Prom

Wpisy zawierające słowo kluczowe prom.

« najpopularniejsze słowa kluczowe

W drodze do Polski Życie w Zjednoczonym Królestwie

Odkąd mieszkam w Wielkiej Brytanii do Polski jeździłam lub latałam dosyć często. Wszystko zmieniło się dwa lata temu, odkąd pojawił się wirus, który zmienił świat.  Zawsze preferowałam podróż do Polski samochodem. Mimo dalekiej drogi plusem było to, że nigdy nie miałam ograniczenia co do ilości przewożonych rzeczy. Pod samochód zawsze mieliśmy też podpiętą przyczepę kempingową, dzięki której nie miałam limitu miejsca. Kolejna sprawa to to, że jeśli już byliśmy po "naszej stronie" Europy to nie musieliśmy wynajmować hotelu bądź spać w czwórkę w samochodzie.  Korzystając z okazji, że za 3 dni w UK dzieci mają tzw. "half term" czyli tygodniowe wolne od szkoły podjęliśmy decyzję, że jedziemy odwiedzić rodzinę. Prom kupiłam na dzisiaj przedłużając dzieciom wolne od szkoły. Nie tyle zdecydowałam się kupić na wcześniejszą datę ze względu na ceny, bo ceny promu w tym momencie bez różnicy czy dzieci mają wolne czy nie są podobne. Głównie zal (...)

Zobacz cały wpis na blogu »
Covid na niemiecko-norweskim promie "Color Magic" z Niemiec, Austrii i Szwajcarii

Norweski armator Color Line to najważniejsza firma transportowa na trasach morskich między Norwegią, Danią, Niemcami i Szwecją. W zeszłym roku przewiozła promami prawie 4 miliony pasażerów. (...)

Najdłuższy tunel, najstarszy kościół. Sznaucerki w podrozach

Dwa dni postoju na kempingu w Aurdal wystarczą. Zaplacilismy 550 NOK za dwie noce z prądem. Warunki bardzo przyzwoite, dużo miejsca dla piesków. Wyruszamy w strone Laerdal. Przed nami najdłuższy tunel samochodowy świata, 24,5 km. Rary chrapie trzy sekundy po wjeździe do tunelu. Przejazd trwa okolo 20 minut i jest za darmo. Jadąc tunelem omijamy wczorajszy pasaż górski, który prowadzi nie tylko do punktu widokowego, ale jest również drogą przejazdową do Laerdal. Z przyczepą nie dalibyśmy rady. Leardal ma bardzo zabytkowe stare miasteczko, z małymi galeriami. Szkoda, że jest niedziela i są zamknięte. Na placu w środku miasta jest ogromne pole z trawą i ławeczkami. Akurat świeci słońce pomiędzy skałami. 2 h relaksu po dosyć deszczowych dniach. Pieski  wystawiaja brzuchy i ryjki do slonca, my jemy trochę słodyczy z candy baru. Następny punk (...)

Witamy w Norwegii. Sznaucerki w podrozach

O północny wyruszamy. Mamy nadzieję, że dojdziemy bez korków. Prom mamy o 12.15 z Hirtshals. Cel na dzisiaj to Kristansand.  Podczas pakowania i ładowania auta Emma strasznie się stresowała. Nie chciała jeść, ani wyjść na spacer. Może to i dobrze, że nic jadła, a Rary tylko polizał miskę, nie wiadomo jak niespokojne będzie morze.  Po dwóch dłuższych postojach dojechaliśmy do portu Color Line w Hirtshals. W okienku już wiedzieli, kto podjeżdża, bo skanują tablice  rejestracyjne. Emma i Rary dostali karteczki, że pozostają w samochodzie. Taki bilet kosztował 7 Euro za psią główkę. Dużo pieniędzy, bo nie dostaje sie nic w zamian. Gdyby umiały siedzieć cicho, podczas takich kontroli, nie trzeba by było kupować biletu...No cóż, to u nas nie przejdzie.  Po wjeździe na prom, dostaly po smakołku i my musieliśmy opuścić sam (...)

