Kolacja

Wpisy zawierające słowo kluczowe kolacja.

« najpopularniejsze słowa kluczowe

Smacznej bezpery! Blog Piotra Balkusa

Słowo 'wigilia' kojarzy się pozytywnie jednak w tym roku z powodu pandemii nabiera ono nieco ciemniejszych barw. W języku basków wigilia to 'bezpera' i myślę że tym słowem możnaby zastąpić nasze słowo 'wigilia' przynajmniej w tym roku. 'Bezpera' zawiera cząstkę 'bez' która bardzo odpowiada atmosferze bożonarodzeniowej kolacji w 2020. Z powodu covida, wiele osób spędzi ją bez rodziny, bez pracy, bez nadziei, bez wiary. Bezpera też brzmi trochę jak 'bez pary', czyli samotnie. Ale też jak 'despera', stan desperacji, smutku, bezradności. Idąc tym tropem i nazywając wigilię bezperą, możnaby dodać takie słowa jak 'bezperado - (jak desperado) ktoś kto spędza wigilię święta w smutku i goryczy, bezperacja - świąteczny stan desperacji by spotkać się z rodziną bliskimi, by spędzić miłe czas Bożego Narodzenia, gdy to jest niemal niemożliwe. Być zbesperowany - desperacko pragnąć spędzić normalną wigilię i święta. Baskijskie 'bezpera' brzmi też trochę jak 'bez perra', a perro to (...)

Smakowite tosty Blog kulinarny

Smaczne tosty!Zapraszamy Was dzisiaj na smakowite tosty, Szybko, prosto i smacznie.Przygotowanie: 1.Weź chleb tostowy i w zależności od potrzeb umieść w nim np. ser, szynkę itp.2.Podłącz i rozgrzej opiekacz. 3.Włóż wcześniej przygotowane kanapki do opiekacza i poczekaj aż się zrobią. 4.Wyjmij zrobione tosty.Uważaj na gorącą powierzchnię.

Amerykańskie naleśniki, czyli puszyste pancakes Blog kulinarny

Zapraszamy Was na przepis na smakowite naleśniki! :)Doskonały pomysł na szybkie, lekkie, sycące naleśniki. Bezproblemowe i wyśmienite danie!Składniki:-1,5-2 szklanki mąki pszennej-1.5 szklanki mleka -2 jajka -2,5-3 łyżki masła -2 łyżki cukru trzcinowego -2 łyżeczki proszku do pieczenia -szczypta sol (...)

Zobacz cały wpis na blogu »
Szybkie przepisy kulinarne Przepis na...

Wielu prezesów kuchni zgadza się, iż ważkie strawa spośród ryżu istnieje niejaką spośród najtrudniejszych myśli aż do najścia czosnek.tv/obiad/przepis-na-smazone-krewetki-z-bialym-winem-czosnkiem-i-maslem/ w kuchni. Ogłasza się owo wystarczająco stereotypowe, wszak ogromnie banalnie istnieje uwarzyć osobisty ryż. Acz przypadkiem owo znajdować się dobre, nie będzie owo symbol naukowego prezesa kuchni. Risotto to jedna z najtrudniejszych otawa z ryżu dla śmiałych dyrektorów kuchni. Istnieje sztampowa metoda, i w podobny sposób bryk użytkowany w wielu restauracjach. Na pierwsza zasada powinieneś wyszkolić się "właściwej drogi", jaka trwa dłużej, niemniej jednak pożądane byłoby. Pilaf ryżowy istnieje raczej łatwiejszy, mimo to są równe psot do tego równie doprawionego posiłek ryżu, jakie powinieneś posiadać wiedzę. Najważniejszy istnieje twój priorytet na (...)

Dieta Treningi dla osób początkujących z dietą

Kolacja: 1.     Cienkie chlebki żytnie lub graham do kupienia w Mili w opakowaniu po 100g , maksymalnie pół paczki Zrób sobie na nich kolorowe kanapki  z szynką, pomidorem ogórkiem i rzodkiewką   2.     Twarożek ze szczypiorkiem lub rzodkiewką lub jedno i drugie do twarożku: jedno opakowanie  twarogu chudego Delikate takie niebieskie opakowanie w Biedronce, z połowy opakowania zrób twarożek  3.Pokrojone pomidory z ogórkiem jako sałatka( 1 duży pomidor i jeden średniej wielkości ogórek)   Do popicia szklanka zielonej herbaty z pomarańczą, parzy się ok. 4 min  po zalaniu wrzącą wodą

Zobacz cały wpis na blogu »
Jak uatrakcyjnić kolację dla znajomych? Na słodko...

Choć to na całe szczęście nie "Ugotowani", a nasi, swojscy znajomi przychodzą na kolację, i choć nie będzie żadnych punktów przyznawanych w taksówce do domu, to i tak łapie nas stres. To oczywiste, że chcemy wypaść jak najlepiej - nie tylko w kulinarnym sensie, ale chcemy też, by nasi znajomi doskonale się bawili i - w pozytywnym sensie - długo nie zapomnieli tego wieczoru. Dlatego oprócz pysznego jedzenia warto zadbać o dodatki:   Oprawa stołu: Przygotowanie stołu to zawsze wyzwanie. Nie wystarczy równo ułożyć nakrycia, by wszystko nabrało eleganckiego sznytu - zadbaj o to, by zastawa podkreślała wygląd potraw, kieliszki lśniły, a przy każdym nakryciu czekała serwetka. Możesz zaskoczyć swoich gości robiąc tabliczki z ich imiona (...)

