Plaża

Wpisy zawierające słowo kluczowe plaża.

« najpopularniejsze słowa kluczowe

Wakacje Trawa jest zielona.

Jeżdżenie na wakacje jest bardzo fajne. Można odpocząć, pozwiedzać i się popluskać w basenie.

Zobacz cały wpis na blogu »
Szklana plaża biologia i ochrona przyrody

Czy natura może przekształcić smieci w coś pieknego lub rozłożyć? Możemy robić różne modele, ale do póki coś się nie wydarzy po raz pierwszy nie wiemy czy to mozliwe. Jedynie analizując podobne wydarzenia z przeszłości możemy modelować przyszłość.W Kaliforni w USA, w poblizu bazy Fort Bragg od II wojny światowej wyrzucano śmieci na plażę m. in. szkło. Woda wyszlifowała je jak otoczaki. Powstały gładkie, lekkie szklane bryłki. Powstała szklana plaża Glass Beach. Szklane bryłki są różnej wie (...)

Tunezja dla plażowiczów Podróże, wakacje All Inclusive i nie tylko

Dlaczego warto do Tunezji?   Tunezja to jeden z popularniejszych kierunków wakacyjnych wśród Polaków. Dlaczego warto się wybrac do Tunezji? Przedstawiam kilka agrumentów:   * przelot z Katowic trwa około 3 godziny, * piękne, szerokie, piaszczyste plaże z łagodnym zejściem do wody, odpowiednie dla dzieci, * orientalna kuchnia * stosunkowo niedrogie pakiety wakacyjne * świetny kierunek dla osób nastawionych na zwiedzanie: Tunis, Sidi Bou Said, Sahara etc. (...)

Spacer Jantar Fotografia

Wyzywające wakacyjne wyzwanie Kiedy fikcja przeplata się z prawdą

Pewnie tytuł jest dla was trochę zagadkowy ale spokojnie, puenta pojawi się w miarę czytania. Jak już pewnie czytaliście poprzednie posty to znacie przynajmniej zarys mojej osobowości, jak nie to polecam przeczytać i w komentarzu wyrazić swoją opinię. Zarys dlatego, bo to w sumie tylko dwa posty, więc jeszcze tak naprawdę nie dałem wam się dobrze poznać. Dobrze, już kończę z tym nędznym wstępem, wstawiam zdjęcie spoilerujące tematykę i zabieram się do pisania.     Po paru latach narzeczeństwa zdecydowaliśmy się z Amandą na wspólne wakacje. Po wielu rozmowach, namysłach, wizytach w biurach podróży w końcu zapadła decyzja - Chorwacja. Dni leciały i leciały, termin się zbliżał i w końcu wsiedliśmy w samochód, pojechaliśmy na lotnisko i samolotem polecieliśmy na nasz pierwszy dwu tygodniowy urlop sami. Ekscytacja była ogromna. Gdy j (...)

Matnog Sorsogon, Subic of Albay, Philippines Ciesz się życiem teraz

Kolejną wspaniałą plażą, tym razem z różowo-białym piaskiem i turkusową wodą odwiedziliśmy w Matnog Sorsogon - Subic. W drodze do portu na inne wyspy, stojąc w korku autokarów czekających na odprawę promową, patrząc na niesamowity azjatycki ruch samochodów poprzetykany pieszymi, trycyklami, jeepnejami i wszyskim innym na czym można podróżować, dotarliśmy do rybnego targu w porcie, skąd mieliśmy wypłynąć na tą cudowną wyspę. Wszechobecny zapach sprzedawanych ryb przypominał nam, gdzie jesteśmy. Koguty do bitew na walkach kogutów w swoich klatkach znajdowały się przy posesjach, ulicach i pewnie były gotowe na sprzedaż, jeśli tylko znalazłby się kupiec. Ich kolorowe ogony sterczały odważnie do góry a głośne kukuryku brzmiało podobnie jak w naszym kraju. (...)

CZARNOGÓRA -19.07-30.07.2018 NASZE WYPRAWY - Katarzyna i Piotr

Zapraszamy Was do Czarnogóry - miejsca tak bajecznego, że nie sposób o nim zapomnieć. Czarnogóra nie jest częstym kierunkiem Polaków. Zazwyczaj podróże samochodem kończą się na ciepłej i dużo bliższej Chorwacji. Ten kierunek naszych wakacji, to przypadek, a bardziej propozycja mojego znajomego, który już kilkukrotnie odwiedził ten wspaniały kraj.  Do Czargonóry można wybrać się samolotem, ale my zdecydowaliśmy się na podróż autem. Tu warto dodać, że była to nasza pierwsza, aż tak daleka podróż samochodem i to z dwójką dzieci. Ten fakt sprawił, że im bliżej wyprawy, tym większa adrenalina. Czarnogóra nie jest krajem Unii Europejskiej, ale jej walutą jest euro. Warto mieć paszport, ale dorośli spokojnie wjeżdżają na dowód osobisty. (...)

Zobacz cały wpis na blogu »
#296: Omamienie czy też upewnienie - jaki cel miał inteligentny "błędny ognik" płonący w krzaku wodorostu w słoneczną środę 2018/4/25 na pełnej ludzi plaży w Petone NZ? Totalizm i Koncept Dipolarnej Grawitacji (Kodig)

Motto: "Chociaż folklorystyczną wiedzę i ludowe opowieści oficjalna nauka traktuje jak bajki dalekie od prawdy, w rzeczywistym życiu częściej przytrafia nam się to co stwierdza folklor, niż to co wmawia nam oficjalna nauka." W czasach swej młodości nasłuchałem się sporo opowieści ludowych o typowo wrogich ludziom, podstępnych, zwodniczych, inteligentnie zachowujących się światłach, przez polski folklor najczęściej zwanych "błędne ogniki" - aczkolwiek w Polsce znanych też pod całym szeregiem innych nazw, np. "strażników" (ponieważ jakoby strzegą one zbójeckich skarbów), "ogni szatańskich" (ponieważ typowo wyrządzają one zło tym co dadzą się im zwieść), "zwodniczych ogników" (ponieważ podstępnie zwodzą one na zatracenie osoby które ulegną ich czarowi), oraz kilku jeszcze innych określeń. Światła te znane są też w folklorach wielu innych krajów. Przykładowo po łacinie nazywane są "ignis fatuus" (tj. "podstępny ogień"), po angielsku "will-o'-the-wisp" lub "gh (...)

nos jak haczyk Fanaberka bloguje

Od rana słońce, wilgoć, mydlany zapach ogórecznika. Pajęcze sieci moczą się w rzece, odwłoki ważek ociekają rosą. Plaża jest wysoka, wzdęta, upstrzona białymi piórami, szczątkami ścięgien i kości. Wody ubywa, płycizny zmieniają się w wyspy . Wczorajsze zamki kruszą się i zapadają w piasek. Odcięte od wody, dotknięte upałem szczeżuje jeszcze żyją, zaciskają muszle tak mocno, jakby siłą mięśni dało się zatrzymać życie. Pomyślałam o kawie, kiedy przyszli ludzie, rozłożyli koce, grille. Brodziłam w piasku i mulistej zupie, rozebrana do rosołu, rozgrzana,  jak wszyscy. A później zobaczyłam odciski swoich stóp. Obu.