winamp, chociaż w ostatnim czasie dużo ludzi używa też JetAudio, Windows Media Player czy Aimp2. Pod Linuksem mamy rownież duży wybór odtwarzaczy np. Amarok, Rhythmbox, Exaile, Xmms czy Totem. Ja preferuję Audaciousa. Program na pierwszy rzut oka podobny do Winampa. Obsługuje nawet jego skórki. Audacious chodzi bardzo sprawnie. Jest lekki, prosty i czytelny i tego właśnie oczekuję od odtwarzacza. Posiada znakakomite (wg mnie) okno ustawień: Audacious'a polecam wszystkim użytkownikom Linuksa. Kiedys używałem (...)

Zobacz cały wpis na blogu »
aMule My Mandriva

aMule jest zawsze kojarzony jako odpowiednik eMule na systemy Linux i Unix, a tymczasem istnieje również wersja na Windows. Funkcjonalnie nie ustępuje eMule. Wg mnie chodzi znacznie szybciej, dużo szybciej się uruchamia i zamyka, tak wiec polecam. Download www.amule.org

Zobacz cały wpis na blogu »
Komunikatory My Mandriva

Komunikator to nieodzowne narzędzie internauty ;-)Najpopularniejszym protokołem w Polsce jest gg. Co prawda nie jest on najlepszy, ale cóż poradzić?Do korzystania z niego pod windowsem możemy używać oryginalnego klienta gg ze strony producenta, ale niestety nie ma wersji na Linuksa ;-(Na szczęście są inne komunikatory. Jednym z nich jest Pigdin. Dostępny jest na wszystkie platformy, obsługuje wiele protokołów w tym gg.Instalacja jest dosyć prosta. Biblioteka GTK+ instaluje się automatycznie. Po uruchomieniu dodajemy konto gg. Następnie wybieramy menu Konta->Gadu-Gadu->Pobierz listę kontaktów z serwera (jeżeli mamy już kontakty na serwerze, jeżeli nie należy je wcześniej wyeksportować). Aby zobaczyć osoby nieobecne osoby postępujemy tak jak na poniższym screenie. Potem możemy jeszcze wybrać menu Znajomi->Sortowanie listy->Wg statusu. Program obsługuje jeszcze dużo innych protokołów. Ja korzystam jeszcze z Google Talk.Downloadhtt (...)

Zobacz cały wpis na blogu »
P2P My Mandriva

Do bezpośredniej wymiany plików (p2p) mamy bardzo dużo programów. Ja opiszę króciutko 2, których sam używam.Dużo osób słyszało pewnie o LimeWire. Jest dostępna wersja tego programu dla systemów linux. Ja jednak używam FrostWire - równie łatwy, prosty w obsłudze, wydajny. Również dostępny na różne platformy, ma otwarty kod źródłowy. Korzysta z sieci Bittorrent oraz Gnutella. Moze więc nam zastąpić Bearshare i uTorrenta, ktore np. u mnie włączone dwa na raz potrafią sie "gryźć".Downloadhttp://www.frostwire.com/?id=downloads Kolejny program, któremu warto się przyjrzeć to eMule.Posiada on obsługę linków ed2k. Pod Linuksem ma swojego odpowiednika o nazwie aMule (jest też xMule ale tego nie używałem), który jest łudz (...)

Zobacz cały wpis na blogu »
sikor linux blog - it, linux, hardware, mysql, python, webdesign sikor

sikor linux blog - it, linux, hardware, mysql, python, webdesign http://blog.sikor.net/ 

Zobacz cały wpis na blogu »
Open Source - początki WebBlog

Na początki Open Source złożyło się wiele istotnych czynników. Idee towarzyszące otwartemu oprogramowaniu wiążą swoją historię z Unixem, internetowym wolnym oprogramowaniem (free software), jak i społecznością hackerów.Ogólna idea Open Source jest wyjątkowo prosta i przystępna. Gdy programiści mają swobodny dostęp do kodów źródłowych oprogramowania, mogą je dowolnie modyfikować, ulepszać i rozpowszechniać. Taka taktyka zapewnia szybki rozwój aplikacji i ogólną dostępność. Zastosowany rodzaj szybkiego procesu rozwoju oprogramowania wytwarza w efekcie lepszy, mniej zawodny produkt, niż tradycyjny zamknięty model, gdzie tylko kilku programistów tworzy kod źródłowy, a wszyscy inni są zmuszeni używać tylko ustalonego, niezmiennego, często niedoskonałego kodu. (...)

Zobacz cały wpis na blogu »
Monopol Microsoft... czyli o Microszkole... Trochę inne spojrzenie na świat.

Ostatnio zauważyłem , że monopol Microsoftu na rynku sięga bardzo daleko... I moim zdaniem odrobinę za daleko. Szczególnie jeśli chodzi o szkoły. Dzięki dyrekcji uczniowie wychodzą ze szkół nie mając pojęcia o innych OS'ach niż "wspaniały i wszechmogący" Windows. A przecież w internecie aż roi się od linux'ów , które sprawdzają się w przeróżnych zastosowaniach. Począwszy od Desktopów, kończąc na serwerach. Można tutaj wymieniać poszczególne dystrybucje, np. Debian, OpenSUSE, Ubuntu czy Slackware. Uważam , że szkoły powinny się przynajmniej zainteresować wprowadzająć lekcje nt. zapoznania z tym OS. Przecież nie możemy mieć założonych klapek na oczy z wielkim napisem "MICROSOFT". A tym czasem tylko do tego zmierzamy. Także moja prośba - zobaczcie to: http://wioowszkole.org *WIOO - wolne i otwarte oprogramowanie Zachęcam też do testowania pingwinka u siebie w domach. Możecie być mile zaskoczeni działaniem tego systemu. Gwarantuje :). http://jakilinux.org - tutaj można trochę poczytać (...)

Zobacz cały wpis na blogu »