prom antka prom11

spoko morda z ekipy  chinskiebajki.blogi.pl

Promy Bielik – Świnoujście Promy, przeprawy promowe, transport wodny

Promy Bielik – promy śródlądowe pasażersko-samochodowe, czołowo przelotowe. W tej chwili są to 4 jednostki znakowane Bielik I, Bielik II, Bielik III i Bielik IV, których armatorem jest Żegluga Świnoujska. Realizują one połączenie promowe przez Świnę w Świnoujściu między położoną na wyspie Wolin dzielnicą Warszów a centrum leżącym na Uznamie. Mają rampy wjazdowe na dziobie oraz rufie i wzmocnienia lodowe. Mieszczą mniej więcej 33 aut osobowych oraz aż do 700 osób. Posiadają otwarte (na poziomie głównym) oraz zamknięte (na pokładzie dolnym) pokłady dla pieszych a także dodatkowy pokład dla jednośladów. Promy kursują przez siedem dni w tygodniu, całą dobę. Od 4:20 do 23:40 co 20 minut, a od północy do 4:00 z częstotliwością co 40 min (pływa wówczas tylko 1 jednostka). Z przeprawy promowej mają prawo użytkować samochody osobowe a także ciężarowe o dopuszczalnej masie całkowitej do 2,2 tony. W godzinach od 4:00 do 22:00 jedyn (...)

Wakacje we Francji

… to miał być tylko wyjazd na maksymalnie dwa lata. Wszystko zaczęło się od mojej przyjaciółki, która mieszka we Francji i zaprosiła mnie do siebie na małe wakacje. Wtedy bardzo się ucieszyłam, bowiem nigdy nie byłam w tym cudownym kraju. Akurat tak się złożyło, że w tym czasie miałam zaplanowany urlop, ale miałam spędzić go w domu. Moja pensja nie pozwalała mi na wakacyjne szaleństwa. Także ten telefon to był dla mnie ratunek. Wiedziałam, że moja przyjaciółka zapraszając mnie do siebie, potraktuje to zaproszenie bardzo dosłownie, tzn., że nie pozwoli mi za nic płacić. To zasługa jej idealnej sytuacji finansowej, w której się znajduje – zawsze jej tego zazdrościłam, że mogła sobie na wszystko pozwolić. Fakt, że sporo czasu poświęcała pracy, ale ten czas później należnie sobie wynagradzała. W moim przypadku tak kolorowo nie było. Moja pensja wystarczała mi na podstawowe potrzeby życiowe, czyli zapłacenie rachunków, jedzenie itp. (...)

Mój czas... Mój czas...

Swojego faceta poznałam na weselu u koleżanki. Zatańczyliśmy razem kilka kawałków, nastąpiła wymiana numerów i wróciłam do rzeczywistości. Pomyślałam wtedy, że pewnie nie odezwie się do mnie,  a ja nie miałam śmiałości dzwonić pierwsza. A tym bardziej, że mieszkał za granicą w Dover. I tak minął miesiąc i zadzwonił mój telefon. Gdy usłyszałam kto dzwoni, oniemiałam z radości. Okazało się, że właśnie jest w odwiedzinach u swojej rodziny i chciałby ze mną się spotkać. I tak nasza znajomość trwała rok czasu. Miłość na odległość,  w którą nigdy nie wierzyłam. Po tym czasie zaproponował mi, abym przyjechała do niego na stałe. Obiecał, że pomoże znaleźć mi tam dobrą pracę, a do tego czasu nie będę musiała się o nic martwić. W sumie to szczęście w nieszczęściu, bo akurat w mojej firmie szykowały się zwolnienia i podobno byłam na liście zwolnień. Wiecie jak to jest, młoda z krótkim stażem = zbędna. Zaryzykowałam, spa (...)

