Logopedka

Profil blogerki.


Informacje ogólne

Lokalizacja Elbląg
Główny blog logopeda.blogi.pl »
Data urodzenia 1978-01-05
Wiek 46 lat
Ostatnia aktywność 64 dni temu

Najciekawsze wpisy Logopedka

Ćwiczenia utrwalające głoskę “sz”    1. Powtórz sylaby z głoską "sz": sza, sze, szo, szu, szy,   asza, esze, oszo, uszu, yszy  asz, esz, osz, usz, ysz  2. Powtórz wyrazy z głoską "sz": szafa, szuflada, szeryf, szop, szyba, szynka, szalik, szpak, sz (...)

Zobacz pełny wpis »
  Różnicowanie głosek „cz” i „c” 1.    1. Powtórz sylaby: cza – ca, cze – ce, czo – co, czu – cu, czy, - cy acza – aca, ecze – ece, oczo – oco, uczu – ucu, yczy – ycy acz – ac, ecz – ec, ocz – oc, ucz – uc, ycz, yc   2.   2.&n (...)

Zobacz pełny wpis »
Wąż głoskowy. Wypowiadany wyraz, a dziecko wypowiada wyraz zaczynający się ostatnią głoską naszego wyrazu:  ząb - beza – Azja – azalia – azyl – lazur – rezerwa – azymut - teza – awizo – obrazek – koza – aerozol –lizak - kozak – kuzyn – nazwa – (...)

Zobacz pełny wpis »
Wykreślanka z głoską "r" po spółgłosce t-    WYKREŚL Z TABELKI POZIOMO LUB PIONOWO PODANE WYRAZY: TRADYCJA, TRAGIK, TRAKCJA, TRAKT, TRAMPEK, TRAMPOLINA, TRAMWAJ, TRANSMISJA, TRAP, TRAPEZ, TRASA, TRASZKA, TRATWA, TRAWA, TRĄBA, TREMA, TREP,TRĘBACZ,  TRIADA, TRON, TROP, TROPICIEL, TRÓJKA, TRÓJMASZTOWIEC, TRUCHT, TRUCIZNA, TRUD, TRUP, TR (...)

Zobacz pełny wpis »
  Różnicowanie głosek “ż/rz” i “z”  1.    Powtarzaj:  ża - za, że - ze, żo - zo, żu - zu, ży -zy aża - aza, eże - eze, ożo - ozo, użu - uzu, yży - yzy aż - az, eż - ez, oż - oz, uż - uz, yż - yz    2.Nazwij obrazki:  3.Powtórz wyra (...)

Zobacz pełny wpis »
  Analiza i synteza słuchowa cd    1.  1. Do podanej sylaby dodaj inną, ale taką, żeby powstał konkretny wyraz (dokończ słowo):   ma – ma, ko-tek, li-zak, ru-ra, bu-zia, wo-da, ro-wer, las-ka, kred-ka, lis-tek, baj-ka, mis-ka, zas-pa, Woj-tek, ar-tys-ta, tra-sa, ł&oac (...)

Zobacz pełny wpis »
Wąż głoskowy. Wypowiadany wyraz, a dziecko wypowiada wyraz zaczynający się ostatnią głoską naszego wyrazu:  paluszki – Irtysz – szpak – kosz – szminka – Amadeusz – szpulka – adamaszek – kasza – afisz – szelki – igraszka - akuszer – ruszt – tusza &nda (...)

Zobacz pełny wpis »
MOWA DZIECKA 3 - LETNIEGO   Dziecko 3 – letnie potrafi porozumieć się z otoczeniem, mowa jego jest już w pewnym stopniu ukształtowana, nie  znaczy to jednak, że jest pozbawiona błędów i że jej rozwój nie odbywa się w dalszym ciągu. Artykulacja coraz bardziej zbliża się do prawidłowej. Zasób głoskowy powinien obejmować wszystkie samo (...)

Zobacz pełny wpis »
Wykreślanka z głoską "r" po spółgłosce f-    WYKREŚL Z TABELKI POZIOMO LUB PIONOWO PODANE WYRAZY:  FRACHTOWIEC, FRAGMENT, FRAJDA, FRAK, FRAMUGA, FRANK, FRASUNEK, FRANCISZKANIN, FRANCUZ, FRASZKA, FRAZES, FREGATA, FREKWENCJA, FRESK, FRETKA, FREZJA, FRĘDZLE, FRONT, FROTTE, FRUKTOZA, FRYGA, FRYGIJKA, FRYKAS, FRYTKA   W F R A M U G (...)

Zobacz pełny wpis »
Jak wspierać rozwój mowy dziecka cd.  6. Naśladując odgłosy. W nabywaniu mowy bardzo dużą rolę odgrywa słuch fonematyczny (zwany mownym). Warto go ćwiczyć. Świetnie sprawdzają się tu wszelkiego rodzaju onomatopeje czyli wyrazy dźwiękonaśladowcze. Zachęcajmy dziecko do naśladowania odgłosów otoczenia, „mowy” zwierząt i pojazdów. naśladowanie (...)

Zobacz pełny wpis »