Copywriting

Wpisy zawierające słowo kluczowe copywriting.


« najpopularniejsze słowa kluczowe

Obraz czy tekst? Reklama, social media, facebook, fanpage.

Ostatnio dość głębkoko zastanawiam się co jest mocniejsze w swoim przekazie - obraz czy tekst? Już ładnych parę lat temu odeszliśmy od pisania nie wiadomo jak długich tekstów na strony internetowe na rzecz większej ilości grafiki. Wiadomo - na początku ciężko było zamieszczać zdjęcia czy grafiki bo szybkość połączeń internetowych nie pozwalała na to, dlatego dużo się pisało. Teraz gdy przeciętny Kowalski ma w domu internet o przepustowości 10 Gbit i więcej można zamieszcać nawet spore filmy, a on tego nie odczuje. Pytanie czy to jednak właściwa droga - ludzie widzą tych obrazków mnóstwo i potem nie wiedzą któey jest czyj. Budowanie wizerunku za pomocą obrazów na pewno jest konieczne, ale moim zdaniem tekstów jest zdecydowanie za mało. Pisząc dobry tekst można uzyskać więcej niż tylko zamieszcająć sama grafikę. Niestety moim zdaniem ostatnio na stronach internetowych tych dobrych tekstów jest zdecydowanie zbyt mało, w większości te co (...)

Zobacz cały wpis na blogu »
Jak napisać wartościowy tekst pod SEO? Nieco inny punkt widzenia SEO

Pomimo że w wielu przypadkach branża SEO pisarstwa jest traktowana wyjątkowo po macoszemu, to nie można zaprzeczyć, iż jest ona zdecydowanie niezbędna w całym procesie e-marketingu. W przeciwieństwie do złośliwych opinii, SEO to nie tylko preclowanie i przygotowywanie minimalistycznych opisów pod katalogi. To także cała praca pisarska związana z zaprojektowaniem haseł reklamowych, tekstów na serwisy firmowe czy korektę już gotowych tekstów. Z tego względu najczęściej stworzenie dobrego i interesującego artykułu pod pozycjonowanie wcale nie musi być takie banalnie proste. Kiedy już się tego podejmiemy, to przede wszystkim musimy zarysować sobie plan pisania: co dokładnie chcielibyśmy przekazać w treści i do jakich czytelników jest adresowana nasza twórczość. Inaczej wygląda tekst dla internauty masowego, np. na forach lifestylowych, a inaczej na blogach, jakie są czytane przez odbiorcę nastawionego na wartościowe treści. Następnym krokiem jest zaplanowanie tekst (...)

Zobacz cały wpis na blogu »
O tworzeniu i pozycjonowaniu stron ABC gaga, czyli dadaizm nju century

Próbowałem się dziś doszkolić w tematyce tworzenia stron i ich dalszej promocji. Wiadomo, że nawet najlepsza strona jest nic niewarta, gdy nie jest odwiedzana przez Internautów. A żeby była odwiedzana, musi być jak najwyżej w wynikach wyszukiwarki na frazy odpowiadające zawartości strony. Nie jest łatwo znaleźć materiały zawierające wartościową treść, ale kilka znalazłem. Pozycjonowanie w pigułce trzeba odwiedzać, bo wygląda na stronę, która się dopiero tworzy. Już wiem, jak ma mniej więcej wyglądać zaplecze i po co je trzymać. Kiedyś myślałem, że wystarczy dodać stronę do katalogów i podzwonić po znajomych, żeby podać im adres strony. W wąskim środowisku witryna była znana, ale co z tego... równie dobrze mogłem znajomym poopowiadać to, co napisałem na stronie. Po tej lekturze przyszło mi do głowy, że nie należy się ograniczać do jednej strony. Wymaga to więcej pracy, ale jeśli tematyka jest obszern (...)