Trzy różne miejsca do odwiedzenia w Europie kontynentalnej

Dopóki maluchy rosną na tyle poważnie docenić i cieszyć się regionów mogą być wizyty, mogli mieć dobre wspaniały czas na wakacjach z wami w większości miejsc wewnątrz kontynentu europejskiego. Oto kilka różnych miejsc należy spojrzeć przed zakończeniem opcji Włochy Włochy to wspaniały i hot spot wakacje, a tam jest tyle do zobaczenia, można uzyskać całkiem przytłoczony planowania wakacji. Wielu podróżnych z różnych krajów stada do Włoch, aby uzyskać wgląd w jego piękna centrów rozrywki. Włochy to jeden z najpiękniejszych krajów w całym wszechświecie, a najlepszym miejscem do spędzenia wakacji wspaniały czas z dziećmi. Take promem Dover w Wielkiej Brytanii i przybyć we Francji, a następnie dostać kilka minut jazdy do Włoch. Kontynencie domów najbardziej z najlepszych lokalizacji plaży i krajobrazów wiejskich. (...)

Nie przegap podróży do Anglii

Anglia jest krajem z różnorodnych i niesamowitych historii i kultury. Urlopowicze, którzy kochają podróżować za granicą nie powinien przegapić wycieczki do Anglii w życiu. Biorąc tanie promy stała się bardziej popularna w Wielkiej Brytanii. Anglia jest krajem, który warto odwiedzić ponownie. Nie jest tak dużo, aby zobaczyć, że trudno, aby zakończyć badanie w jeden przelot wakacje. Wiele osób uważa, że ​​należy odwiedzić więcej niż jeden raz, aby korzystać ze wszystkiego, że Anglia ma do zaoferowania. Jeśli jesteś zainteresowany poznaniem wkład w Anglii dokonał w dzisiejszym świecie, nie zapomnij o podróży do Anglii. Jeżeli planujesz przybyć do Anglii, aby cieszyć się latem tego roku, to musisz opcję podróży komfort podróży. Promy są łatwość i możliwość podróży promem DFDS i komfort z Dover do Dunkierki jest wspaniałą okazją do przekroczenia kanału z czasu podróży, która trwa tylko dwie godziny. (...)

Zdecyduj się na Dover do Calais przerwy prom w sezonie letnim

Dover do Calais jest tylko o najczęściej używanych tras promowych w Europie. Jest to najkrótsza trasa między Wielką Brytanią i Francją, co czyni go najszybciej podróży promowej między dwoma krajami. Możesz zobaczyć Dover z Calais w krystalicznie czas pogodny dzień. Równie Dover i Calais oferuje liczne krótkie przerwy lub też możliwości wypoczynku i nawet nie brać zwolnienia z pracy, jeśli zdecydujesz się pójść na urlop weekend. Ponieważ firmy prowadzące promy z Dover do Calais oferują możliwość przekroczenia Channel tylko 30 zł w jedną stronę, w tym samochodów i maksymalnie 9 osób, kilka z Was może być kuszony, by myśleć o korzystających z wielu plaż obejmujący Calais. Francja piękne wybrzeże w połączeniu z plaż i mimo wspólnego domniemania, nie musisz podróżować aż do południowej części regionu do ich zbadania. Nawet gdy  (...)

