Robosy

Profil blogera.


Informacje ogólne

Lokalizacja Myślenice
Główny blog robosy.blogi.pl »
Data urodzenia 1982-04-17
Wiek 38 lat
Ostatnia aktywność 140 dni temu

Najciekawsze wpisy Robosy

W poprzednim artykule było o bajaniu „fittingowym”, w tym postaram się zebrać więcej fantastyki rowerowej… Tekst zamierzam uzupełniać w miarę przypływu czasu i natchnienia. MANIA WIELKOŚCI W poprzednim artykule pisałem o zamiłowaniu do wielkich ram, do tego dochodzi zamiłowanie do wielkich kół – o tym wspominałem w&nbs (...)

Zobacz pełny wpis »
Zacznijmy od ustalenia czym jest ta elastyczność. Zwykle pod tym pojęciem rozumiemy dynamikę pojazdu przy niskich obrotach silnika. I słusznie, choć pewnie zaraz znajdą się filozofy, które naczytały się fachowych tekstów, i będą protestować. W praktyce sprawdzamy to najczęściej mierząc czas rozpędzania się na wyższych biegach (IV czy V) w pewnym zak (...)

Zobacz pełny wpis »
Generalnie nie planowałem komentowania bieżących wydarzeń (art. powstał w 2017 r.), jednak od tej całodobowej propagandy i kłamstw w mediach aż się rzygać, za przeproszeniem, chce i nie wytrzymałem. Sprawa się tyczy piątkowego wypadku z udziałem pani Szydło. Wypadek miał miejsce tuaj: MIEJSCE WYPADKU Występują tutaj typowe zagrywki propagandowe znane choćby z (...)

Zobacz pełny wpis »
Praktyczny test rowerów został przerwany moją kontuzją więc napisałem SYMULATOR JAZDY. Program będzie dostępny w POBIERAKU. Najpierw podajemy parametry (w nawiasach wartości domyślne). Wzory wziąłem z odcinka książki zamieszczonego tu: http://rowery.zbooy.pl/fizyka2.html Jest tam pełno błędów, więc proszę się zbytnio nią nie sugerować (...)

Zobacz pełny wpis »
Postanowiłem wykorzystać SYMULATOR JAZDY do sprawdzenia jaki wpływ na zużycie energii ma dynamiczna jazda. Wyniki przedstawiają tabele: MASA  MOC P. MOC J.  V    S     T    V SR.EN.    90    400     100   24 (...)

Zobacz pełny wpis »
JAK PORÓWNAĆ RÓŻNE SILNIKI… Zwykle producent podaje 2 parametry: moc maksymalną i maksymalny moment obrotowy.Moc jest głównym parametrem określającym charakterystykę silnika, jednak wskazuje on generalnie na maksymalne osiągi możliwe do uzyskania, a nie mówi wiele o elastyczności silnika.Natomiast prawda jest taka, że w codziennej eksp (...)

Zobacz pełny wpis »
Pewnego razu porównałem siły grawitacji Słońca, Ziemi i Księżyca, okazało się, że słońce przyciąga księżyc z siłą dwukrotnie większą niż ziemia. Intuicja podpowiada, że w takim razie słońce powinno wyrwać ziemi księżyc albo przynajmniej mocno zakłócać jego tor lotu. Tymczasem uczy nas się, że księżyc krąży wokół ziemi, a tor je (...)

Zobacz pełny wpis »
Przeprowadziłem test mający na celu sprawdzenie oporów toczenia w zależności od wielkości kół. Przy okazji zbadałem wpływ masy oraz cechy opony. Film testowy: https://youtu.be/bEHgeKm61Hw http://www.cda.pl/video/137777201 Film nieprofesjonalny, nawet nie występuje w obcisłych, „rowerowych” gatkach, ale cóż… Test polega na przep (...)

Zobacz pełny wpis »
Rynek rowerowy, podobnie jak inne rynki, został zdominowany przez marketingową ściemę. Ludzie, niestety, łykają to całkiem bezrefleksyjnie. Prawda jest taka, że conajmniej 90% ludzi mózgu używa wyłącznie do małpowania od innych. W tej sytuacji trudno się dziwić, że producenci rowerów nie kwapią się do wprowadzania przełomowych rozwiązań, po co się (...)

Zobacz pełny wpis »
„Fachowcy” od rowerów dużo mówią o geometrii, jej ogromnym znaczeniu i zróżnicowaniu. Tylko, że jeśli się przyjrzymy najważniejszemu, wg mnie, parametrowi decydującemu o geometrii roweru – kątowi nachylenia rury podsiodłowej, to zauważymy, że praktycznie we wszystkich rowerach jest on taki sam lub bardzo zbliżony, od miejskich po (...)

Zobacz pełny wpis »