Zobacz cały wpis na blogu »
strumień świadomości zlinkuj i zaindeksuj

Zbliża się godzina, o której przestaję już myśleć, a że aktywnie wykorzystałem ponad siedem godzin, zaczynam grzebać w Necie. Przeglądam różne rzeczy, czasem bardziej atrakcyjne, czasem śmieci, a zdarza mi się zerkać na blogi. Spojrzałem w ranking i zacząłem analizować. Są pewne twory, które trudno nazwać śmietnikiem ewidentnym, ale trudno odnaleźć logikę. Fascynuje i przeraża mnie natomiast fakt, jakiej długości zdarzają się notki. Tysiące i dziesiątki tysięcy znaków, poprzeplatane filmikami i grafiką, w setkach postów. Gołym okiem widać, że pacjent ma kilka (naście? Dziesiąt?) podobnych tworów i równie wypełnionych treścią co najmniej dziwną. Badam ową treści okazuje się, że jest unikatowa, czyli nie została skądś żywcem zerżnięta, tylko napisana. Wyobrażam sobie, że jest to możliwe jedynie w postaci strumienia świadomości, ponieważ inaczej normalny człowiek by zwariował pisząc tyle znaków. Faktem jest, że artykuły (...)

Zobacz cały wpis na blogu »
SIła słowa ręceprecz odTybetu

Gdy pisałem o renesansie humanistów w XXI wieku, miałem rzeczywiście na myśli pracę copywritera, związaną stricte z promocją stron internetowych. Już kilka lat temu dostrzegałem siłę słowa, jaka tkwi w nowoczesnym medium, jakim jest Internet. W dalszym ciągu, decydujące znaczenie w Internecie ma słowo pisane. Tyle się mówi i PISZE o wtórnym analfabetyzmie, o pokoleniu obrazkowym, lecz słowo wciąż tkwi na piedestale Internetu. Główne techniki promocji w internecie opierają się na przekazie informacji, najczęściej w postaci tekstu. Nawet jeśli są to animacje, krótkie reklamówki, to okraszone zewsząd słowem stanowią o wartości reklamy. Gdy przeanalizowałem środowisko firm pozycjonerskich, zauważyłem, że na tym polu jest jeszcze wiele do zrobienia. Widać duży postęp od 2007 roku, zarówno ilościowy jak i jakościowy, ale wciąż jest wiele do zrobienia. Przede wszystkim, pozycjonerzy to grupa programistów, administratorów, ludzi o wykształceniu (...)

Zobacz cały wpis na blogu »
Humaniści do pracy! ręceprecz odTybetu

Dobry copywriter jest w stanie napisać rasowy artykuł na zadany temat w maksymalnie kwadrans. To dar, którym nie każdy może się pochwalić, jednak tego rodzaju zdolności można w sobie wypracować. Pisanie na zlecenie stało się sposobem na zarabianie na życie dla wielu utalentowanych osób. Dziś nie trzeba iść do szkoły pod tablicę, aby nie zdychać z głodu po polonistyce. Dobry polonista z otwartym umysłem świetnie da sobie rade w wydawnictwie bądź redakcji rasowego dziennika. Ba, nawet dobra agencja seo może zatrudnić kogoś po literaturoznawstwie. To chyba pierwszy przypadek, gdy postęp technologiczny sprzyja tradycyjnemu wykształceniu. Przez lata maszyny zastępowały ludzi, a niektóre zawody stały się zbędne. Dziś zaczynamy obserwować trend normalizacji tego chorego świata. Stare w nowym opakowaniu. Byle ludzie mieli dobrze.

Zobacz cały wpis na blogu »
przodem do tyłu zlinkuj i zaindeksuj

Nie chcę Adwokatowi-nie mogę uwierzyć, że każdy pojedynczy-ścieżką kariery jest lepiej dla historyków. Rather, I want to suggest that we embark on a candid discussion about opportunities in and outside of academia and that we cease to embrace simplistic, balkanized, and hierarchical views of our profession. Przeciwnie, chcę sugerować, że będziemy wchodzić na pokład otwarty na dyskusję na temat szans i poza środowiskiem akademickim i że przestają objąć proste, balkanized i hierarchicznych nasze poglądy zawodu.copywriting There are several reasons why we must do this. Istnieje kilka powodów, dla których musimy to zrobić. First, with the tight a (...)

Zobacz cały wpis na blogu »