wycieczka do UK wycieczka do UK

Niedawno po raz pierwszy płynąłem promem po wodach Kanału La Manche. Byłem w drodze do Anglii, aby odwiedzić brata, który tam mieszka od kilku lat. Przy okazji planowałem zobaczyć się z kumplami ze studiów, którzy również wyjechali do Wielkiej Brytanii w poszukiwaniu szczęścia. Wybrałem prom kursujący pomiędzy portem w Dunkierce leżącym na wybrzeżu Francji a portem w Dover na angielskim wybrzeżu. Oferta okazała się atrakcyjną, połączenie było regularne i częste, dlatego nie miałem problemu z dopasowaniem tego etapu mojej podróży w resztą trasy. Trochę żałuję, że nie pomyślałem o wcześniejszym zarezerwowaniu biletów przez internet, na stronie internetowej przewoźnika. Jak poinformowała mnie pani sprzedająca bilety na terenie terminala portowego, dzięki temu cena jest jeszcze atrakcyjniejsza niż wtedy, gdy kupuje się bilety bezpośrednio przed samą podróżą promem. Szkoda że nie zdawałem sobie z tego sprawy wc (...)

tanie podróżowanie tanio promem

Podróżowanie promem pomiędzy Francja i Anglią to idealny sposób na kursowanie między Wyspami Brytyjskimi  a Europą kontynentalną. Jest to przede wszystkim rozwiązanie wygodne. Poza tym, także szybkie i regularne. Wbrew obiegowej opinii można powiedzieć, że jest to również tanie. Aby tak się stało, stosujcie się do poniższych porad. W miarę możliwości, korzystaj z nocnych kursów (pomiędzy 23:59 i 6:00), w tych godzinach ilość tanich miejsc jest największa. Co oczywiste, ceny są niższe w okresach innych niż o podwyższonym popycie (wakacje szkolne, okres świąteczny itp.), dlatego gdy tylko masz taką szansę, planuj swoje wycieczki w innych terminach. Częsta sytuacją jest, że podróż ma różne ceny o różnych porach dnia, np. z Dover jest tańsza po południu, a z Dunkierki z rana. Dobrym pomysłem jest poszukanie oferty, która da nam niższą cenę w przypadku krótkiego pobytu, do 5 dni (skorzystanie z usługi przewozu tam i  z powrot (...)

Wycieczka do Szkocji Wycieczka do Szkocji

Podróże to moja fascynacja, zwiedzanie nowych ciekawych miejsc, kolekcjonowanie pamiątek. Zawsze mówiłem, że to co zobaczę jest moje i nikt mi tego nie odbierze. W każdym kraju inne tradycje i obyczaje. Znajomi zawsze się dziwili, że lubię podróżować sam. Tłumaczyłem im, że podróżując zawsze mam kontakt z ludźmi i tak naprawdę nigdy nie jest samotny. Może to przez to, że wybieram najczęściej publiczne środki transportu i niesamowita ze mnie gaduła. Dlatego też do Szkocji zdecydowałem się popłynąć promem. Natrafiłem w necie na fajną stronę – wycieczki promem w różne zakątki świata. Powiedziałem sobie czemu nie? Przecież promem nigdy wcześniej nie płynąłem. Zarezerwowałem bilet przez Internet i czekałem na dzień wyjazdu.  Prom wypłynął wcześnie rano. Po wejściu na jego pokład o (...)

Affordable sposób na swoje wakacje!

Każdy rok liczba osób woli podróżować promami, aby osiągnąć swoje miejsce na wypoczynek. Dlatego chciałbym doradcy niezależnych podróżników, którzy chcą spędzić trochę czasu we Francji do odwiedzenia pięknych widoków. Nawet, jeśli wolisz, istnieją również promy i opakowań po rozsądnych cenach.Dla niezależnych podróżników, istnieje wiele sposobów, aby zaoszczędzić pieniądze podczas wakacji we Francji. Po prostu musisz przestrzegać kilku prostych zasad dotyczących transportu, zakwaterowania i zakupy, jedzenie i picie. Otrzymasz wiele korzyści poprzez oszczędności budżetu. Prawdopodobnie podróży jest najdroższym dla Twojej podróży wakacyjnych. Można też podróżować tanie promy po przystępnych cen biletów na promy szybciej jak wodoloty, pod warunkiem, że takie opłaty, aby wybrać podróży pokrywane z budżetu. Ceny te są bardzo dostępne w fot (...)