Sznycle z indyka w curry, z zapiekanymi ziemniaczkami i pastą pomidorowo-cebulową z czosnkiem Jak gotować by nie spalić chaty...czyli

Dziś zaczniemy od sznycli z indyka doprawionych głównie curry, solą, pieprzem, czosnkiem w proszku i polanym sosem słodkie chilli. Do tego małe ziemniaki przepołowione na pół zapiekane w piekarniku posypane ziołami do ziemniaków i natarte masłem. A na koniec jako zakąska ugotowane na pastę pomidory w kawałkach z cebulą i czosnkiem. Podane z sosem słodkie chille w jednym pojemniczku i musztardą pomieszaną z ketchupem i majonezem w drugim.  Prze (...)

Posiłki 21.11.2013 To co jem

Dziś rano na śniadanie zjadłem i wypilem nastepujace potrawy: - Miskę płatków Gold Flakes z mlekiem, - Kubek kawy Jacobs Velvet z 2 kostkami cukru oraz mlekiem Łaciate 3.2%.   Na podwieczorek spożyłem 2 bułki z szynka konserwową, która posmarowałem musztardą Kamis delikatesową.   Na obiad mialem nastepujące rzeczy: - Ziemniaki polane rozstopionym masłem, - Kotlet mielony z rozstopionym serem gouda na wierzchu, a do picia szklanke soku tymbark Jabłko-Mięta.   Na podwieczorek zjadłem dwa kawałki sernika, który zrobila moja mama.   Na kolacje skomsumowałem natomiast sałatkę grecką z pieczywem, a na popitkę mialem herbate earl grey liptona do ktorej dodalem 3 kostki cukru.   Miedzy posiłkami wypiłem jedną 1.5l butelke wody gazowanej oraz 2/3 szklanki Coca Coli.

kolacja u Ernesta nowy

Rano trochę spokoju, ale jak zwiedzieli się, że pstrąg jest po 7,99 zł to nie miałem chwili spokoju. Na przerwę dopiero ok. 13:00. Zakupy: mięso 0,58kgx5,26zł (polędwiczki drobiowe w cenie mięsa rozdrobionego), jabłka 0,87kgx1,74zł, banany 1,20kgx2,25zł , jogurty 2x1zł, pasztety 2x1zł, serek biały 1x1,20zł. Zjadłem trochę owoców i jogurty. Zdrzemnąłem i wykąpałem się. Ernest przyjechał po mnie o 17:30. Pojechaliśmy do biedronki na małe zakupy na obiad: paszteciki 3x0,79zł, ryż 1,99zł. Na obiad ryż z polędwiczkami drobiowymi w sosie miodowym, warzywa na patelnię. Zjedliśmy po 20:00 i było bardzo przyjemnie. Obejrzeliśmy hiszpański film branżowy "Podwójna torżsamość". Ponieważ idą na mnie ataki rezygnuję z Plemion (konto na świecie 48). Spać ok. 23:00.

kolacja, buty nowy

Obudziłem się ok. 5:00, ale potem znowu położyłem się. Na dworze ładnie. W tesco: mleko 2,19zł. Pojechałem do galerii zapytać o buty, które zamówiłem. Przyszły. Kupiłem NIKE 149zł (czarne z czerwonymi znaczkami). W Media Markt zapytać o telefon-czy dadzą mi na raty. Jest za 2249zł. Nie dadzą bo za mało zarabiam. Wkurzyłem się. Posprzątałem kuchnię-poza oknami i podłogą bo to chciałem później zrobić. Paulina zrobiła spore zakupy na dziesiejszą kolację. Pomogłem jej trochę (obrałem ziemniaki). Robi placki po węgiersku. Kupiłem surówkę z buraczków za ok. 3zł Mnie kupiła: ser żółty 0,34kgx4,77zł, makaron spaghetti 3,29zł, napój energetyczny Adrenalin 1+1 za 2,59zł. Przyszła Justyna koleżanka dziewczyn i robimy kolację. Potem przyjechała jeszcze 1 koleżankai chłopak Justyny (koleżanki). Daniel i Łukasz przyjechali o 20:00. Placki się bardzo długo smażą. Zaczęliśmy jeśc dopi (...)

powrót nowy

Wstałem ok 8:00. Siedzę przed TV. Spakowany. Pociąg o 14:08. Z tatą wyszliśmy po 13:00 i byliśmy ok 13:30 na stacji. Był opóźniony pospieszny więc postanowilem nie czekac na mój i pojechałem tym ( bede wcześniej w Kraku , niestety drożej ). W Kraku przed ok. 16:30. Spotkałem Leszka Z. . Powiedzial , że pracuje w konkurencyjnej firmie i , że jak będą potrzebować magazyniera to zadzwoni. Wykąpałem się i ogoliłem. Do Tomka na kolację. Był "Hirek"  i Mateusz . Zjedliśmy razem. W domu ok 21:45.

kolacja u Tomka nowy

Roboty mało. Zamieszanie z moim urlopem. Nie dostanę na poniedziałek i wtorek bo mają być dostawy. Wziąłem na piątek i jadę jutro wieczorem. Wyszliśmy wcześniej. Z Tomkiem w realu , chwilę u mnie i do niego na kolacje. Zrobil przepyszny makaron ... Wróciłem ok 21:00. Spakowałem się. napisałem do Mateusza 19 prośbę o spotkanie ( chce go zapytać o to co zrobilem nie tak , że...)

kolacja nowy

W pracy nuda. W biedronce małe zakupy. Znowu cały dzień pada :/ Zrobiłem sobie wreszcie kolację - warzywa na patelnię , filety drobiowe , ryż  - mmmm...:) Gadałem z Matim na GG. Spać ok. 23:15